Foton: Tesla Model S 2023 vs Xpeng P7
Moderator: Redaktion
Foton: Tesla Model S 2023 vs Xpeng P7
Råkade av en slump stöta på en Xpeng P7 när jag skulle luncha på bykrogen idag. I princip identisk med en Tesla Model S undantaget fronten.
Lägger med ett foto på taklinjen, min Model S 2023 står bakom P7 här och ni kan se att taklinjerna är i princip identiska.
Komplett uppsättning bilder på bloggen här https://cornucopia.se/2023/04/foton-tes ... -xpeng-p7/
Lägger med ett foto på taklinjen, min Model S 2023 står bakom P7 här och ni kan se att taklinjerna är i princip identiska.
Komplett uppsättning bilder på bloggen här https://cornucopia.se/2023/04/foton-tes ... -xpeng-p7/
Senast redigerad av larsw, redigerad totalt 1 gånger.
Författare och bloggare. Model S 2023
Re: Foton: Tesla Model S 2023 vs Xpeng P7
Intressant känns som kineserna kommer starkt och lite som Kia var för 15 år sedan, alla typ skrattade åt dem men nu är det helt annorlunda, tror bolag som inte riktigt lyckas sticka ut på något vis kommer försvinna om några år…
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Kinesen ser mycket snyggare och modernare ut.
Den högre fronten behöver inte betyda så mycket. Frontarean är hela bilen i tvärsnitt, inte bara fronten. Dvs typ bredden ggr höjden lite förenklat.
Xpeng 7 har luftmotståndkoefficient på 0.236 vilket är mycket bra, även om nya Model S är ännu bättre med 0.208. Gamla Model S låg på 0,23, vilket är samma som Xpeng 7.
Tyvärr verkar Xpeng vara en sedan och inte en halvkombi.
Den högre fronten behöver inte betyda så mycket. Frontarean är hela bilen i tvärsnitt, inte bara fronten. Dvs typ bredden ggr höjden lite förenklat.
Xpeng 7 har luftmotståndkoefficient på 0.236 vilket är mycket bra, även om nya Model S är ännu bättre med 0.208. Gamla Model S låg på 0,23, vilket är samma som Xpeng 7.
Tyvärr verkar Xpeng vara en sedan och inte en halvkombi.
-
Xpung P7 är en sedan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Jag som inte gör annat än stirrar på en bild på model S hela dagarna, på väggen bakom mina skärmar där jag sitter och jobbar, förstod inte ens att det var Xpeng i förgrunden.. Trodde först att det var en MS innan -22 och tänkte att ägaren hade moddat kofångaren bak.. sen så jag att kameran fram såg skum ut... sen föll poletten ner! 

MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
En nästan perfekt kopia från sidan. Bilen är dock betydligt smalare, sen är fjädringen för hög och hjulen för små. Det blir alltid något som är lite "Off" när Kineserna kopierar design. Hjulen saknar centerkåpor också typisk Kina kvalité.
Som om allt från Kina är samma kvalitet...
Jag tror att det är rätt många som kommer att bli jävligt förvånade om 3-5 år när vi har fler märken och modeller här som dom tror att alla bilar från Kina är skit.
Vad har avsaknad av centrumkåpor med kvalitet att göra?
Ps, jag såg det inte ens innan du skrev det.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW