Vi la en order 20 april på en MYLR W/B 20", fick först beräknad leverans mellan 28 april - 9 maj, men har sedan ändrats till 25 maj - 8 juni, och EDD 25 maj enligt slutfaktura. Fick igår godkänna finansieringen också.
Fick VIN förra veckan och det dök upp i appen i början av den här veckan, samt på mitt konto
Hejsan! Nu ska jag hämta bilen på tisdag (!) Men när jag ska betala handpenningen har alla betalningsuppgifter försvunnit i appen och jag hittar inget på hemsidan heller..
Kan någon vänlig själ skriva hur man gör, alltså vilket PG/BG-konto. Har för mig att meddelande ska vara RN-numret..
Hejsan! Nu ska jag hämta bilen på tisdag (!) Men när jag ska betala handpenningen har alla betalningsuppgifter försvunnit i appen och jag hittar inget på hemsidan heller..
Kan någon vänlig själ skriva hur man gör, alltså vilket PG/BG-konto. Har för mig att meddelande ska vara RN-numret..
Grand Champion nu framme i Zeebrugge. Antar att den är sprängfull med Teslor från Shanghai.
Bild 2023-05-05 kl. 14.04.jpeg
Det är nog fullt med Teslor på det fartyget skulle jag tro med... gäller att dessa tas till Sverige också...
Tror jag läste mig till att det kommer ett fartyg till Södertälje nästa vecka (kanske i slutet av veckan).
Dessa två båtar har gått/går från Terneuzen via Södertälje till Piteå. Jag hoppas och tror att de är fulla med Berlin-teslor.
BALTICBORG ankom Piteå 3 maj
BOTHNIABORG ankommer till Piteå den 9 maj
Tesla Model Y LR, Quicksilver/svart, beställd 4 februari. Leverans till Umeå. Uppskattad leveranstid: Mars - april.
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj!
Det kom två fartyg från Zeebrugge till Sverige; ett till Wallhamn (Göteborg) den 1 maj och det andra till Malmö (4 maj).
Går ju en hel del icke-Tesla transporter från Zeebrugge med, Elbe Highway kommer till Malmö på söndag men inget som säger att det finns en endaste Tesla ombord
Model Y RWD Vit/Svart beställd 15/3 Malmö
EDD 24/5
Dessa två båtar har gått/går från Terneuzen via Södertälje till Piteå. Jag hoppas och tror att de är fulla med Berlin-teslor.
BALTICBORG ankom Piteå 3 maj
BOTHNIABORG ankommer till Piteå den 9 maj
Aha, går dom på båt till piteå?
Ja, enligt Tesla i Umeå så kommer de med båt, ibland i alla fall. Jag hoppas att min LRQS finns på någon av de båtarna.
Tesla Model Y LR, Quicksilver/svart, beställd 4 februari. Leverans till Umeå. Uppskattad leveranstid: Mars - april.
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj!
Hur lång tid brukar det ta efter vin dyker upp på Car info? Fick träff igår. Beställde Y LR Vit Vit 12 April och fick VIN direkt.
VIN finns på slutfaktura men har försvunnit från kontot. Leverans fönster just nu är 5Maj-19Maj. Fått första sms för hämtning i Norrköping.
Umeå här med. Beställd 16 april. Har VIN ej Regnr. EDD 6-18 maj. Rwd vit/vit. Enligt SC kan jag räkna med leverans i slutet av EDD perioden. Har ingen brådska - den kommer när den kommer.
Umeå här med. EDD 18 Maj - 1 juni och fick VIN-nummer förra veckan. Var hittar ni vilka båtar som åker runt på världens hav med Teslor? Hörde också från Tesla i Umeå att den skulle komma med båt. Min är för övrigt byggd i Berlin
Model Y LR Vit/Svart beställd 27/4
EDD 24 maj - 7 juni
Levererad 26 maj
Umeå här med. Beställd 16 april. Har VIN ej Regnr. EDD 6-18 maj. Rwd vit/vit. Enligt SC kan jag räkna med leverans i slutet av EDD perioden. Har ingen brådska - den kommer när den kommer.
Beställde min MY LR vit/svart den 22 april. Har edd 15-29 maj. Har fått vin men hittar inget på car.info. Men säger som du, den kommer när den kommer
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Umeå här med. EDD 18 Maj - 1 juni och fick VIN-nummer förra veckan. Var hittar ni vilka båtar som åker runt på världens hav med Teslor? Hörde också från Tesla i Umeå att den skulle komma med båt. Min är för övrigt byggd i Berlin
Fick en framskjutning av leveranstiden till 17 maj - 31 maj...
Märkligt ändå då bilen har varit i Zeebrugge sedan 21 april.
Har väl inte gått någon transport från Zeebrugge sedan dess? Eller åtminstone inte tillräckligt för att din bil ska få plats.
Det kom två fartyg från Zeebrugge till Sverige; ett till Wallhamn (Göteborg) den 1 maj och det andra till Malmö (4 maj).
Jag körde förbi Malmö Hamn igår. Såg inga teslor där. Visst kan dem ha lossat någon annanstans eller efter jag var där runt ~16 men jag såg inga teslor där just då åtminstone.
Fick en framskjutning av leveranstiden till 17 maj - 31 maj...
Märkligt ändå då bilen har varit i Zeebrugge sedan 21 april.
Har väl inte gått någon transport från Zeebrugge sedan dess? Eller åtminstone inte tillräckligt för att din bil ska få plats.
Jag körde förbi Malmö Hamn igår. Såg inga teslor där. Visst kan dem ha lossat någon annanstans eller efter jag var där runt ~16 men jag såg inga teslor där just då åtminstone.
Det är obekräftat dock om några Teslor kom med båten från Zeebrugge igår... däremot den 1 maj till Wallhamn verkar vara en Tesla-båt, den var med på Tesla-kartan.