Lackförsegling
Moderator: Redaktion
Lackförsegling
Vet att jag läst om detta tidigare men hittar inte tråden.
Vad rekommenderar ni för behandling i Stockholmsområdet?
Vad rekommenderar ni för behandling i Stockholmsområdet?
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Re: Lackförsegling
Johan på Rosenbergs Inspol i Täby kör OptiCoat-behandling. Han är riktigt duktig och har gjort många Teslor.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Ja, det var nog den jag letade efter. Tack!Ferro94 skrev:Johan på Rosenbergs Inspol i Täby kör OptiCoat-behandling. Han är riktigt duktig och har gjort många Teslor.
Levererad 10 mars 2016
Lackförsegling och övriga behandlingar för lacken känns som ett måste när man läser detta forum, men varför? Är lacken från fabrik så pass dålig/oskyddad att det behövs? Varför finns inte dessa behandlingar att få från fabrik?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Det undrar jag också. Enligt min DS så var bilen vaxad. När jag skulle tvätta den för första gången satt skiten fast ordentligt. Hade nog behövt mer avfettning.chpaulin skrev:Lackförsegling och övriga behandlingar för lacken känns som ett måste när man läser detta forum, men varför? Är lacken från fabrik så pass dålig/oskyddad att det behövs? Varför finns inte dessa behandlingar att få från fabrik?
Men visst är det konstigt att det här inte är standard (eller i alla fall tillval) vid beställning. Det måste ju underlätta vid leverans när bilarna är skitiga av att ha åkt långtradare. Bättre att fixa lackskydd på fabriken och sedan bara spola av bilen inför leverans.
Levererad 10 mars 2016
Det fanns tidigare "paint armour" som tillval från fabrik för USA-bilar, fanns i designstudion när jag beställde. Men det är borta nu, och jag har aldrig sett det för Europa.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Efter 1,5 månader i sydsvensk vårvinterklafs, måste jag säga att jag upplever , åtminstone min, lack och färg som otroligt "lättavspolade". Nästan så man kan tro att den HAR behandlats på något vis.
X100 lev.14/8-18.
De første 2 mnd var også alt bra hos meg, men etter en vinter med salt, asfalt og annet skit skal bilen på mandag få Opticoat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- selfish
- Teslaägare
Har också bokat tid för Opticoat !
Skickat från min iPhone med Tapatalk
P3D | Shareholder
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Slänger dom inte på lite vax på alla bilar? Det hade dom på min iaf, och verkar som många sagt samma, så lite vaxfar1far2 skrev:Efter 1,5 månader i sydsvensk vårvinterklafs, måste jag säga att jag upplever , åtminstone min, lack och färg som otroligt "lättavspolade". Nästan så man kan tro att den HAR behandlats på något vis.
tror jag iaf att din fick

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- kanylbullen
- Teslaägare
Tror alla får en vända hos Mr Cap innan leverans, med varierande kvalitet däremot...
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Enligt min DS så gör dom numera "leveransrekond" hos sig själva, iallafall i Infra.
Frågade om det var något gjort med bilen, och fick svaret att inget är gjort vid leverans.
Misstänker dock att de gått en vända med en snabb / enkel polering / vaxning (dvs inget lackskydd utan mer bara för att se till att bilen är fräsch!)
Gick över bilen själv igår för att lägga på ett litet vaxskydd i väntan på att jag ska bestämma mig om jag ska Lackförsegla eller foliera bilen...
Märkte då det många sagt att lacken INTE är av bästa kvalitet...men ja kan väl inte påstå att den är direkt sämre än andra bilar jag haft från andra sidan Atlanten...sen syns/märks det mer på vissa färger så klart...
/Jocce
Frågade om det var något gjort med bilen, och fick svaret att inget är gjort vid leverans.
Misstänker dock att de gått en vända med en snabb / enkel polering / vaxning (dvs inget lackskydd utan mer bara för att se till att bilen är fräsch!)
Gick över bilen själv igår för att lägga på ett litet vaxskydd i väntan på att jag ska bestämma mig om jag ska Lackförsegla eller foliera bilen...
Märkte då det många sagt att lacken INTE är av bästa kvalitet...men ja kan väl inte påstå att den är direkt sämre än andra bilar jag haft från andra sidan Atlanten...sen syns/märks det mer på vissa färger så klart...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Jag har heller inte rigtigt fattat skillnaden på dom olika behandlingarna och varför det inte finns som tillval om det är så bra som det låter.
Men man gör det för att spara lacken eller? Eller är det för att kunna få en egen custom färg? Och kan vilken färg som helst body-coatas? Eller är nån att föredra om man ändå täcker coata? Måste man coata om efter några år?
Men man gör det för att spara lacken eller? Eller är det för att kunna få en egen custom färg? Och kan vilken färg som helst body-coatas? Eller är nån att föredra om man ändå täcker coata? Måste man coata om efter några år?
Kanske Dan Persson kan upplysa oss 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
-
Lackskydd gör du för att slippa få oxider och andra kemiska substanser som du kan råka ut för i våra olika väder , detta gör att du kan åka med en bil som är blank betydligt längre då vissa skydd garanterar att du slipper oxidationer! Men det krävs alltid att du gör om det efter en viss tid! Coating är ett slags lackskydd som håller betydligt längre än vanliga vaxer , men som även dom kräver lite annorlunda underhåll, dvs i produktväg ! Det skyddar oxå i viss mån mot tvättrepor , men det finns fortfarande inget som är bulletproof mot det ! Då bör du lägga en speciellt lackskyddsfilm i botten! Sen är det olika skydden inte alls direkt stora i sin skillnad , de skydd som skiljer sig från de övriga vilket är enklare att förklara är Modesta (finns i Sthlm, Bilfrid) samt Max Protect ! Det övriga är skydd som i första hand innehåller silica , vilka ofta uppges ge en reptålighet upp till 9h i "pencil hardness" , även detta skall tas med viss nypa salt ! För fler frågor får ni gärna PMa 

-
https://vimeo.com/159712986
Här kan ni se film om det skydd som jag applicerar !
Bilen har gått 8000 mil sedan det applicerades och har gått både i snö , salt och slask under hela säsonger då den används som bruksbil dagligen !
Detta är en Nano Rubber Coating som är helt outtröttlig ! Effekterna ökar med tiden och är helt extrema när det kommer till att hålla bilen i ett bra skick samt glans ! Väldigt enkel att tvätta!
Här kan ni se film om det skydd som jag applicerar !
Bilen har gått 8000 mil sedan det applicerades och har gått både i snö , salt och slask under hela säsonger då den används som bruksbil dagligen !
Detta är en Nano Rubber Coating som är helt outtröttlig ! Effekterna ökar med tiden och är helt extrema när det kommer till att hålla bilen i ett bra skick samt glans ! Väldigt enkel att tvätta!
Ser bra ut vad det gäller vattenavvisning i alla fall
Vad blir priset och hur ser garantierna ut ?
Vad blir priset och hur ser garantierna ut ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Har lagt på Ceramic PRO 9H platinum paketet, och glansen som bilen har är helt otrolig, väl värt varenda krona. Utfört av P-Stop bara några hundra meter från Tesla i Upplands-Väsby.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Så här snyggt blir det när Dan Perssons Bilrekond i Åstorp får låna ögonstenen över helgen
Polerad och förseglad med Camui Chromed Chain. Allt glas har fått Maranello glasbehandling. Bakrutorna har fått solfilm med 15%.
Lacken är snyggare än när den var nyuthämtad för 2 mån sedan. Lackförsegling i allmänhet o Dan i synnerhet rekommenderas!

Polerad och förseglad med Camui Chromed Chain. Allt glas har fått Maranello glasbehandling. Bakrutorna har fått solfilm med 15%.
Lacken är snyggare än när den var nyuthämtad för 2 mån sedan. Lackförsegling i allmänhet o Dan i synnerhet rekommenderas!
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
-
e5m1r , priset är beroende på vilket objekt du visar upp/ kommer med . Garantier lämnar jag inget mer än att det kommer att fungera 36 månader efter applicering och då med vi erhållen funktion . Mitt goda rykte står alltid på spel speciellt eftersom jag inte bara får objekt från hela Sverige utan även har en ganska ansenligt respekterad plats i denna bransch världen över .
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Minns inte om jag sett frågan förut så jag bara måste kolla, kan man byta lackskydd?
Alltså om man tex har ett märke och nåt år senare ska "fylla på" sa, kan man då gå över till ett annat?
Om vi antar att det är ett "keramiskt till keramiskt" iaf...
Eller måste det gamla tas bort på nåt sätt först och det blir superduperdyrt antar jag?
Jag vet nämligen inte om jag är så superimpad av mitt eget och har ju liksom läst om flera andra som tycks göra ett sjukt bra jobb, och
då blir man såklart nyfiken på om man bara kan ta kärran och lämna in hos ngn annan...
Alltså om man tex har ett märke och nåt år senare ska "fylla på" sa, kan man då gå över till ett annat?
Om vi antar att det är ett "keramiskt till keramiskt" iaf...
Eller måste det gamla tas bort på nåt sätt först och det blir superduperdyrt antar jag?
Jag vet nämligen inte om jag är så superimpad av mitt eget och har ju liksom läst om flera andra som tycks göra ett sjukt bra jobb, och
då blir man såklart nyfiken på om man bara kan ta kärran och lämna in hos ngn annan...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag kontaktade Johan på Rosenbergs Inpol i lördags kväll om att jag ville boka en lackskyddsbehandling. Han svarade direkt att det tidigaste han kunde var 29/5, men att jag var välkommen ut så skulle han hjälpa mig med bättre tvätt-grejor tills vidare. Jag bokade och lämnade adress etc direkt och sa att jag skulle titta ut i veckan. Jag fick svar igen direkt att han skulle titta förbi mig med en tvätt-hink under söndagen för han skulle vara i krokarna, vilket han också gjorde med sin trevliga familj. Jag fick lite bra tips om vad jag skulle och inte skulle göra innan behandlingen.
Nu har jag ju inte fått behandlingen än så den kan jag inte gå i god för, men maken till service har jag sällan skådat. Det bådar gott för framtida skydd.... Så långt kan jag varmt rekommendera. Återkommer med erfarenhet av behandlingen senare.
Nu har jag ju inte fått behandlingen än så den kan jag inte gå i god för, men maken till service har jag sällan skådat. Det bådar gott för framtida skydd.... Så långt kan jag varmt rekommendera. Återkommer med erfarenhet av behandlingen senare.
Levererad 10 mars 2016
- Teslamannen
- Teslaägare
Johan (Rosenbergs Inpol) gjorde min bil förra veckan, Opti-Coat Pro + och jag säger bara WOW, bilen var så blank, spotless!
Och som flera andra redan nämnt vilken service och engagemang.
Jag ger Johan, och hans son 5 Teslor av 5, och en guldstjärna.
Rekommenderas varmt!!

Och som flera andra redan nämnt vilken service och engagemang.
Jag ger Johan, och hans son 5 Teslor av 5, och en guldstjärna.
Rekommenderas varmt!!

85D Titanium sen 30/12-2015
Bokade in en Opticoat PRO+ idag på första lediga tid, den 2/6...
Den som väntar på något gott!

Den som väntar på något gott!
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- DperssonBIlrekond
- Kontakt:
Hej alla..
De som iordningatäller era Teslor är lite olika beroende på vart ni hämtar ut dem. En del lokala firmor är helt OK en del riktigt dåliga. Det kan en hel del av mina Tesla kunder intyga. Har funnits massor med hologram och smårepor på en del exemplar. Lackskyddet är till för att skydda bilens lack mot allt från uv till mekaniska slitage. Största fördelen som många tycker är att bilen blir väldigt mycket lättare att hålla ren och i en del fall där djupet och flake i lacken framhävs på ett mycket trevligt sätt. Själv kör jag bara med keramiska lackskydd dvs Camui Chromed Chain. Läggs i 2 lager med olika egenskaper för maximal effekt. Keramiska lackskydd tål också betydligt mer "stryk" än ett vanligt vax. Ett riktigt bra lackskydd mattas inte av om det används kemikalier tex.... Jag finns utanför Helsingborg om det är någon som vill svänga förbi.... Jo alla som får sin behandlad av mig får åxå full "tank" så ni kommer hem utan stopp
Skickat från min superbraiga LG G4
De som iordningatäller era Teslor är lite olika beroende på vart ni hämtar ut dem. En del lokala firmor är helt OK en del riktigt dåliga. Det kan en hel del av mina Tesla kunder intyga. Har funnits massor med hologram och smårepor på en del exemplar. Lackskyddet är till för att skydda bilens lack mot allt från uv till mekaniska slitage. Största fördelen som många tycker är att bilen blir väldigt mycket lättare att hålla ren och i en del fall där djupet och flake i lacken framhävs på ett mycket trevligt sätt. Själv kör jag bara med keramiska lackskydd dvs Camui Chromed Chain. Läggs i 2 lager med olika egenskaper för maximal effekt. Keramiska lackskydd tål också betydligt mer "stryk" än ett vanligt vax. Ett riktigt bra lackskydd mattas inte av om det används kemikalier tex.... Jag finns utanför Helsingborg om det är någon som vill svänga förbi.... Jo alla som får sin behandlad av mig får åxå full "tank" så ni kommer hem utan stopp

Skickat från min superbraiga LG G4
www.DperssonBilrekond.se
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3