Nu har en idiot lyckats köra på mig i garaget jag parkerar i, han lämnade en lapp men jag förstår inte hur man lyckas köra på en annan bil i ett garage till att börja med. Hur som verkar det mest vara skrap på fronten så det är bara plast som tur är men det måste lackas om som minimum.
Verkar inte som man går via Tesla utan man kontaktar en skadeverkstad direkt? Kan inte boka in Werksta Danderyd då de verkar ha fullt så då är det Werksta Sätra, först för skadebesiktning men det kanske måste göras där också?
Någon som tvingats använda Werksta Sätra och kan säga om de är bra på det de gör eller är klåpare som majoriteten av människorna?
Är Werksta Sätra bra?
Moderator: Redaktion
Re: Är Werksta Sätra bra?
Inte personligen men har hört lite dåligt om den
Danderyd är toppen men kolla bilen vid upphämtning de har tendens att tvätta med sandfylda trasor/ svampar
Danderyd är toppen men kolla bilen vid upphämtning de har tendens att tvätta med sandfylda trasor/ svampar

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Min Model S hamnade hos Werksta i Sätra då de knappt ens hunnit öppna, då SC inte själva klarade att styra upp min bakdörr tillräckligt bra. Min enda erfarenhet därifrån (men jag hade ingen direktkontakt med Werksta själv då) och inget att anmärka på.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tack för svaret även om det inte var så rolig information även för Danderyd. Varför skall det vara så svårt att hitta företag som vill göra ett bra jobb?e5m1r skrev:Inte personligen men har hört lite dåligt om den
Får kanske göra skadebesiktningen hos Sätra men sen göra jobbet hos Danderyd.
Var i närkontakt med garagestolpe på resa........
Gå in på werksta på nätet, instruktion om hur skadebesiktning görs via insända foton och deras önskemål om hur dessa skall tas.
Det räckte för att sätta igång processen.
Lämnade in bilen i Danderyd, men pga personalbrist via sjuksktivingar ringde man och förhörde sig om de kunde köra bilen till deras andra enhet vilket jag accepterade.
Hämtade sedan bilen på avtalad tid i Danderyd.
Upplevde att allt blev mycket bra och med väldigt god serviceanda.
Gå in på werksta på nätet, instruktion om hur skadebesiktning görs via insända foton och deras önskemål om hur dessa skall tas.
Det räckte för att sätta igång processen.
Lämnade in bilen i Danderyd, men pga personalbrist via sjuksktivingar ringde man och förhörde sig om de kunde köra bilen till deras andra enhet vilket jag accepterade.
Hämtade sedan bilen på avtalad tid i Danderyd.
Upplevde att allt blev mycket bra och med väldigt god serviceanda.
Enligt min uppfattning e de långt ifrån bra, lämnade in min för ett år sen för plåtskada,i mars i år fick jag övrigt fixat (dekaler, bakljus.
Sen var det inte endast plåtskador. Bussningar, leder,fästen,batteriet m.m.
tips e att tesla får gå igenom efter rep e något jag rekommenderar.
Sen var det inte endast plåtskador. Bussningar, leder,fästen,batteriet m.m.
tips e att tesla får gå igenom efter rep e något jag rekommenderar.
Jag kan inte förstå att Tesla låter Werksta vara en auktoriserad verkstad. Jag lämnade in bilen för en skada på höger bakdörr. Hämtar den och kör iväg. Går av bilen och ser att det finns stenskott på samma dörr. Åker tillbaks och dom säger att den dörren har nya skador. Dom själva upptäcker att svtenskottskyddet inte är ditsatt. Och påstår att skyddet inte är original tillbehör och att det inte ingår i jobbet.
Dom säger även att dom inte får köpa skyddet från tesla.
Jag fick stå där och vänta på att deras chef skulle komma, detta efter en lång och otrevlig diskussion med dom. Chefen kom inte och det gick inte att ringa honom. Fick ett nummer till verkstan som kunde svara. Det var samma nummer som gick till personerna som jag stått och diskuterat med. Efter 1,5 timmes väntan tog dom med mig in till deras personalrum där jag fick veta att dom kommer lacka om den men att jag skulle skriva på ett avtal att dom inte kommer sätta dit ett nytt skydd för det inte ingår och nya skador för stå för mig.
Åkte till tesla och fick höra att dom visst får köpa den. Ringer Werksta igen som säger att Tesla snackar skit.
Slutligen köpte jag skyddet själv men beslutade att dom inte ska ska sätta dit den då jag inte litar på att dom kan utföra det ordentligt. Nu har jag bokat tid hos Tesla för att få den på plats som jag måste bekosta själv.
Håll er undan från det här stället! Otrevliga och extremt oproffsiga!
Dom säger även att dom inte får köpa skyddet från tesla.
Jag fick stå där och vänta på att deras chef skulle komma, detta efter en lång och otrevlig diskussion med dom. Chefen kom inte och det gick inte att ringa honom. Fick ett nummer till verkstan som kunde svara. Det var samma nummer som gick till personerna som jag stått och diskuterat med. Efter 1,5 timmes väntan tog dom med mig in till deras personalrum där jag fick veta att dom kommer lacka om den men att jag skulle skriva på ett avtal att dom inte kommer sätta dit ett nytt skydd för det inte ingår och nya skador för stå för mig.
Åkte till tesla och fick höra att dom visst får köpa den. Ringer Werksta igen som säger att Tesla snackar skit.
Slutligen köpte jag skyddet själv men beslutade att dom inte ska ska sätta dit den då jag inte litar på att dom kan utföra det ordentligt. Nu har jag bokat tid hos Tesla för att få den på plats som jag måste bekosta själv.
Håll er undan från det här stället! Otrevliga och extremt oproffsiga!