Göteborg
Svart/svart LR S
Moderator: Redaktion
Göteborg
Har inte Tesla video på det?bjornnilsson skrev: ↑18 apr 2023 17:03Har fått hem mina stänkskydd fram från Tesla nu. Har en idé om att montera dom på plats när jag hämtar ut Pejden för att slippa så mycket stenskott som möjligt på vägen hem innan jag folierar. Funkar det utan att hissa upp?
Mitt VIN står kvar, kom med samma båt som din.fnurra skrev: ↑18 apr 2023 22:05Har också beställt stänkskydd fram som jag först tänkte montera då jag hämtar bilen, men kom på att man måste montera bort skydden igen vid foliering så jag avvaktar sannolikt med monteringen. Fick också VIN tidigare där bilen var på Hoegh Trotter som kom till Rotterdam 30/3 (MS LR MSM beställd i juni 2021), men VIN numret försvann. Syns dock fortfarande i källkoden då jag loggar in på mitt konto. Uppskattat leveransdatum har nu skjutits upp till 16maj-30maj. Har ni andra som fått VIN på den båten kvar ert VIN eller har det också försvunnit för er? Skall bli intressant att se om gamla VIN kommer tillbaka eller om man får ett nytt. Slog mig att Tesla kanske gett bilen till någon som kunde hämta innan kvartalsskiftet i Rotterdam eller så är bilen kvar där och väntar leverans med båt till Sverige. Kommer en ny båt (Hoegh Manila) till Baltimore i morgon som beräknas komma till Rotterdam 1/5. Kanske transporteras de bilarna tillsammans bilarna som kom till Rotterdam 30/3 vidare till Sverige?
Mitt VIN står också kvar. Kom till Rotterdam 30/3 också. Planerad leverans 1-15/5.
Hurra!
Väntar på Plejd som kom med samma båt som din. Mitt VIN försvann också. Fanns tidigare i källkoden men nu är det borta. Tesla har dock bekräftat att jag är matchad mot bilen med det VIN som jag hade från första början.
Hoppas den båten avgår på typ söndag då en båt med massor av S & X "landar" i Zeebrugge på fredag
Den får gärna åka tidigare enligt mig, min har änna gosat i Rotterdam i 3 veckor nu
Köper det helt och hållet, och därmed vill jag inte hamna i samma lägeOscarA skrev: ↑19 apr 2023 09:37Den får gärna åka tidigare enligt mig, min har änna gosat i Rotterdam i 3 veckor nu
Min betalning är också klar (sedan månader) och detta framgår på deras webbsida under mitt konto. Dock har jag inte någon slutfaktura (som på vår andra bil). Har du fått detta långt innan leveransen? Framgår ditt reg.nummer på den?bjornnilsson skrev: ↑21 apr 2023 08:43Har nu fixat klart med slutbetalning av min bil, allt klappat och klart.
På slutfakturan står det nu "17-maj-2023" som leveransdatum.
Ser fram emot bilder och framför allt HW4-info...
Det här är superspännande!
Fick slutfaktura för ett par veckor sedan. Därefter uppdaterad några gånger med justeringar i vanlig ordning. Står inget regnummer men där finns VIN. Hittar inget reg när jag söker på VIN på nätet.southofcold skrev: ↑22 apr 2023 21:58
Min betalning är också klar (sedan månader) och detta framgår på deras webbsida under mitt konto. Dock har jag inte någon slutfaktura (som på vår andra bil). Har du fått detta långt innan leveransen? Framgår ditt reg.nummer på den?
Skall försöka posta lite bilder och förtydligande ang. HW4 på fredag. Om det nu blir någon leverans. Är beredd på allt![]()
Var glad att du får en bil, mitt datum bara skjuts upp en dag varje dag nu 5e dagen iradsouthofcold skrev: ↑24 apr 2023 17:10Nu fick jag minsann en slutfaktura samt ett reg.nummer (4 dagar innan leverans). Fick även ett intressant SMS som säger:
"Tesla-uppdatering: Din upphämtningstid är 28 april 2023 kl.09:00 vid Frihamnsallén 11, Malmö, Skåne län, 211 20. Din Tesla kommer stå uppställd utomhus med minst 30% laddning. Om vinterhjul beställts i din konfiguration levereras bilen på vinterhjul om vinterväglag råder. Den andra uppsättningen hjul placeras i bagageutrymmet. På upphämtningsdagen får du ett SMS med vidare information. För att kunna slutföra upphämtningen måste du ladda ned Tesla-appen innan ankomst.
Tesla-appen: https://---
Om du finansierar genom en godkänd Tesla-partner skickar vi en länk med ditt avtal via SMS/email. Vänligen granska och underteckna avtalet innan din upphämtningstid."
Jösses vad premium! Man börjar ju undra om det kommer vara någon från Tesla på plats alls (Frihamnsallen är inte alls Teslas ordinarie leveransplats)..Undrar vad man gör om man vill anmärka på något vid inspektionen?