Teslachatten är minst sagt fåordig när det gäller info kring leveransen men fick iaf ut att min bil var i transit och att den fraktas med båt.
Vet vi vilka båtar som brukar leverera Tessslor från Berlin?
Kan det vara malacca highway? På väg mot Södertälje och ska vara framme i morgon
Hoppas på det, den har väl levererat tesslor tidigare så kanske inte osannolikt.
Ser att fartyget kommit in till Södertälje så borde väl få SMS snart då isf, de skickar väl ofta SMS samma dag som de inkommer till hamn?
Tesla MYLR QS beställd 19/2, RN1186. EDD: mars - apr. EDD: 14maj - 28 juli. EDD: mars - apr. EDD: 20 April – 14 Juni EDD: 20 April – 12 Maj EDD: 15 April – 26 April EDD: 21 April – 5 Maj EDD: 20 April – 4 Maj
EDD: 27 April – 11 Maj
Gått en vecka nu sen jag bokade. Har inte fått något mail eller annat från tesla. Hur lång tid brukar det ta innan det börjar ske något med leveransen? Står forfarande preliminärt april - juni sedan dag ett :/
Gått en vecka nu sen jag bokade. Har inte fått något mail eller annat från tesla. Hur lång tid brukar det ta innan det börjar ske något med leveransen? Står forfarande preliminärt april - juni sedan dag ett :/
Samma för mig! Inte ett ord sedan beställningen och jag har frågat men får bara svar att de inte kollar upp statusar på leveranser.
När jag beställde min model3 för 3 år sedan tyckte jag kommunikationen fungerade väldigt bra. Nu tvärtom!
MYLRQS 20"
Beställd: 250323
VIN och regnummer: 020623
Sökbar på VIN: 080623
Teslachatten är minst sagt fåordig när det gäller info kring leveransen men fick iaf ut att min bil var i transit och att den fraktas med båt.
Sant… fick bara svaret att kontakta min TA som förvisso kontaktade mig efteråt och berättade att jag kommer att få bokningssms när bilen finns på väg till Sverige.
Kan det vara malacca highway? På väg mot Södertälje och ska vara framme i morgon
Hoppas på det, den har väl levererat tesslor tidigare så kanske inte osannolikt.
Ser att fartyget kommit in till Södertälje så borde väl få SMS snart då isf, de skickar väl ofta SMS samma dag som de inkommer till hamn?
Har du fått sms? Har du samma edd? Jag hade samma som du men fick uppdaterat nyss till 25 april - 9 maj. Är så tröttsamt!
Har du fått sms? Har du samma edd? Jag hade samma som du men fick uppdaterat nyss till 25 april - 9 maj. Är så tröttsamt!
Fick uppdaterat EDD nu också 27 april-11 maj
Tesla MYLR QS beställd 19/2, RN1186. EDD: mars - apr. EDD: 14maj - 28 juli. EDD: mars - apr. EDD: 20 April – 14 Juni EDD: 20 April – 12 Maj EDD: 15 April – 26 April EDD: 21 April – 5 Maj EDD: 20 April – 4 Maj
EDD: 27 April – 11 Maj
Någon som vet om man automatiskt får den bättre räntan på 2,99% på privatavbetalning, om det går att få men kräver att man pratar med Tesla eller om man behöver avboka och lägga en ny beställning för att få den bättre räntan?
Tog det säkra före det osäkra och talade med tesla idag, dom löste det med banken.
Jag har fortfarande samma edd 17 april - 1 maj... trodde att jag ska få ytterligare en framflyttning alt uppdatering när vi är inne i perioden, inget sms ännu... Man skulle vilja veta var befinner sig bil-fan!
Någon som vet om man automatiskt får den bättre räntan på 2,99% på privatavbetalning, om det går att få men kräver att man pratar med Tesla eller om man behöver avboka och lägga en ny beställning för att få den bättre räntan?
Tog det säkra före det osäkra och talade med tesla idag, dom löste det med banken.
Fick du någon info om det är så att man måste kontakta dom för att få 2,99%?
Tesla Model Y RWD 23
Nissan Leaf Tekna 14 (såld)
Nissan Leaf Acenta 14 (såld)
Renault Clio Electrique 97 (såld)
Renault Clio Electrique 96 (såld)
VW Golf Citystromer 92 (såld)
Reliant Fox 87 Elbil (såld)
VW Polo 92 Elbil (såld)
Fick du någon info om det är så att man måste kontakta dom för att få 2,99%?
Beställde precis innan räntekampanjen och fick 4,99% i avtalet jag skulle godkänna. ”Bara” att ringa Tesla så löste det sig, det besvärliga är ju att komma fram…
Beställde efter några öl på påskafton 8/4 och får den på tisdag 24/4, fick mess idag att jag till och med kunde hämta tidigare. Sjukt snabb leverans!
Ska bli spännande att se om man trivs med denna, lite impulsköp och är eg otroligt nöjd med min XC90. Enda som jag kan komma på är bättre på Teslan är väl drivlinan och infotainment..
Beställde 2022-10-25
EDD: februari / april
EDD: 26 februari - 14 mars
2023-02-20 pausade beställningen
2023-03-01 återakativerade beställningen
EDD: mars / april
EDD: 16 april - 27 april
EDD: 13 april - 24 april
EDD: 2 maj - 24 maj
EDD: 10 maj - 21 maj
EDD: 13 maj - 4 juni
EDD: 26 februari - 14 mars 2023-02-20 pausade beställningen 2023-03-01 återakativerade beställningen
EDD: 13 april - 24 april EDD: 2 maj - 24 maj
Samma sak för mig, beställde 20/9-22
Svart/vit
Samtidigt så finns det massor av lager bilar i andra länder. Man får känslan av att man inte vill sälja till Sverige.
Rätt provocerande att det står lev.tid april-juni om man beställer en ny bil idag.
RN 1178
RN1178 MYP svart/vit
DD! 9/6
VIN tilldelad 22/5
EDD 10-23/6 dags att betala kontantinsatsen (tror jag väntar...) EDD 12-26/6 EDD 28/5-8/6 13/5-4/6 29/4-10/5 MS 2020 såld 30/1-23
Beställd 20/9-22
Samma sak för mig, beställde 20/9-22
Svart/vit
Samtidigt så finns det massor av lager bilar i andra länder. Man får känslan av att man inte vill sälja till Sverige.
Rätt provocerande att det står lev.tid april-juni om man beställer en ny bil idag.
RN 1178
Så jävla dåligt, kan ju inte påstå att jag är så imponerad av Tesla längre. Polestar 4 lockar just nu mer än MYP, även om jag får vänta ännu längre.
EDD: 26 februari - 14 mars 2023-02-20 pausade beställningen 2023-03-01 återakativerade beställningen
EDD: 13 april - 24 april EDD: 2 maj - 24 maj
Exakt min tanke fast den kommer inte förrän nästa år
Snart dags att komplettera med vinter hjulen igen
Undrar vad som händer om man byter färg till MCR
RN1178 MYP svart/vit
DD! 9/6
VIN tilldelad 22/5
EDD 10-23/6 dags att betala kontantinsatsen (tror jag väntar...) EDD 12-26/6 EDD 28/5-8/6 13/5-4/6 29/4-10/5 MS 2020 såld 30/1-23
Beställd 20/9-22
Uppskattad lev 6 - 20 maj av my rwd, lur på om den seglar på denna:
Where is the ship?
Ro-Ro Cargo GRAND CHAMPION is currently located at ECI - Laccadive Sea at position 10° 27' 23.7" N, 069° 14' 52.2" E as reported by MarineTraffic Terrestrial Automatic Identification System on 2023-04-19 05:39 LT (UTC +3) (3 days, 3 hours ago)
Where is this vessel going?
The vessel departed from SHANGHAI, CN on 2023-04-07 23:58 LT (UTC +8) and is currently sailing at 18.2 knots with West direction heading to SUEZ CANAL, EG with reported Estimated Time of Arrival at 2023-04-26 05:00 LT (UTC +8) local time (in 3 days, 14 hours)