Ursprungligen beställde jag en Midnight Silver, som ändrades till QS av Tesla. Sedan ändrade jag till Midnight Cherry för ungefär en månad sedan. Jag tänker ändra tillbaks till QS eftersom jag inte gillar det jag sett på bilder från verkligheten.
Midnight Cherry Red - leveransstatus
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Midnight Cherry Red - leveransstatus
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Tack för ditt genomtänkta och konstruktiva inlägg. Fler sådana som för diskussionen framåt tack. Nu, seså skynda hem och berätta hur du vågade vara fräck på ett forum.D_zlatan skrev:Bland de fulare färgen jag har sett på en ny bil!
Audi körde nåt liknande på 90 talet... Denna bil blir ju inte poppis på andrahandsmarknaden med den fula färgen!
Ful lila färg med röda bromsklosar...
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Jag är väldigt förtjust i färgen på bilen på den här bilden från Teslas Model Y-sida. Efter att ha jämfört med exempelbilderna när man byter färg under beställningen så har jag varit övertygad om att det är Midnight Cherry Red, men när jag ser bilderna i den här tråden blir jag mer tveksam.
Vilken färg är det..?
Vilken färg är det..?
MY RWD 2023
- mikebike
- Teslaägare
Alla Teslas metallicfärger ser bättre/ljusare ut i konfiguratorn än i verkligheten. Min Midnight Silver borde heta Lead metallic t.ex.Jaqob skrev: ↑11 apr 2023 13:04Jag är väldigt förtjust i färgen på bilen på den här bilden från Teslas Model Y-sida. Efter att ha jämfört med exempelbilderna när man byter färg under beställningen så har jag varit övertygad om att det är Midnight Cherry Red, men när jag ser bilderna i den här tråden blir jag mer tveksam.
Vilken färg är det..?
Tesla.JPG
- loftux
- Teslaägare
- Kontakt:
Midnight Cherry Red - leveransstatus
Helt klart blir det skillnader, foton tagna av proffs med proffsutrustning och efterbehandlade, jämfört med mobiler i lite taskigt dagsljus. Snart borde fler bilder dyka upp, och kanske filmer som än mer visar varians i nyans.mikebike skrev:Alla Teslas metallicfärger ser bättre/ljusare ut i konfiguratorn än i verkligheten. Min Midnight Silver borde heta Lead metallic t.ex.Jaqob skrev: ↑11 apr 2023 13:04Jag är väldigt förtjust i färgen på bilen på den här bilden från Teslas Model Y-sida. Efter att ha jämfört med exempelbilderna när man byter färg under beställningen så har jag varit övertygad om att det är Midnight Cherry Red, men när jag ser bilderna i den här tråden blir jag mer tveksam.
Vilken färg är det..?
Tesla.JPG
Nissan Leaf Tekna 2013
- mikebike
- Teslaägare
Bilderna/förgerna på hemsidan är inte ens fotograferade, de är renderade.loftux skrev: ↑11 apr 2023 14:15Helt klart blir det skillnader, foton tagna av proffs med proffsutrustning och efterbehandlade, jämfört med mobiler i lite taskigt dagsljus. Snart borde fler bilder dyka upp, och kanske filmer som än mer visar varians i nyans.mikebike skrev:Alla Teslas metallicfärger ser bättre/ljusare ut i konfiguratorn än i verkligheten. Min Midnight Silver borde heta Lead metallic t.ex.Jaqob skrev: ↑11 apr 2023 13:04Jag är väldigt förtjust i färgen på bilen på den här bilden från Teslas Model Y-sida. Efter att ha jämfört med exempelbilderna när man byter färg under beställningen så har jag varit övertygad om att det är Midnight Cherry Red, men när jag ser bilderna i den här tråden blir jag mer tveksam.
Vilken färg är det..?
Tesla.JPG
Jag jämför inte med mobilbilder, jag menar att det är stor skillnad med köpsidan och IRL.
Ja, då har jag sett färgen i r l. Med risk för att bli anklagad för att ha en diagnos ger jag här MIN HÖGST PERSONLIGA åsikt om både den och Qvicksilver: (Ni behöver inte posta och idiotförklara mig bara för att jag kan ha en avvikande åsikt än din) Eftersom jag är sååååå korkad att jag trivs med interiören i 3/Y och inte gillar massa knappar och vinklar (typ e-tron och iPace) så är jag troligtvis inte tillräknelig när det gäller åsikter om färger, men….
Qvicksilver var en besvikelse. Tråkig helt enkelt, inget direkt djup utan….grå. Som dagens Berlinväder.
Den röda såg vi bara inomhus och den är ganska mörk (som på bilden Tellus postade) men den tycker jag såg läcker ut. Vår guide sa att den i solljus nästan kunde se lila ut.
Som sagt - detta är MIN åsikt. Det finns troligen fler.
Qvicksilver var en besvikelse. Tråkig helt enkelt, inget direkt djup utan….grå. Som dagens Berlinväder.
Den röda såg vi bara inomhus och den är ganska mörk (som på bilden Tellus postade) men den tycker jag såg läcker ut. Vår guide sa att den i solljus nästan kunde se lila ut.
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Detta är nog ultra red som finns i USAJaqob skrev: ↑11 apr 2023 13:04Jag är väldigt förtjust i färgen på bilen på den här bilden från Teslas Model Y-sida. Efter att ha jämfört med exempelbilderna när man byter färg under beställningen så har jag varit övertygad om att det är Midnight Cherry Red, men när jag ser bilderna i den här tråden blir jag mer tveksam.
Vilken färg är det..?
Tesla.JPG
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Då finns det ju ingen vettig färg kvar, trodde enkel på silver men tycker nog den är minst dålig men har inte sett den i verkligen vilket man nog måste göra.Walker skrev: ↑14 apr 2023 19:53Ja, då har jag sett färgen i r l. Med risk för att bli anklagad för att ha en diagnos ger jag här MIN HÖGST PERSONLIGA åsikt om både den och Qvicksilver: (Ni behöver inte posta och idiotförklara mig bara för att jag kan ha en avvikande åsikt än din) Eftersom jag är sååååå korkad att jag trivs med interiören i 3/Y och inte gillar massa knappar och vinklar (typ e-tron och iPace) så är jag troligtvis inte tillräknelig när det gäller åsikter om färger, men….
Den röda såg vi bara inomhus och den är ganska mörk (som på bilden Tellus postade) men den rycker jag såg läcker ut. Vår guide sa att den i solljus nästan kunde se lila ut.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
När vi gick runt i Berlin fabriken idag fanns inte en enda röd Model Y. Bara svarta och vita. Guiden påstod att de körde en batch röda tidigare i veckan och ska komma igång med serie leveranser "soon".
Vi såg ca 4-5 st vid ”giftermålet” mellan drivlina och kaross. - röd alltså.TiborBlomhall skrev: ↑14 apr 2023 20:56När vi gick runt i Berlin fabriken idag fanns inte en enda röd Model Y. Bara svarta och vita. Guiden påstod att de körde en batch röda tidigare i veckan och ska komma igång med serie leveranser "soon".
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Skulle satsa på svart och foliera den. Gjorde det med min 3’a (som syns i min avatar) det blev väldigt lyckat.Dafro skrev: ↑14 apr 2023 20:46Då finns det ju ingen vettig färg kvar, trodde enkel på silver men tycker nog den är minst dålig men har inte sett den i verkligen vilket man nog måste göra.Walker skrev: ↑14 apr 2023 19:53Ja, då har jag sett färgen i r l. Med risk för att bli anklagad för att ha en diagnos ger jag här MIN HÖGST PERSONLIGA åsikt om både den och Qvicksilver: (Ni behöver inte posta och idiotförklara mig bara för att jag kan ha en avvikande åsikt än din) Eftersom jag är sååååå korkad att jag trivs med interiören i 3/Y och inte gillar massa knappar och vinklar (typ e-tron och iPace) så är jag troligtvis inte tillräknelig när det gäller åsikter om färger, men….
Den röda såg vi bara inomhus och den är ganska mörk (som på bilden Tellus postade) men den rycker jag såg läcker ut. Vår guide sa att den i solljus nästan kunde se lila ut.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- mikebike
- Teslaägare
Jag har sett ett par QS och de ser "silverfärgade" ut helt enkelt. Inte riktigt som exempelvis min gamla Volvo som skiftade i andra kulörer. Med reservation för grådassigt stockholmsväder som gör att de flesta lacker ser lite trista ut.Dafro skrev: ↑14 apr 2023 20:46Då finns det ju ingen vettig färg kvar, trodde enkel på silver men tycker nog den är minst dålig men har inte sett den i verkligen vilket man nog måste göra.Walker skrev: ↑14 apr 2023 19:53Ja, då har jag sett färgen i r l. Med risk för att bli anklagad för att ha en diagnos ger jag här MIN HÖGST PERSONLIGA åsikt om både den och Qvicksilver: (Ni behöver inte posta och idiotförklara mig bara för att jag kan ha en avvikande åsikt än din) Eftersom jag är sååååå korkad att jag trivs med interiören i 3/Y och inte gillar massa knappar och vinklar (typ e-tron och iPace) så är jag troligtvis inte tillräknelig när det gäller åsikter om färger, men….
Jag tror nog ändå att QS är den snyggaste Teslakulören.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Mötte en QS Y idag, den såg rätt fräsch ut, eller så är det för man inte sett den färgen förut.
När jag kollade på QS i Teslas lokaler såg den lite tråkig ut, fanns ingen lyster och ingen metallic.
När jag kollade på QS i Teslas lokaler såg den lite tråkig ut, fanns ingen lyster och ingen metallic.
-
- Så här såg den ut hos Tesla
-
- Kanske måste poleras för att få denna lyster
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Exakt! Då är vi åtminstone två som tycker så.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Pasjostrom
- Teslaägare
Efter besök på Berlinfabriken igår där jag såg både Quicksilver och Cherry Red så tycker jag:
- Quicksilver ser ut som vanlig grå, speciellt när den börjar bli lite smutsig så är den inte alls speciellt blank. När den är nytvättad och i direkt solljus kanske färgen upplevs som ”djupare”. Ändock ganska snygg.
- Cherry Red är någonstans mellan vinröd och brun, och ganska mörk när det inte är sol. Den tilltalade inte mig alls men kan tänka mig att den är snygg i direkt solljus… hade hellre valt en Ultra Red tror jag.
Om jag skulle byta bil idag så skulle det bli en Quicksilver ändå.
- Quicksilver ser ut som vanlig grå, speciellt när den börjar bli lite smutsig så är den inte alls speciellt blank. När den är nytvättad och i direkt solljus kanske färgen upplevs som ”djupare”. Ändock ganska snygg.
- Cherry Red är någonstans mellan vinröd och brun, och ganska mörk när det inte är sol. Den tilltalade inte mig alls men kan tänka mig att den är snygg i direkt solljus… hade hellre valt en Ultra Red tror jag.
Om jag skulle byta bil idag så skulle det bli en Quicksilver ändå.
- Peppelino
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter185318
Intressanta iakttagelser och åsikter för er som sett färgerna. Tack! Jag sitter lugnt i båten med min aktuella beställning. Men man fick ju lite huvudbry iom prissänkningen och leasingränterabatten. Fick tankar på att både byta till performance och färg... Då jag just nu har tidigast leverans i början på tredje kvartalet, så kan det ju dyka upp nya prisskillnader då också.
Och så kanske man hinner få se MCR live innan dess. Fortsatt trevlig lördag.

Model Y Performance, Midnight Cherry Red, svart interiör
Finns en quicksilver på TSC i Segeltorp, såg fräsch ut.
Tesla MYLR QS beställd 19/2, RN1186.
EDD: mars - apr.
EDD: 14maj - 28 juli.
EDD: 20 April – 14 Juni
EDD: 20 April – 12 Maj
EDD: 15 April – 26 April
EDD: 21 April – 5 Maj
EDD: 20 April – 4 Maj
EDD: 27 April – 11 Maj
- Peppelino
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter185318
Jag håller koll på tyska forumet, och här kom nya bilder. Dock tagen på natten, så dålig kvalitet. Tycker även dimensionen på däcken verkar tokig, men kanske bara är kameravinkeln... https://tff-forum.de/t/fotos-und-diskus ... 230602/595
Model Y Performance, Midnight Cherry Red, svart interiör
- loftux
- Teslaägare
- Kontakt:
Här en under transport. Ser ju rätt bra ut.
Nissan Leaf Tekna 2013
- mikebike
- Teslaägare
Nej, någon vinröd bil vill jag inte ha.
påminner lite om Volvos röda färg men snyggare ändå
Tesla MYLR QS beställd 19/2, RN1186.
EDD: 14maj - 28 juli.
EDD: 20 April – 14 Juni
EDD: 20 April – 12 Maj
EDD: 15 April – 26 April
EDD: 21 April – 5 Maj
EDD: 20 April – 4 Maj
- mikebike
- Teslaägare
Ja, den är inte heller snygg.

Pappa har haft en vinröd S80 tror jag....
jag har sett ett par QS och jag som gillar silver metallic tycker den är lite för mörk, mer rökgrå. gick fram häromdagen och synade lacken lite noggrannare för att se skiftningarna / djupet som Elon pratat om. Såg inget av det. Lite av en besvikelse den färgen.
Vinröd är inte heller en personlig favorit.
Däremot gillar jag teslas röda (och usa ultra röda)
(har själv en vit som jag valde innan QS fanns.)
Vinröd är inte heller en personlig favorit.
Däremot gillar jag teslas röda (och usa ultra röda)
(har själv en vit som jag valde innan QS fanns.)
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
Jag har fått uppdaterad leverans datum idag 15 maj-6 juni
MCR/svart LR 20
RN1180 beställt 23.10.22
Lev 29.06 Malmö
RN1180 beställt 23.10.22
Lev 29.06 Malmö