Prototyp på rull..
Tycker den ser ganska liten ut, får mig nästan att tro att det är Polestars motsvarighet till Volvos EX30. Vore väl rimligt och logiskt mtp att EX30 också rullar som prototyp i Kina nu.
Men många verkar påstå att PS4 är betydligt större och baserad på en annan plattform. Vi får får väl se..
Om den nu är baserad på Zeekr 001, som ryktena säger, så kan den i teorin komma med 86, 100 eller 140kwh batteri.
Har väl redan sagts att den mer blir motsvarigheten till elvarianten av XC60 (man har sagt att den skall tävla mot Porsche Macan EV). Så den bör bli större än Polestar 2.
Sen om det är en PS4 på bilderna vet vi väl inte men bilen på bilderna ser helt klart större ut än PS2.
Tror de pratas om att den ska bygga på sea plattformen som. Jag tror utvecklas av cevt i samarbete både Geely, Volvo och Polestar. Den är för mindre och billigare bilar än spa2 plattformen men de är ju inte småbilar vi talar om ändå.
Tror de pratas om att den ska bygga på sea plattformen som. Jag tror utvecklas av cevt i samarbete både Geely, Volvo och Polestar. Den är för mindre och billigare bilar än spa2 plattformen men de är ju inte småbilar vi talar om ändå.
SEA är utvecklad helt av Geely, och inte av CEVT i Sverige vad jag hört. Är en i grunden helt kinesisk plattform och konstruktion som jag förstått det.
Tror de pratas om att den ska bygga på sea plattformen som. Jag tror utvecklas av cevt i samarbete både Geely, Volvo och Polestar. Den är för mindre och billigare bilar än spa2 plattformen men de är ju inte småbilar vi talar om ändå.
SEA är utvecklad helt av Geely, och inte av CEVT i Sverige vad jag hört. Är en i grunden helt kinesisk plattform och konstruktion som jag förstått det.
Jag tror att du har fel om du menar att den är utvecklad enbart i Kina..
Arkitekturen SEA, en förkortning av ”sustainable experience architecture”, är utvecklad i såväl Sverige som Kina, Storbritannien och Tyskland och ska kunna användas till allt från riktigt små bilar i A-segmentet upp till stora bilar och lätta lastbilar. Utvecklingsarbetet har tagit fyra år kostat omkring 2,7 miljarder dollar, enligt uttalanden från Geelys vd An Conghui.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Inte riktigt överens med fronten, men i övrigt ser den helt ok ut IMO.
Första Polestaren som är byggd på en Kina-designad plattform.
1, 2 & 3 är ju alla på Volvos plattform.
Men det är väl så här framtiden ser ut för Polestar(& Volvo). Bilar designade & byggda i Kina av en kinesisk ägare.
Inte riktigt överens med fronten, men i övrigt ser den helt ok ut IMO.
Första Polestaren som är byggd på en Kina-designad plattform.
1, 2 & 3 är ju alla på Volvos plattform.
Men det är väl så här framtiden ser ut för Polestar(& Volvo). Bilar designade & byggda i Kina av en kinesisk ägare.
Inte riktigt överens med fronten, men i övrigt ser den helt ok ut IMO.
Första Polestaren som är byggd på en Kina-designad plattform.
1, 2 & 3 är ju alla på Volvos plattform.
Men det är väl så här framtiden ser ut för Polestar(& Volvo). Bilar designade & byggda i Kina av en kinesisk ägare.
Varför tror du att teknikplattformen är designad i Kina? Såvitt jag vet så är den utvecklad i Sverige, Kina, Storbritannien och Tyskland. Så man kan lika gärna säga att det är en Tyskdesignad plattform men sannolikt så har det mesta arbetet gjorts i Sverige.
Det är för övrigt samma plattform som Lotus Eletre använder.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Inte riktigt överens med fronten, men i övrigt ser den helt ok ut IMO.
Första Polestaren som är byggd på en Kina-designad plattform.
1, 2 & 3 är ju alla på Volvos plattform.
Men det är väl så här framtiden ser ut för Polestar(& Volvo). Bilar designade & byggda i Kina av en kinesisk ägare.
Varför tror du att teknikplattformen är designad i Kina? Såvitt jag vet så är den utvecklad i Sverige, Kina, Storbritannien och Tyskland. Så man kan lika gärna säga att det är en Tyskdesignad plattform men sannolikt så har det mesta arbetet gjorts i Sverige.
Det är för övrigt samma plattform som Lotus Eletre använder.
Var har du fått den infon ifrån?
SEA(dvs plattformen som PS4 bygger på) chief engineer(aka Head of Advanced Vehicle Architectures at Geely), Kent Bovellan, sitter i Hangzhou, Kina.
Inte riktigt överens med fronten, men i övrigt ser den helt ok ut IMO.
Första Polestaren som är byggd på en Kina-designad plattform.
1, 2 & 3 är ju alla på Volvos plattform.
Men det är väl så här framtiden ser ut för Polestar(& Volvo). Bilar designade & byggda i Kina av en kinesisk ägare.
Varför tror du att teknikplattformen är designad i Kina? Såvitt jag vet så är den utvecklad i Sverige, Kina, Storbritannien och Tyskland. Så man kan lika gärna säga att det är en Tyskdesignad plattform men sannolikt så har det mesta arbetet gjorts i Sverige.
Det är för övrigt samma plattform som Lotus Eletre använder.
Var har du fått den infon ifrån?
SEA(dvs plattformen som PS4 bygger på) chief engineer(aka Head of Advanced Vehicle Architectures at Geely), Kent Bovellan, sitter i Hangzhou, Kina.
Google.. du kan prova själv
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
intressant utan bakruta. Undrar hur mkt man stör sig på det egentligen? Om backspegeln har tillräckligt bra upplösning och inte blir smutsig, så är det kanske ett fullgott alternativ? Bara det inte blir som med ioniq5 där de sa att bakrutetorkare inte behövdes eftersom luftströmmarna funkade lika bra (blev helskitig med engång, så man inte såg nånting). Märker ju själv hur lite man ser genom rutan i Model 3 tex, nästan ingenting specielt inte nedre delarna eftersom fönsterlinjen bak är så pass hög.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Inte riktigt överens med fronten, men i övrigt ser den helt ok ut IMO.
Första Polestaren som är byggd på en Kina-designad plattform.
1, 2 & 3 är ju alla på Volvos plattform.
Men det är väl så här framtiden ser ut för Polestar(& Volvo). Bilar designade & byggda i Kina av en kinesisk ägare.
Varför tror du att teknikplattformen är designad i Kina? Såvitt jag vet så är den utvecklad i Sverige, Kina, Storbritannien och Tyskland. Så man kan lika gärna säga att det är en Tyskdesignad plattform men sannolikt så har det mesta arbetet gjorts i Sverige.
Det är för övrigt samma plattform som Lotus Eletre använder.
Var har du fått den infon ifrån?
SEA(dvs plattformen som PS4 bygger på) chief engineer(aka Head of Advanced Vehicle Architectures at Geely), Kent Bovellan, sitter i Hangzhou, Kina.
Google.. du kan prova själv
Eller så kan du själv googla. Som sagt chefsdesignern för SEA-plattformen sitter i Kina och jobbar för Geely. Jag tror knappast han sitter där och styr folk i EU.
intressant utan bakruta. Undrar hur mkt man stör sig på det egentligen? Om backspegeln har tillräckligt bra upplösning och inte blir smutsig, så är det kanske ett fullgott alternativ? Bara det inte blir som med ioniq5 där de sa att bakrutetorkare inte behövdes eftersom luftströmmarna funkade lika bra (blev helskitig med engång, så man inte såg nånting). Märker ju själv hur lite man ser genom rutan i Model 3 tex, nästan ingenting specielt inte nedre delarna eftersom fönsterlinjen bak är så pass hög.
Sikt är nog inte så mkt ett problem, krävs ju kamera i typ alla moderna bilar. Nog mer risk att det känns instängt pga bristande ljusinsläpp.
Inte riktigt överens med fronten, men i övrigt ser den helt ok ut IMO.
Första Polestaren som är byggd på en Kina-designad plattform.
1, 2 & 3 är ju alla på Volvos plattform.
Men det är väl så här framtiden ser ut för Polestar(& Volvo). Bilar designade & byggda i Kina av en kinesisk ägare.
Varför tror du att teknikplattformen är designad i Kina? Såvitt jag vet så är den utvecklad i Sverige, Kina, Storbritannien och Tyskland. Så man kan lika gärna säga att det är en Tyskdesignad plattform men sannolikt så har det mesta arbetet gjorts i Sverige.
Det är för övrigt samma plattform som Lotus Eletre använder.
Var har du fått den infon ifrån?
SEA(dvs plattformen som PS4 bygger på) chief engineer(aka Head of Advanced Vehicle Architectures at Geely), Kent Bovellan, sitter i Hangzhou, Kina.
Google.. du kan prova själv
Eller så kan du själv googla. Som sagt chefsdesignern för SEA-plattformen sitter i Kina och jobbar för Geely. Jag tror knappast han sitter där och styr folk i EU.
Varför tror du att teknikplattformen är designad i Kina? Såvitt jag vet så är den utvecklad i Sverige, Kina, Storbritannien och Tyskland. Så man kan lika gärna säga att det är en Tyskdesignad plattform men sannolikt så har det mesta arbetet gjorts i Sverige.
Det är för övrigt samma plattform som Lotus Eletre använder.
Var har du fått den infon ifrån?
SEA(dvs plattformen som PS4 bygger på) chief engineer(aka Head of Advanced Vehicle Architectures at Geely), Kent Bovellan, sitter i Hangzhou, Kina.
Google.. du kan prova själv
Eller så kan du själv googla. Som sagt chefsdesignern för SEA-plattformen sitter i Kina och jobbar för Geely. Jag tror knappast han sitter där och styr folk i EU.
Jojo, klart man hävdar det. Likaså att Volvo är "svenskt" för att det finns personal i Sverige.
Om utveckligen drevs i EU borde rimligtvis chefsdesignern vara placerad i EU.
Kina pumpar ut massor med desinformation, precis som Ryssland. Det går helt enkelt inte att lita på vad kinesiska bolag kommunicerar officiellt.
Var har du fått den infon ifrån?
SEA(dvs plattformen som PS4 bygger på) chief engineer(aka Head of Advanced Vehicle Architectures at Geely), Kent Bovellan, sitter i Hangzhou, Kina.
Google.. du kan prova själv
Eller så kan du själv googla. Som sagt chefsdesignern för SEA-plattformen sitter i Kina och jobbar för Geely. Jag tror knappast han sitter där och styr folk i EU.
Jojo, klart man hävdar det. Likaså att Volvo är "svenskt" för att det finns personal i Sverige.
Om utveckligen drevs i EU borde rimligtvis chefsdesignern vara placerad i EU.
Kina pumpar ut massor med desinformation, precis som Ryssland. Det går helt enkelt inte att lita på vad kinesiska bolag kommunicerar officiellt.
Ja, jo absolut, det tror jag också de gör.
Men nån form av hjälp av Volvos fd designers kanske de har fått. Vad vet jag.
Är ju idiotiskt att köpa upp ett bolag och sen låta de anställda rulla tummarna här i Sverige.
Hah, ser att följande är huvudnyhet på nyteknik nu:
IMG_0388.jpeg
Är väl ingen som ifrågasätter det, tycker den verkar designad för Kinesiska marknaden.
Men att tro att en Svensk suttit ensam med tusen kineser och enbart designat i Kina, har jag svårt att tro.