Laddare med delad effekt

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Laddare med delad effekt

Inlägg av Niklas Z »

Supercharger V2 delar ju effekt parvis, men hur ser det ut på andra operatörers laddare. Jag vet att t ex E.On. 300 kW stolpar delar på den effekten om två bilar ansluter på de två laddkablarna. Det är ingen katastrof att bara få hälften av 300 kW, men hur ser det ut hos andra operatörers 100+ laddare: OkQ8, Mer, Incharge, Virta, Recharge, CircleK mfl? Speciellt intressant är det om en 150 kW stolpe bara ger hälften av det om en till bil laddar från den.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Dafro
elbilist

Re: Laddare med delad effekt

Inlägg av Dafro »

Niklas Z skrev: 12 apr 2023 19:09
Supercharger V2 delar ju effekt parvis, men hur ser det ut på andra operatörers laddare. Jag vet att t ex E.On. 300 kW stolpar delar på den effekten om två bilar ansluter på de två laddkablarna. Det är ingen katastrof att bara få hälften av 300 kW, men hur ser det ut hos andra operatörers 100+ laddare: OkQ8, Mer, Incharge, Virta, Recharge, CircleK mfl? Speciellt intressant är det om en 150 kW stolpe bara ger hälften av det om en till bil laddar från den.
OKQ8 har 150 per stolpe men när det finns 2 sladdar på samma laddare är det inte ovanligt att dom delar som tex recharge vid McDonalds. CK tror jag inte man delar man på men inte helt säker. Övriga vet jag inte alls men känner inte till någon annan än v2 där man delar effekt fast man har egen stolpe.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Skriv svar