Design Studio - stor skillnad på färger
Moderator: Redaktion
- peterlauri
- Teslaägare
Design Studio - stor skillnad på färger
Båda är titanium. Model S ser mycket mörkare ut, och mer matt, än vad Model X ser ut att vara.
Re: Design Studio - stor skillnad på färger
Jag tycker generellt att de flesta färger ser helt annorlunda ut i verkligheten. Farligt att gå på design studion när man ska välja färg.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Håller med, särskilt Titanium tycker jag skiljer sig väldigt mycket i verkligheten mot Design Studio. Även flertalet foton på den tycker jag inte visar den äkta färgen.HelectriC skrev:Jag tycker generellt att de flesta färger ser helt annorlunda ut i verkligheten. Farligt att gå på design studion när man ska välja färg.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nån som håller till i Göreborgstrakten som kan hålla Danni borta från denna tråden? 
Jag funderade ett tag på Titanium när jag satt och lekte med designstudion. Men för mig personligen ser den färgen inte lika kul ut i verkligheten, så det blev inte den för mig.
Vad jag hört är det samma färger Tesla använder till Model S och X. Så det är väl mest en fråga om vem som renderat 3D-bilderna till designstudion och vad hen hade för ljusinställningar.

Jag funderade ett tag på Titanium när jag satt och lekte med designstudion. Men för mig personligen ser den färgen inte lika kul ut i verkligheten, så det blev inte den för mig.
Vad jag hört är det samma färger Tesla använder till Model S och X. Så det är väl mest en fråga om vem som renderat 3D-bilderna till designstudion och vad hen hade för ljusinställningar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Det jag faktiskt gillar med Titanium är hur den förändrar sig med ljuset . Någon skrev i Tesla Motors forumet
att den var designad för Kaliforniens ljus, och det kanske ligger ngt i det. Färgen kan vara en ljus champagne i starkt ljus,
till en mustig guld-bronz vid lågt solstånd till en grå-brun nyans vid mera molnigt.
Man kanske tycker om den, uppenbarligen finns det på forumet några som inte tycker om de.
Smaken är som baken
att den var designad för Kaliforniens ljus, och det kanske ligger ngt i det. Färgen kan vara en ljus champagne i starkt ljus,
till en mustig guld-bronz vid lågt solstånd till en grå-brun nyans vid mera molnigt.
Man kanske tycker om den, uppenbarligen finns det på forumet några som inte tycker om de.
Smaken är som baken

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Jag hade en liknande på min förra Volvo, Oyster Grey, aningen mer grå och mindre rött, men ganska lik. Det är den bil som by far har dolt smuts bäst.Designer skrev:Det jag faktiskt gillar med Titanium är hur den förändrar sig med ljuset . Någon skrev i Tesla Motors forumet
Smaken är som baken
Model 3-24/Polestar 3-24
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
OmöjligtSurfaren skrev:Nån som håller till i Göreborgstrakten som kan hålla Danni borta från denna tråden?

Som jag snubblade in på i Teslaspotting-tråden så är Titanium en sån färg där det skiljer oerhört mycket i snygghet beroende på ljuset. När den är ren och i solljus ser den riktigt läcker ut. Men i de flesta andra ljus är den rätt tråkig. Det blir ju lätt en nackdel i ett land som Sverige, där det är mörkt halva året och mulet större delen av resten...Surfaren skrev:Jag funderade ett tag på Titanium när jag satt och lekte med designstudion. Men för mig personligen ser den färgen inte lika kul ut i verkligheten, så det blev inte den för mig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vilka inredningsfärger går bäst ihop med Titanium? Jag sitter med konfiguratorn till en Model X, men som påpekat så bör man inte basera färgval på det man ser i webläsaren. Jag har inte sett någon utställningsbil med den färgen, varken i Täby C eller Mall of Scandinavia.
Här finns lite bilder och även länkar till dropbox med flera bilder där det är ljus skinnklädsel http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... l-X-PhotosLucidor skrev:Vilka inredningsfärger går bäst ihop med Titanium? Jag sitter med konfiguratorn till en Model X, men som påpekat så bör man inte basera färgval på det man ser i webläsaren. Jag har inte sett någon utställningsbil med den färgen, varken i Täby C eller Mall of Scandinavia.
Tack. Jag har sett bilder på Model S med svart och beige inredning, och Model X med svart, beige och vit. Fotografier är bättre än renderingar, men det är fortfarande lite knepigt att få en sann uppfattning via bildskärmen. Jag tror att beige inredning med svart innertak skulle vara läckert, alternativt svart inredning med ljust innertak för kontrastens skull. De vita stolarna tror jag skär sig lite.
Jag tittade länge på detta och tycker att bästa inredning för Titanium ärLucidor skrev:Tack. Jag har sett bilder på Model S med svart och beige inredning, och Model X med svart, beige och vit. Fotografier är bättre än renderingar, men det är fortfarande lite knepigt att få en sann uppfattning via bildskärmen. Jag tror att beige inredning med svart innertak skulle vara läckert, alternativt svart inredning med ljust innertak för kontrastens skull. De vita stolarna tror jag skär sig lite.
Beiga (Tan) stolar, svart innertak och matt abachi dekor. Det är inget vidare med
Vitt innertak till beiga stolar. Jag valde dock helsvart inredning och matt abachi
För att det känns lugnare visuellt och är helnöjd

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Jag lutar också åt helsvart inredning, mest för att svart håller bra över tid, speciellt med små barn i bilen.
Det finns fler färger man bör se upp med i designstudion. Väljer man de svarta Onyx-fälgarna till Model X så ser de grå ut (gunmetal) i renderingen, men vad jag läst på TMC så är de i verkligheten helt svarta.

Det finns fler färger man bör se upp med i designstudion. Väljer man de svarta Onyx-fälgarna till Model X så ser de grå ut (gunmetal) i renderingen, men vad jag läst på TMC så är de i verkligheten helt svarta.
Pratade med TM idag och de bekräftade att Onyx fälgarna är helt svarta.Lucidor skrev:Jag lutar också åt helsvart inredning, mest för att svart håller bra över tid, speciellt med små barn i bilen.![]()
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor