RagWal skrev: ↑27 mar 2023 11:23
spacecoin skrev: ↑24 mar 2023 16:32
Ett litet barn eller ett husdjur 50 cm framför bilen kommer ju, av förklarliga skäl, aldrig att upptäckas utan USS förrän framkamera är på plats.
Låt oss sluta överdriva obehagliga fall i "TV vs USS" diskussionen och tänk på att tom USS faktiskt har begränsningar.
Vad är det som är överdrift? USS hanterar mitt exempel lätt med 99%+ konfidens och det är minst en meters blindspot framför bilen. Mitt svar var till en person som antydde att problemet i princip redan var löst.
Det är inte lösbart med nuvarande hårdvara, så då kan vi sluta låtsas som det kanske? Har man en blindspot så kan man inte trolla bort den annat än i användarupplevelsen och som jag skrev: "jag är bekymrad över att man visar användaren något som inte nödvändigtvis är sant (längre)."
RagWal skrev: ↑27 mar 2023 11:23
Tesla håller sällan fast vid en etablerad teknik om de ser ett bättre alternativ i horisonten. Kan svida för vissa på vägen dit och ibland satsar de fel.
Billigare alternativ. Bättre för aktieägarna, sämre för föraren. För de bilar som levereras nu med en blindspot är det ett mycket sämre alternativ. När Tesla väljer att lansera framkamera kanske det blir lika bra. Tills dess tycker jag att 100 USD per bil är en billig försäkring om det kan rädda liv, men man kan tycka annorlunda.
20% av alla olyckor händer på parkeringsplatser. I USA skadas 2000 barn under 14 år på parkeringsplatser per år och ca 100 dör till följd av skadorna.
De flesta sker när folk backar på barn, och backkameran på Tesla är jättebra, så jag tror och hoppas att Tesla är kraftigt underrepresenterade i den statistiken.