Den 3-delade har åkt ur bilen pga anledningen som visades i klippet.
Jag ska ge det en ny chans efter att ha sett en annan variant av hur man kan göra, även om det verkar vara lite omständigt.
I vår RWD har vi den 4-delade och den funkar hyfsat.
Problemet med den är att den viks upp över nackstöden och då gnids ganska hårt mot klädseln på sidorna vilket lär resultera i permanenta märken så småningom.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Ser ut som att man måste luta sig mot bilen, hoppas att den är ren då
Sedan om man måste sträcka sig in så där långt så kan ryggen säga stopp om man
har problem med den också…
Fast man kanske aldrig kör omkring med hatthyllan i det läget...
[/quote]
Tänkte väl mest att det är ett vettigt läga att ha den i när man packar.
Konstruktionen är ju helt sinnes annars, skulle vilja ha snören å krokar bakkant så den följde med luckan upp istället, skulle vara så mycket enklare. Det känns som om man överkonstruerat den här...
Konstruktionen är ju helt sinnes annars, skulle vilja ha snören å krokar bakkant så den följde med luckan upp istället, skulle vara så mycket enklare. Det känns som om man överkonstruerat den här...
Finns ju en anledning till varför hyllan inte följer med bakluckan upp.
Prova att fälla upp hyllan så förstår du.
Och gör man hyllan smalare så måste sidostöden göras mycket bredare, och det inverkar negativt på lastutrymmet, så det hade varit mycket sämre.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Det fungerar som först i filmen, vika up den och den stannar på plats iaf ombilen inte står i uppförsbacke.
Kan vara att när bilen är ny behöver hatthyllar några vikningar innan den sätter sig
Många stör sig över funktionen av hatthyllan i MY.
Inte en helt logisk och intuitiv funktion, men här är en länk på hur man ska göra
OBS! Klippet inleds med det vanligaste misstaget. Lösningen visas de 20 sista sekunderna
Hatthyllans funktion i MY kan verka förvirrande till en början, men den här användbara länken ger en lösning för att undvika vanliga misstag. Se till att se till slutet för en tydlig förklaring. Tack för att du delar med dig!
Ett annat tips är att vända den uppochner, vika dubbelt och skjuta in… Då slipper man att den påverkar packning i hopfällt läge och det går fortfarande relativt enkelt att fälla ut den på plats…
Tesla Model Y LR '23
Tesla Model 3 P ’21 MG ZS EV ’21
Nissan Leaf ’17
Toyota Prius Plug-in ’13
Ett annat tips är att vända den uppochner, vika dubbelt och skjuta in… Då slipper man att den påverkar packning i hopfällt läge och det går fortfarande relativt enkelt att fälla ut den på plats…
Hänger inte riktigt med i tipset, vad menar du att vika den dubbelt? Är det en 4-delad eller 3-delad som tipset gäller? Och på vilket sätt påverkar den packningen mindre på det här sättet?
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024 Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Ett annat tips är att vända den uppochner, vika dubbelt och skjuta in… Då slipper man att den påverkar packning i hopfällt läge och det går fortfarande relativt enkelt att fälla ut den på plats…
Hänger inte riktigt med i tipset, vad menar du att vika den dubbelt? Är det en 4-delad eller 3-delad som tipset gäller? Och på vilket sätt påverkar den packningen mindre på det här sättet?
3-delad. Vik på första vecket och för in uppochner… Gör då att den infällda delen lägger sig ovanpå den långa delen istället för att vika sig nedåt mot packningen som på filmerna ovan. Ingen jättestor skillnad men marginellt bättre imho…
Tesla Model Y LR '23
Tesla Model 3 P ’21 MG ZS EV ’21
Nissan Leaf ’17
Toyota Prius Plug-in ’13