Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Teslaspotting
Körde från Kungsbacka till Trysil idag och mötte givetvis många Teslar. Märkbart fler än när jag gjorde samma resa förra året (i en Audi). Strax innan Trysil mötte jag den här:

Driver sajten Car.info
Vad är det för kamerafilter du använderFranz skrev:Körde från Kungsbacka till Trysil idag och mötte givetvis många Teslar. Märkbart fler än när jag gjorde samma resa förra året (i en Audi). Strax innan Trysil mötte jag den här:
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag hann inta fota bilen men den såg alltså ut att vara med sammetsfoliering så en snabb googling hittade den. Bilden är från Instagram...e5m1r skrev:Vad är det för kamerafilter du använder
Driver sajten Car.info
Undra hur man håller den ren från salt och skit?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Den såg faktiskt helt ren ut vilket var ganska imponerande med tanke på väglaget.HelectriC skrev:Undra hur man håller den ren från salt och skit?
Driver sajten Car.info
Kemtvätt?HelectriC skrev:Undra hur man håller den ren från salt och skit?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vad är nästa steg, manchester Foliering?Franz skrev:Jag hann inta fota bilen men den såg alltså ut att vara med sammetsfoliering så en snabb googling hittade den. Bilden är från Instagram...e5m1r skrev:Vad är det för kamerafilter du använder
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Norrman utan smak...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
e5m1r skrev:
MOS var av en min
Tror att alla övernattade i garaget
Där YAH 203 står stod jag igår också... (Vid typ 13:30-16.30 eller nått sådant). Passade på att inviga Typ2 laddningskabeln

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Vi drog hemmåt strax efter 13 så du missade oss precis
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Synd, alltid trevligt att hälsa på andra Teslaägaree5m1r skrev:Vi drog hemmåt strax efter 13 så du missade oss precis

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Mötte 3 st Teslor på 2 minuter i Nacka (öster om Sthlm) idag vid 9-tiden. Jag hälsade givetvis på alla, men jag såg inga händer tillbaka
Två på Värmdövägen och en som kom ut från Lagnövägen, alla mörka (svarta eller midnight silver).

Tesla M3 AWD
Jag också, men det är väldigt svårt att se ibland pga reflexer i rutorna. Sen är det ju inte alltid man upptäcker att det kommer en annan Tesla körandes.
I lördags vinkade jag på en annan Tesla, som även vinkade tillbaks! Men han stod precis bredvid mig på parkeringen på Maxi, svårt att missa då.
I lördags vinkade jag på en annan Tesla, som även vinkade tillbaks! Men han stod precis bredvid mig på parkeringen på Maxi, svårt att missa då.

Model X, Pearl White
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nu när det är vår och vi såklart alla kör runt med autopilot och njuter av solen så föreslår jag en ny Tesla-hälsning: man vinkar frenetiskt med vänsterhanden ut genom vindrutan och högerhanden ut genom den öppna takluckan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
tråkigt att behöva diskriminera alla dom utan panotak. kanske ut med hela överkroppen genom rutan och vinka med båda armarna som vore man nödställd till havs?danni skrev:Nu när det är vår och vi såklart alla kör runt med autopilot och njuter av solen så föreslår jag en ny Tesla-hälsning: man vinkar frenetiskt med vänsterhanden ut genom vindrutan och högerhanden ut genom den öppna takluckan.
Model 3-24/Polestar 3-24
Måste Model X-ägare öpnna falkvingedörrarna då?danni skrev:Nu när det är vår och vi såklart alla kör runt med autopilot och njuter av solen så föreslår jag en ny Tesla-hälsning: man vinkar frenetiskt med vänsterhanden ut genom vindrutan och högerhanden ut genom den öppna takluckan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Yähyäh. Men om vi nu inte ska diskriminera, hur blir det med stackarna utan Autopilot?HelectriC skrev:tråkigt att behöva diskriminera alla dom utan panotak. kanske ut med hela överkroppen genom rutan och vinka med båda armarna som vore man nödställd till havs?danni skrev:Nu när det är vår och vi såklart alla kör runt med autopilot och njuter av solen så föreslår jag en ny Tesla-hälsning: man vinkar frenetiskt med vänsterhanden ut genom vindrutan och högerhanden ut genom den öppna takluckan.
Jag förväntar mig att du låter autopiloten köra med falkvingedörrarna öppna medan du står och surfar uppepå dörrarna.Svenssons skrev:Måste Model X-ägare öpnna falkvingedörrarna då?danni skrev:Nu när det är vår och vi såklart alla kör runt med autopilot och njuter av solen så föreslår jag en ny Tesla-hälsning: man vinkar frenetiskt med vänsterhanden ut genom vindrutan och högerhanden ut genom den öppna takluckan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Har kört ljustuta på de jag mötte när jag själv körde e4 söder igår
Ingen besvarade
Ingen besvarade

det är för att helljuset är så svagt att ingen märker dete5m1r skrev:Har kört ljustuta på de jag mötte när jag själv körde e4 söder igår
Ingen besvarade

Model 3-24/Polestar 3-24
Fixar inte autopiloten det när den är på slagen???e5m1r skrev:Har kört ljustuta på de jag mötte när jag själv körde e4 söder igår
Ingen besvarade
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
På Kastrup efter några dagar i Rom, har bilen fått lite trevligt sällskap! 
Såg ett tiotal till på Tesla i Kastrup oxo, men de räknas inte.
/Sony Z3 Dual

Såg ett tiotal till på Tesla i Kastrup oxo, men de räknas inte.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
- lator
- Teslaägare
Såg ganska trångt ut där... Kanske man får ta och revidera storleken på parkeringsrutorna, eller hoppas på att hälften av bilarna blir typ Twizy...
Idag en ovanligt Tesla-tät dag i Östersunds trakten. Två MC-röda, en på Frösön och en på väg in mot stan på E45. Och ja, jag vet vilka de är...

Idag en ovanligt Tesla-tät dag i Östersunds trakten. Två MC-röda, en på Frösön och en på väg in mot stan på E45. Och ja, jag vet vilka de är...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Hade "sällskap" av en Snygg Blå Tesla igår på motorvägen mellan Märsta till Stinsen (där jag svängde av) strax efter 16-rycket igår Måndag 14/3
Idag var jag på Servicecentret och betalade för Prepaid-planen, då såg jag en jäkla massa Teslor...men det räknas inte känns det som
De hade dock precis fått en transport med Teslor, så de hade en jäkla massa utanför!
/Jocce
Idag var jag på Servicecentret och betalade för Prepaid-planen, då såg jag en jäkla massa Teslor...men det räknas inte känns det som

De hade dock precis fått en transport med Teslor, så de hade en jäkla massa utanför!
/Jocce