Vi körde trea med två bakåtvända barn och ett på kudde. Kudde fram, bakåtvänd i mitten lite längre fram omlott med en bakåtvänd bakom passageraren som sitter lite tightare mot ryggstödet. En inte allt för stor fru bakom föraren.
Alla sitter helt ok, för långa resor är det inga problem. Det är att knöla in alla som är det jobbiga med den låga taklinjen bak framför allt. Lite beroende på hur man packar förstås men bagaget är inte så illa om man använder extrafacken och packar med mjuka väskor. Model Y-bagaget är inte många centimeter större i yta räknat men enklare att packa och högre om man packar på höjden förstås.
Hade inte kört Model 3 om jag knölat in hela familjen varje dag i bilen, men vi gör det mest för utflykter och semesterresor och då fungerade det fint.
Model Y har bättre takhöjd bak än Model S, även sitthöjden är bättre.
Vi hade en Axkid Minikid 2 och en Römer Max-Way, de passar mkt bra omlott. Det funkar inte med Isofix-stolar, där kan man inte malla runt med placeringen på samma sätt.
Nu kör vi dock en Model Y. Inte lika rolig bil men den har sina fördelar den också
Det låter lovande. Jag tänkte köra babyskydd i mitten och en bakåtvänd stol bakom passageraren som är min äldsta dotter. Tror tyvärr inte att hon kommer vilja flytta bak. Den bakåtvända stolen som jag tänkte köpa är Tinyseats som verkar väldigt smal och kan fästats med iso-fix. Jag är inte helt säker på att den går bra ihop tillsammans med en stol i mitten men ska ta mig till Bilia som säljer stolen och testa.
Känns ändå som att det ska inte vara några problem att ha tre barn i en Model 3 iaf ett tag framåt och sen får man kanske tänka om. Det är inte många bilar som klarar det helt bekvämt förutom kanske Audi Q7 som har iso-fix på samtliga stolar och gott om plats, men jag vill helst fortsätta köra el
Är det något man skulle kunna få en uppdatering för nu när tesla sänkt sina priser? Så har man ett hum vad man ska värdera en long range till?
Köpte en lr awd dec-19(my20) i torsdags för 390. Röd, 5600mil, dragkrok. Normalt skick dvs en del repor i lack, kantstötta fälgar etc men inga egentliga skador. Tror det var ungefär marknadspris, har sett dom gå lite högre på kvd senaste veckorna.
Är det något man skulle kunna få en uppdatering för nu när tesla sänkt sina priser? Så har man ett hum vad man ska värdera en long range till?
Köpte en lr awd dec-19(my20) i torsdags för 390. Röd, 5600mil, dragkrok. Normalt skick dvs en del repor i lack, kantstötta fälgar etc men inga egentliga skador. Tror det var ungefär marknadspris, har sett dom gå lite högre på kvd senaste veckorna.
Kollade nu, känns som att du fick ett bra pris och bilen jag tittat på har ett lite högt pris. Får helt enkelt försöka pruta ner den till eller gå vidare.
Är det något man skulle kunna få en uppdatering för nu när tesla sänkt sina priser? Så har man ett hum vad man ska värdera en long range till?
Köpte en lr awd dec-19(my20) i torsdags för 390. Röd, 5600mil, dragkrok. Normalt skick dvs en del repor i lack, kantstötta fälgar etc men inga egentliga skador. Tror det var ungefär marknadspris, har sett dom gå lite högre på kvd senaste veckorna.
Kollade nu, känns som att du fick ett bra pris och bilen jag tittat på har ett lite högt pris. Får helt enkelt försöka pruta ner den till eller gå vidare.
Jag köpte den privat av en kille som hade den på sitt bolag, han skulle hämta en Y nästa vecka. Tesla hade bjudit honom 348. Hade jag köpt av handlare så hade den absolut kostat något mer men köper man av privatperson så är det nog där dom ska ligga fast många säljare kanske har svårt att acceptera den nya realiteten, i somras hade den kanske kostat 100kkr mer.
Vi använde blipp för att styra lösen av hans leasing etc och de tog 1% för den tjänsten så ska man vara noga så kostade bilen 393900kr. Jag är nöjd och kommer lägga många förhoppningsvis relativt billiga mil i bilen. Har upptäckt ett par saker som är sköna att kunna utnyttja nybilsgarantin för. Fukt i dragkrokskontakten och jag tror att det är länkarmar som ger lite missljud när man kör i ojämnheter.
Model 3 RWD svart med dragkrok uttagen i mars 2022, 2500 mil. Tesla erbjöd 338 000kr i inbyte. Inköpspris 618 000 kr. 280 000kr i värdeminskning på 1 år. Thanks Elon
Model 3 RWD svart med dragkrok uttagen i mars 2022, 2500 mil. Tesla erbjöd 338 000kr i inbyte. Inköpspris 618 000 kr. 280 000kr i värdeminskning på 1 år. Thanks Elon
Sjukt egentligen med tanke på att Tesla säljer en 3 RWD 2020 med 7300 mil för 389 tkr just nu.
Andrahandsvärdet sjunker som en sten på de flesta Tesla just nu.
Model 3 RWD svart med dragkrok uttagen i mars 2022, 2500 mil. Tesla erbjöd 338 000kr i inbyte. Inköpspris 618 000 kr. 280 000kr i värdeminskning på 1 år. Thanks Elon
Billigaste liknande på blocket kostar drygt 100 tusen mer om det är till någon tröst
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model 3 RWD svart med dragkrok uttagen i mars 2022, 2500 mil. Tesla erbjöd 338 000kr i inbyte. Inköpspris 618 000 kr. 280 000kr i värdeminskning på 1 år. Thanks Elon
Billigaste liknande på blocket kostar drygt 100 tusen mer om det är till någon tröst
Ja exakt, vad Tesla erbjuder för begagnade bilar är väl inte särskilt indikativt för andrahandspriserna?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok. Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Model 3 RWD svart med dragkrok uttagen i mars 2022, 2500 mil. Tesla erbjöd 338 000kr i inbyte. Inköpspris 618 000 kr. 280 000kr i värdeminskning på 1 år. Thanks Elon
Påminner inte detta om vad som skedde i slutet av december? Oväntat låga inbytespriser och sedan inbytesstopp i någon vecka innan prissänkningarna?
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Model 3 RWD svart med dragkrok uttagen i mars 2022, 2500 mil. Tesla erbjöd 338 000kr i inbyte. Inköpspris 618 000 kr. 280 000kr i värdeminskning på 1 år. Thanks Elon
Vad tänkte du byta till för Tesla då? Om Model Y så är ju den rejält mycket billigare än när du köpte din Model 3. Värre smäll (psykologiskt) om du bara skulle sälja och köpa annat märke. Men 112kr/milen i värdeminskning på en 3:a är kanske nytt rekord?
Är det något man skulle kunna få en uppdatering för nu när tesla sänkt sina priser? Så har man ett hum vad man ska värdera en long range till?
Köpte en lr awd dec-19(my20) i torsdags för 390. Röd, 5600mil, dragkrok. Normalt skick dvs en del repor i lack, kantstötta fälgar etc men inga egentliga skador. Tror det var ungefär marknadspris, har sett dom gå lite högre på kvd senaste veckorna.
Kollade nu, känns som att du fick ett bra pris och bilen jag tittat på har ett lite högt pris. Får helt enkelt försöka pruta ner den till eller gå vidare.
Detta avslut är rätt intressant, en 2019 svensksåld i fint skick med 8 hjul. Avslutas idag på KVD. Det är en bra indikation på vad värdet är för en 2019 just nu. Går ju sannolikt en bra bit under 400.000 med 10000 mil. https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-167285
reservationspriset är uppnåt på 328.000 vilket säger en del. En riktigt bra bil för de pengarna.
Senast redigerad av pejvic, redigerad totalt 1 gånger.
Är det något man skulle kunna få en uppdatering för nu när tesla sänkt sina priser? Så har man ett hum vad man ska värdera en long range till?
Köpte en lr awd dec-19(my20) i torsdags för 390. Röd, 5600mil, dragkrok. Normalt skick dvs en del repor i lack, kantstötta fälgar etc men inga egentliga skador. Tror det var ungefär marknadspris, har sett dom gå lite högre på kvd senaste veckorna.
Kollade nu, känns som att du fick ett bra pris och bilen jag tittat på har ett lite högt pris. Får helt enkelt försöka pruta ner den till eller gå vidare.
Detta avslut är rätt intressant, en 2019 svensksåld i fint skick med 8 hjul. Avslutas idag på KVD. Det är en bra indikation på vad värdet är för en 2019 just nu. Går ju sannolikt en bra bit under 400.000 med 10000 mil. https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-167285
Håller med, och reservationspris är ju uppnått med 328 t.o.m. lägre än Tesla bjöd, så inte helt fel men ser man väl en slant för att köpa också om jag kommer ihåg rätt.
Hur mycket skulle ni säga att man bör betala för en faceliftad 2020/2021 M3LR med dragkrok och låt oss säga ca 5 000 mil? Är på jakt när det väl dyker upp någon lämplig på kvd men svårt att veta vad som är rätt pris i denna föränderliga värld..
Hur mycket skulle ni säga att man bör betala för en faceliftad 2020/2021 M3LR med dragkrok och låt oss säga ca 5 000 mil? Är på jakt när det väl dyker upp någon lämplig på kvd men svårt att veta vad som är rätt pris i denna föränderliga värld..
Dom har väl gått för 450-500. Tycker inte det är prisvärt när man kan få en ny Y RWD för nästan samma.
Borde vara under 400 IMO.
Hur mycket skulle ni säga att man bör betala för en faceliftad 2020/2021 M3LR med dragkrok och låt oss säga ca 5 000 mil? Är på jakt när det väl dyker upp någon lämplig på kvd men svårt att veta vad som är rätt pris i denna föränderliga värld..
Dom har väl gått för 450-500. Tycker inte det är prisvärt när man kan få en ny Y RWD för nästan samma.
Borde vara under 400 IMO.
Håller med, priserna är på tok för höga. Måste ner rejält. Men är nog många som inte har råd att sälja till "de nya priserna". Men tillslut måste de.