Bör inte vara några problem och finns många sådana fall jag läst om.
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Jag kommer köra normalt och om lackslitaget är orimligt sett till miltal vid leaseslut claimar jag vagnskada.

Model S Plaid 2023 Black/Black
-
Så här ser den ut på Y-tube...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Bra med lägre vikt. Blir intressant att höra hur mkt. Sämre att det är ljusare men smaksak…
Fick mail idag från Tesla att min beställda MS kommer bli Ultra Red istället för MC Red…SwedishAdvocate skrev: ↑09 mar 2023 22:03
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
- FutureTesla
- Teslaägare
Nice, otroligt fin färg!JonasH skrev: ↑10 mar 2023 12:54Fick mail idag från Tesla att min beställda MS kommer bli Ultra Red istället för MC Red…SwedishAdvocate skrev: ↑09 mar 2023 22:03
Model S Plaid 2023
- FutureTesla
- Teslaägare
Ni som hämtat ut er Plaid, fick ni även nycklar eller endast nyckelkort?
Model S Plaid 2023
Endast nyckelkort numera.FutureTesla skrev: ↑11 mar 2023 14:46Ni som hämtat ut er Plaid, fick ni även nycklar eller endast nyckelkort?
- FutureTesla
- Teslaägare
Ok tack för infodave skrev: ↑11 mar 2023 14:50Endast nyckelkort numera.FutureTesla skrev: ↑11 mar 2023 14:46Ni som hämtat ut er Plaid, fick ni även nycklar eller endast nyckelkort?

Model S Plaid 2023
Saknar dock fob till X. Surt det inte går beställa heller.
Jorå, det går. Köpte via ebay. Lärde in dem som vanligt. Störde mig sjukt mycket på att slita fram telefonen för att öppna dörrarna.kallekula skrev:Saknar dock fob till X. Surt det inte går beställa heller.
Model s plaid grå med vit inredning önskar jag mig
https://www.ebay.com/itm/385210679176?m ... media=COPYkallekula skrev:Saknar dock fob till X. Surt det inte går beställa heller.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Skämmigt dålig drift förare med tanke på hur många mil han kör per år.
Men videon visar att det inte är så kul att drifta med yoke ratt.
Men videon visar att det inte är så kul att drifta med yoke ratt.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Ja han är ju bedrövlig på att köra det har man ju sett i många år. Tror inte det hjälper mycket att köra 1000km motorväg med förarassistans 3 gånger i veckan heller

Däremot gillar jag starkt hans metodiska testande av bilarnas tekniska egenskaper.
- Tellus
- Teslaägare
Japp, intressanta tester ibland.
Här uppvisade han dock skills med munnen full av chips, 50% förare, 50% europavinterdäcken.
Detta är inte OT, jag uppmanar att byta ut nokian r5 däcken

-
Känns som det hade illustrerats bättre ifall han hade haft en proffsförare som kört istället. Och så kunde han själv ha suttit i passagerarsätet och hållit i sig. Då kunde de typ haft lite kul ihop. Sen kunde de ju ha bytt plats, och då hade ju proffset kunnat ge honom lite instruktioner och hjälp på traven...
Fast å andra sidan hade det ju inte blivit så bra ifall de skadat bilen i en snövall...

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Slita fram telefonen? Nej, bilen låses upp när man närmar sig med telefonen på sig. Hade samma på förra Model 3 och är helt van men kan hålla med om att en keyfob vore rimligt att inkludera mtp att de knappast kan vara dyra att tillverkar och ger mervärde för de mer traditionella köparna man vill vinna.
Nu pratar jag om bakdörrarna. Eller frunkendave skrev:Slita fram telefonen? Nej, bilen låses upp när man närmar sig med telefonen på sig. Hade samma på förra Model 3 och är helt van men kan hålla med om att en keyfob vore rimligt att inkludera mtp att de knappast kan vara dyra att tillverkar och ger mervärde för de mer traditionella köparna man vill vinna.
Ja, hela bilen blir upplåst inklusive bakdörrarna. På S åker handtagen ut.OldToyota skrev: ↑11 mar 2023 21:46Nu pratar jag om bakdörrarna. Eller frunkendave skrev:Slita fram telefonen? Nej, bilen låses upp när man närmar sig med telefonen på sig. Hade samma på förra Model 3 och är helt van men kan hålla med om att en keyfob vore rimligt att inkludera mtp att de knappast kan vara dyra att tillverkar och ger mervärde för de mer traditionella köparna man vill vinna.
Frunk använder jag knappt, inte automatisk på någon modell afaik
edit. ah insåg att du nämner X. Den har kanske motoriserade dörrar runt om som öppnas automatiskt med någon knapp på foben ? Låter rimligt att det borde ingå då om det är så.
Jepp. Det är x jag menar. Annars till de andra modellerna är fob onödigt för de flesta.dave skrev:Ja, hela bilen blir upplåst inklusive bakdörrarna. På S åker handtagen ut.OldToyota skrev: ↑11 mar 2023 21:46Nu pratar jag om bakdörrarna. Eller frunkendave skrev:Slita fram telefonen? Nej, bilen låses upp när man närmar sig med telefonen på sig. Hade samma på förra Model 3 och är helt van men kan hålla med om att en keyfob vore rimligt att inkludera mtp att de knappast kan vara dyra att tillverkar och ger mervärde för de mer traditionella köparna man vill vinna.
Frunk använder jag knappt, inte automatisk på någon modell afaik
edit. ah insåg att du nämner X. Den har kanske motoriserade dörrar runt om som öppnas automatiskt med någon knapp på foben ? Låter rimligt att det borde ingå då om det är så.

Ja att kunna öppna och stänga bakdörrar, frunk och trunk från fickan, utan att behöva plocka upp något, är guld.
- Stolpskott
- Teslaägare
Någon som blivit matchad/fått gömd VIN än till HOEGH OSAKA-båten som ska ha med sig några S/X?
- Tellus
- Teslaägare
Apple watch och appen watch for tesla borde fixa det
Inte ens nära lika smidigt som fob. Och Apple Watch tröttnade jag på för ett par år sedan

- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag håller helt med @Tellus, AW har jag på mej hela dagarna. Vill inte ha en fob i fickan eller komma ihåg att ta med den när jag ska ut.
Tur vi är lite olika
Tur vi är lite olika

Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri