Ja så är det i fler och fler delar av samhället. Kulturer krockar. I vissa är det helt ok att blåsa folk så länge den egna klanen/familjen tjänar på det... Bara gilla läget, vi har passerat point of no return.Marauder skrev: ↑02 mar 2023 15:55
Min erfarenhet är förövrigt att hela begagnat marknaden för bilar har förändrats rätt kraftigt dom senaste åren, numera domineras den nästan totalt av personer från andra kulturer (och jag har inga problem med det, bara ett konstaterade) Det ska prutas och förhandlas om priset in i det sista och att hålla vad man lovar eller backa ur från ett köp trots att man sagt ja är helt normalt beteende för vissa. Många såna killar som budar på KVD.
Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.
Moderator: Redaktion
Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.
Bilhandlarna är rätt glad för nu vill personer inte sälja bilen privat utan lämnar den hellre i inbyte på en annan bil. Är det en ny blir bilfirman såklart jätteglad.Piggelin skrev: ↑02 mar 2023 17:02Ja så är det i fler och fler delar av samhället. Kulturer krockar. I vissa är det helt ok att blåsa folk så länge den egna klanen/familjen tjänar på det... Bara gilla läget, vi har passerat point of no return.Marauder skrev: ↑02 mar 2023 15:55
Min erfarenhet är förövrigt att hela begagnat marknaden för bilar har förändrats rätt kraftigt dom senaste åren, numera domineras den nästan totalt av personer från andra kulturer (och jag har inga problem med det, bara ett konstaterade) Det ska prutas och förhandlas om priset in i det sista och att hålla vad man lovar eller backa ur från ett köp trots att man sagt ja är helt normalt beteende för vissa. Många såna killar som budar på KVD.
Beställde idag min första tesla, blev en M3P -20 med väldigt få mil på mätaren.
Var lite begränsad i urvalet då jag ville ha en begagnad som inte var momssmittad då jag skulle leasa på bolaget.. betalade nog 30-40k för mycket men det blir billiga mil ändå
Priset landade på 560” med en extra uppsättning helt nya friktionsdäck
Var lite begränsad i urvalet då jag ville ha en begagnad som inte var momssmittad då jag skulle leasa på bolaget.. betalade nog 30-40k för mycket men det blir billiga mil ändå

- LordRanta
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristian654611
Hade aldrig betalat 560 för en -20Konsulten skrev: ↑03 mar 2023 20:23Beställde idag min första tesla, blev en M3P -20 med väldigt få mil på mätaren.
Du får ju en 21-22 med uppdateringar för typ samma pris.
Dvs rattvärme, nya inredningen etc.
~ Model 3 LR -19 [Såld]
~ Model 3 LR -21 [Såld]
~ Model 3 LR -22
~ Model 3 LR -21 [Såld]
~ Model 3 LR -22
LordRanta skrev: ↑03 mar 2023 20:50Hade aldrig betalat 560 för en -20Konsulten skrev: ↑03 mar 2023 20:23Beställde idag min första tesla, blev en M3P -20 med väldigt få mil på mätaren.
Du får ju en 21-22 med uppdateringar för typ samma pris.
Dvs rattvärme, nya inredningen etc.
Ingen som du kan dra momsen på.. Men som du säger så är det lite i överkant. Mitt leasingbolag godkände bara Max 2000mil och Max 3 år, så utbudet var som sagt begränsat..
Minskad efterfrågan gör nog att produktionen minskar så priset behålls.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Grattis till en fin bil!Konsulten skrev: ↑03 mar 2023 20:23Beställde idag min första tesla, blev en M3P -20 med väldigt få mil på mätaren.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Nu sänks priserna på X och S också i USA.
The Model S all-wheel drive is now available for $89,990, which is down 5.2% or about $5,000 from $94,990. The Model S Plaid is now $109,990, down 4.3% from $114,990.
The Model X all-wheel drive is going for $99,990, down 9.1% or $10,000 from $109,990. The Plaid is now $109,990, down 8.3% from $119,990.
Vet inte om det varit så tidigare då jag inte kollar så ofta men i skrivande stund finns det en 20-25 nya Model S/X Plaid "i lager" hos Tesla och tillgängliga att köpa.
Tidigare var det ju alltid väntetid.
Sweden has 119 cars
7 MS, 15 MX, 42 M3, 55 MY
https://tesla-info.com/blog/inventory-stats.php
T
Verkar som alla MY och M3 finns i Sverige och inte i Ghent. Kollade inte X och S.
Sweden has 119 cars
7 MS, 15 MX, 42 M3, 55 MY
https://tesla-info.com/blog/inventory-stats.php
T
Verkar som alla MY och M3 finns i Sverige och inte i Ghent. Kollade inte X och S.
jag får inte den listan att funka. Alla bilar som står där finns inte på Teslas svenska sida. Inte heller för 6 minuter sen som det står att den läser. Chattade även med Tesla men de säger att finns den inte på Teslas sida så finns den inte.
Då kan man inte lita på den sidan. Manuellt så var det nu.
Y 36
3 30
XP 13
SP 6
Sen ett antal begagnade också.
Brukar Tesla fula sig och gömma bilar på hemsidan trots att det finns i lager? Tvivlar starkt på att man plötsligt sålt alla de Plaid som fanns som lagerbilar för bara någon dag sedan 

Ja, de har mkt fler bilar i lager än vad som visas.
Det handlar ju, precis som tex när man bokar hotell i appar, om att få kunden att slå till då erbjudandet kanske snart försvinner.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Model Y Performance prissänkt 50000kr
Vilken trygghet att köpa av handlare...
https://www.blocket.se/annons/skane/tes ... /104989091
Eller om man vill ha solid svart
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... /106375612
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Vilka fina rabatter man får av att handla via dessa annonser.... NOTTellus skrev: ↑10 mar 2023 13:13Model Y Performance prissänkt 50000kr
M3 LR -20
Herregud 695 kostade de nya hos Tesla för några dagar sen.
De vänder sig till mindre vetande människor.
Har själv person med intellektuell funktionsnedsättning i familjen och retar mig oerhört på sånthär.
De vänder sig till mindre vetande människor.
Har själv person med intellektuell funktionsnedsättning i familjen och retar mig oerhört på sånthär.
Vad tycker ni om priset på en MYLR -22, solid svart, SoV samt 3500mil på mätaren. Lite stenskott på den svarta lacken samt en lite liten buckla på vänstersidan bakom dörren. Är 580k rimligt?
Kan köparen använda säljarens försäkring för att täcka reparationen på bucklan efter ägarbytet?
Kan köparen använda säljarens försäkring för att täcka reparationen på bucklan efter ägarbytet?
Får du kompletta hjul och bilen är svensksåld så är priset helt ok, men lite mkt mil egentligen, Kolla att det är en äkta 2022, siffran tio i chassinummer måste vara N. Annars är det alldeles för dyrt. Självklart måste den vara såld och levererad i Sverige också.Patteng skrev: ↑10 mar 2023 16:28Vad tycker ni om priset på en MYLR -22, solid svart, SoV samt 3500mil på mätaren. Lite stenskott på den svarta lacken samt en lite liten buckla på vänstersidan bakom dörren. Är 580k rimligt?
Skadan kan han anmäla till sitt bolag, sen kan du fixa det efter ägarbytet när tid finns.
Nej köparen kan inte nyttja tidigare ägares försäkring, säger väl sig själv. En bil där någon inte åtgärdat buckla med mera skulle jag personligen vara tveksam till, men då ör jag allergisk mot skador och öven omlackering som ger nyansskillnader.Patteng skrev: ↑10 mar 2023 16:28Vad tycker ni om priset på en MYLR -22, solid svart, SoV samt 3500mil på mätaren. Lite stenskott på den svarta lacken samt en lite liten buckla på vänstersidan bakom dörren. Är 580k rimligt?
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Svensksåld och äkta -22:a.pejvic skrev: ↑10 mar 2023 16:30Får du kompletta hjul och bilen är svensksåld så är priset helt ok, men lite mkt mil egentligen, Kolla att det är en äkta 2022, siffran tio i chassinummer måste vara N. Annars är det alldeles för dyrt. Självklart måste den vara såld och levererad i Sverige också.Patteng skrev: ↑10 mar 2023 16:28Vad tycker ni om priset på en MYLR -22, solid svart, SoV samt 3500mil på mätaren. Lite stenskott på den svarta lacken samt en lite liten buckla på vänstersidan bakom dörren. Är 580k rimligt?
Skadan kan han anmäla till sitt bolag, sen kan du fixa det efter ägarbytet när tid finns.
Okej då anger jag hans skadenummer han fått från sitt försäkringsbolag.
Vad kostar det att laga stenskott på lacken?
små stenskott skulle jag laga själv såfort de kommer. Ett litet lackstift bara.
En liten buckla kan du ju dra av 5000 för tex. Troligen är hans självrisk högre än så och då kan ni bara fixa det internt ju....
Om du vill jämföra lite priser så är den billigaste svensksålda i sverige såld för 490 och då hade den gått 8000 mil.
Osäker på vinterhjul och den var vit. Säljaren finns i detta forum. Men en svart svensksåld är helt ok. De tre 21or som är sålda på blocket är sålda för runt 530-545. Och då är ju en 21 såklart mkt sämre på många sätt. En svart 22a är ju en väldigt schysst bil för dig.
En liten buckla kan du ju dra av 5000 för tex. Troligen är hans självrisk högre än så och då kan ni bara fixa det internt ju....
Om du vill jämföra lite priser så är den billigaste svensksålda i sverige såld för 490 och då hade den gått 8000 mil.
Osäker på vinterhjul och den var vit. Säljaren finns i detta forum. Men en svart svensksåld är helt ok. De tre 21or som är sålda på blocket är sålda för runt 530-545. Och då är ju en 21 såklart mkt sämre på många sätt. En svart 22a är ju en väldigt schysst bil för dig.
Dock kanske det inte är så många med intellektuell funktionsnedsättning som köper bilar för 695’?
Det finns väl säkert en marknad för kunder som vill hämta sin bil direkt och inte behöva hänga på forum och söka på var olika båtar är var dom kan tänkas lägga till.
Är det många BMW, Audi, Mercedes, Volvo etc på blocket med 100k+ prispåslag vs nypris?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Vill man köpa en av dom behöver man inte hänga på forum för att försöka klura ut när bilen kommer och vilken hårdvara man kommer få.
Jag tror det till viss del är teslas affärsmodell som driver upp priset på nästan nya bilar i andra kanaler.
Kanske också förutfattade meningar runt teslas opersonliga sätt att sälja bilar.