Jag blir galen, ville utnyttja ångerrätt för att min rwd är tillverkad 2022 och att jag vill ha en MYP istället om de dyker upp rabatterat. Då meddelar de att jag inte får köpa någon tesla förens om ett halvår om jag lämnar tillbaka min. Någon som hört detta?
Jag förstår Tesla här. Du gjorde alltså ingen research innan och kom på först efter du hämtat ut bilen att det är en 22:a? Om alla hade hållt på sådär hade det blivit kaos.
Jag instämmer, man har tid att kolla upp sådant innan man kör och vill returnera bilen. Årsmodell är dessutom enkelt att kolla.
Om du köper en mikrovågsugn, och mikrar mat i den, helt plötsligt är den på halva priset efter en vecka. Går man tillbaka med mikrovågsugnen då? Såklart inte, samma går att applicera på bilar...
Beställt Tesla MYLR 2023 02 09
Fick VIN:
20230317
EDD: 24 -31 Mars 2023
förlåt, det här kanske inte är rätt tråd för detta, men det här är min första bil, MYLR, som jag skulle hämta på måndag. Jag behöver lite detaljer.
1) Ägarbyten => behöver jag meddela transportstyrelsen vid ägarbyte? Tesla hade förregistrerat bilen.
2) registrering => Behöver jag göra något?
3) Fordonsskatt och vägtrafikregisteravgift => hur betalar jag för det, måste jag betala det innan hämtning ?
4) Vägförsäkring => Behöver jag ringa Trygg Hansa eller får jag en offert ?
förlåt, det här kanske inte är rätt tråd för detta, men det här är min första bil, MYLR, som jag skulle hämta på måndag. Jag behöver lite detaljer.
1) Ägarbyten => behöver jag meddela transportstyrelsen vid ägarbyte? Tesla hade förregistrerat bilen.
3) Fordonsskatt och vägtrafikregisteravgift => hur betalar jag för det, måste jag betala det innan hämtning ?
Har tid att hämta på fredag kl 9.
Fick precis ett samtal där dom berättade att någon KÖRT IN I MIN BIL. Så första bilköpet på 10 år så får man hämta ut en bucklig bil..
Dom hade reggat serviceärende redan men det skulle ta 3-4 veckor innan dom hade tid att fixa det.
Fick precis ett samtal där dom berättade att någon KÖRT IN I MIN BIL. Så första bilköpet på 10 år så får man hämta ut en bucklig bil..
Dom hade reggat serviceärende redan men det skulle ta 3-4 veckor innan dom hade tid att fixa det.
Fy va tråkigt! Är det liten skada går det så klart att laga snyggt och bra men verkligen inte den känslan man vill ha när en sprillans ny bil hämtas ut!
Många frågor om hämtning här. Senaste bilarna jag och bekanta hämtat så får man upp i appen bara där man godkänner.
Man kan alltså komma lite senare eller tidigare, Man letar upp sitt regnr, hoppar in och åker.
Man pratar aldrig eller möter aldrig någon.
skulle man ändå ha en fråga så får man leta upp någon på området.
Nycklarna ligger i mugghållaren. Lämpligast så drar man kortet och parar sin telefon.
Man kan göra det utan att öppna fodralet.
Något jag behöver göra innan jag hämtar bilen?
Tack på förhand.
Se ovan, du behöver inte göra någonting, du har två gratis veckors försäkring, sen får du ett erbjudande från TryggHansa med rabatt första året. Bara godkänn i appen, hoppa in, åk.
Ja min MYSR som ska till Norrköping fick nytt datum framflyttat 2 dagar precis när Schelde Highway la till i Södertälje
Hoppades min var ombord där men fortfarande ingen skillnad på EDD. Fortfarande 10-24:e mars och inget sms. Sitter utan bil så lite frustrerande. Skrev i chatten för att fråga om närmare datum men fick bara ett ”ingen aning” som svar…
Fy va tråkigt! Är det liten skada går det så klart att laga snyggt och bra men verkligen inte den känslan man vill ha när en sprillans ny bil hämtas ut!
Precis, känslan är sådär. Ingen aning om hur stor/synlig skadan är. Fick veta att luckan fungerar iaf och det är enbart kosmetiskt.
Stämmer det att bilen inte går att hämta med endast sommardäck? Jag beställde inte vinterdäck men ångrade mig och försökte beställa via shoppen men det fick jag inte eftersom bilen inte var levererad…
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y RWD Midnight Silver LEVERERAD
Renault Zoe 2016 SÅLD
Jag blir galen, ville utnyttja ångerrätt för att min rwd är tillverkad 2022 och att jag vill ha en MYP istället om de dyker upp rabatterat. Då meddelar de att jag inte får köpa någon tesla förens om ett halvår om jag lämnar tillbaka min. Någon som hört detta?
Har läst någonstans på facebook om det. Antar att de gör så om man haft fler avbokningar, då det påverkar hela deras leveranskedja.
Men har du kört bilen än, eller har du inte ens mottagit den?
Fick vin idag + godkännande av Tesla vision . Ser på car.info att den är tillverkad 2022 :-/
Oj, på Tesla låter det ju som att ”risken” numera att få en tillverkad 2022 är noll. Väntar fortfarande på att bli kopplad med en bil. Förmånsvärdet spelar roll för mig så 2022 går bort.
Fick du inte alternativet att välja en annan bil?
Nope. Hämta ut och vid hämtning boka datum för att laga.
Äntligen fick min vin
Beställde 4 feb och fick vin idag. Leverans 23-31 mars. Berlin bil
LR/Svart/svart/20
Nån som vet var man söker vin via car.info för att få fram reg nr?
Är det bara här i sökfältet?
Får inget svar. Men antar att jag inte har blivit tilldelad reg nr. än…
46D03EF9-8CE5-4A3A-B510-9020C445275E.jpeg
Det kan ta rätt lång tid innan ett regnummer faktiskt dyker upp på car.info. Tror det var ung en vecka eller så efter att det faktiskt var registrerat som numret dök upp.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Stämmer det att bilen inte går att hämta med endast sommardäck? Jag beställde inte vinterdäck men ångrade mig och försökte beställa via shoppen men det fick jag inte eftersom bilen inte var levererad…
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det verkar så, kolla 2 inlägg upp från ditt inlägg ovan så ser du varför haha
Fick VIN:
20230317
Har läst någonstans på facebook om det. Antar att de gör så om man haft fler avbokningar, då det påverkar hela deras leveranskedja.
Men har du kört bilen än, eller har du inte ens mottagit den?
Bara kört hem den från Malmö så 15 mil
Haha men då förstår jag dem fullständigt och det fattar du väll själv med? Gör din research innan du köper/hämtar bilen. Bara att man har möjlighet till ångerrätt på en bil är rätt otroligt faktiskt.
Fick VIN:
20230317