Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- TC Model Y
- Teslaägare
Re: Väntrum Model Y
Jag har fått VIN idag MYLR svart svart lämnar fabriken idag
Lev till Umeå 19-29 mars
Dom vill att man betalar innan lev , självklart men inte 2-3 veckor före . Kanske dagen innan upphämtning ?
Vad tycker ni?
Lev till Umeå 19-29 mars
Dom vill att man betalar innan lev , självklart men inte 2-3 veckor före . Kanske dagen innan upphämtning ?
Vad tycker ni?
Polstar 2 performance Avbeställd v3
Model Y Dual Motor svart/svart beställd lev v13
- Vito Corleone
- Teslaägare
Grymt! De har varit bredvid varandra hela dagen. Hur vet du att den ska till Malmö?daz_meatball skrev: ↑07 mar 2023 22:08Vito Corleone skrev: ↑07 mar 2023 21:50Någon som har info om nästa båten från Zeebrugge till Sverige i de närmsta dagar?
Mil bil ligger där och har inget info om det.
Tack i förhand!
AUTO ECO verkar som en kandidat går till Malmö inom kort och förväntas 14/3
- daz_meatball
- Teslaägare
Hittade schemat på https://www.uecc.com och jag tror mig ha sett den i Malmö hamn innan den kan ifs ha något annat märke i lasten men hoppet är det sista som överger enVito Corleone skrev: ↑07 mar 2023 22:13Grymt! De har varit bredvid varandra hela dagen. Hur vet du att den ska till Malmö?daz_meatball skrev: ↑07 mar 2023 22:08Vito Corleone skrev: ↑07 mar 2023 21:50Någon som har info om nästa båten från Zeebrugge till Sverige i de närmsta dagar?
Tack i förhand!
AUTO ECO verkar som en kandidat går till Malmö inom kort och förväntas 14/3
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
Betalningen ska vara bokförd innan utlämningen av bilen, har aldrig varit med om att man ska förskottsbetala bilen innan.TC Model Y skrev:Jag har fått VIN idag MYLR svart svart lämnar fabriken idag
Lev till Umeå 19-29 mars
Vad tycker ni?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Hmm, ok. Jag har aldrig fått något sådant mail och skillnaden är att min status inte kommit till ”förbereder för leverans” än (min är kvar på första status ”Order”). Var du matchad med VIN när du fick det mailet?mikebike skrev: ↑07 mar 2023 21:15Jag pausade för ett par veckor sedan, jag klickade på länken i mejlet jag fick.flamman skrev: ↑07 mar 2023 20:57Någon som försökt pausa beställning på senaste tiden?
Tesla hävdar nu att jag måste acceptera bilen jag blivit matchad till eller avbeställa.
(Beställer som privatperson om det spelar roll)
Tips på vad jag ska göra/säga? Känns orimligt att bli tvingad leverans eller avbeställa.
Screenshot_20230307_211450_Email.jpg
Sedan blev jag uppringd, "övertalningsförsök", och jag förklarade att jag inte tänker hämta ut någon bil utan parkeringsassistans.
Därefter fick jag ett mejl:
"Med den information vi har idag så kommer den bil du blir tilldelad från april och framåt också sakna parkeringssensorer.
Önskar du ändå ta leverans av den bilen eller vill du cancellera din order?"
Gissar de är lite hårdare för paus såhär i slutet på kvartalet…
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- TC Model Y
- Teslaägare
Är det någon som vet hur lång tid det tar att se reg nummer
När man fått VIN?
Och vart kan man se det?
Väntar!
När man fått VIN?
Och vart kan man se det?
Väntar!
Polstar 2 performance Avbeställd v3
Hur lång tid det tar vet jag inte men du kan söka på ditt VIN-nummer på car.info så får du upp registreringsnummer förr eller senare!TC Model Y skrev: ↑08 mar 2023 07:03Är det någon som vet hur lång tid det tar att se reg nummer
När man fått VIN?
Och vart kan man se det?
Väntar!
MY RWD 2023
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag tror jag fick VIN några dagar efter mejlet och då klickade jag på länken.flamman skrev: ↑07 mar 2023 22:39Hmm, ok. Jag har aldrig fått något sådant mail och skillnaden är att min status inte kommit till ”förbereder för leverans” än (min är kvar på första status ”Order”). Var du matchad med VIN när du fick det mailet?mikebike skrev: ↑07 mar 2023 21:15Jag pausade för ett par veckor sedan, jag klickade på länken i mejlet jag fick.flamman skrev: ↑07 mar 2023 20:57Någon som försökt pausa beställning på senaste tiden?
Tesla hävdar nu att jag måste acceptera bilen jag blivit matchad till eller avbeställa.
(Beställer som privatperson om det spelar roll)
Tips på vad jag ska göra/säga? Känns orimligt att bli tvingad leverans eller avbeställa.
Screenshot_20230307_211450_Email.jpg
Sedan blev jag uppringd, "övertalningsförsök", och jag förklarade att jag inte tänker hämta ut någon bil utan parkeringsassistans.
Därefter fick jag ett mejl:
"Med den information vi har idag så kommer den bil du blir tilldelad från april och framåt också sakna parkeringssensorer.
Önskar du ändå ta leverans av den bilen eller vill du cancellera din order?"
Gissar de är lite hårdare för paus såhär i slutet på kvartalet…
EDIT. Det är ju lätt att kolla...Jag fick första mejlet 16/2 och andra mejlet den 20/2, så troligen dök VIN upp tre dagar efter första mejlet.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Elbe Highway lämna zeebrugge 10:e mars och framme den 12:e (Malmö)daz_meatball skrev: ↑07 mar 2023 22:34Hittade schemat på https://www.uecc.com och jag tror mig ha sett den i Malmö hamn innan den kan ifs ha något annat märke i lasten men hoppet är det sista som överger enVito Corleone skrev: ↑07 mar 2023 22:13Grymt! De har varit bredvid varandra hela dagen. Hur vet du att den ska till Malmö?daz_meatball skrev: ↑07 mar 2023 22:08Vito Corleone skrev: ↑07 mar 2023 21:50Någon som har info om nästa båten från Zeebrugge till Sverige i de närmsta dagar?
Tack i förhand!
AUTO ECO verkar som en kandidat går till Malmö inom kort och förväntas 14/3![]()
http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf
Om din bil åker med den så kommer du får sms på torsdag.
Tesla Model Y RWD Midnight Silver.
-
Någon som vet vilka fartyg som kommer till Stockholm ?
Beställt Tesla MYLR 2023 02 09
Fick VIN:
20230317
EDD: 24 -31 Mars 2023
Fick VIN:
20230317
- daz_meatball
- Teslaägare
challius skrev: ↑08 mar 2023 08:38Elbe Highway lämna zeebrugge 10:e mars och framme den 12:e (Malmö)daz_meatball skrev: ↑07 mar 2023 22:34Hittade schemat på https://www.uecc.com och jag tror mig ha sett den i Malmö hamn innan den kan ifs ha något annat märke i lasten men hoppet är det sista som överger enVito Corleone skrev: ↑07 mar 2023 22:13Grymt! De har varit bredvid varandra hela dagen. Hur vet du att den ska till Malmö?daz_meatball skrev: ↑07 mar 2023 22:08Vito Corleone skrev: ↑07 mar 2023 21:50Någon som har info om nästa båten från Zeebrugge till Sverige i de närmsta dagar?
Tack i förhand!
AUTO ECO verkar som en kandidat går till Malmö inom kort och förväntas 14/3![]()
http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf
Om din bil åker med den så kommer du får sms på torsdag.
Där har vi nog den : )
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
Hur går det för alla som ska hämta idag i snökaoset? 

Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
-
Var det inte något med att transportstyrelsen skrev att dom går på första listan som publicerats för 2023, och inte kollar på senare uppdaterade listor? 2023-listan kom ju i december och har gamla priset.pejvic skrev: ↑07 mar 2023 22:06Tack!
Ja på frågan om jag kommit fram till något som någon frågade ovan , så är det helt enkelt så att LR är berättigad till bonus.
Eftersom de i skatteverkets nybilsprislista kostar under 700.000kr. (ja naturligtvis måste man ha order innan 9nov)
Skatteverket är väldigt tydliga och behjälpliga hur de skall läsa sina listor, när det gäller förmånsvärden osv.
De är tydliga och svarar tydligt på frågorna.
Men de hänvisar till Transportstyrelsen när det gäller bonusen.
De på Transportstyrelsen är rätt vilsna och har kan ej svara alls på någonting. De är extremt luddiga. väldigt obehagligt.
Man får helt enkelt själv läsa på och hoppas att de betalar ut pengarna.
Det hela är ju egentligen väldigt tydligt angivet, (bil under 700, order innan 9nov) och det baseras på nybilsprislistor som skatteverket gett ut och som skatteverket själva läser som att bilen kostar under 700.
Med ett registreringsnummer skulle de kunna släcka de 0.1% tvivlen, jag har pratat 20-30 gånger med dem, brevledes samt per telefon, men nu vill de ha ett registreringsnummer där bilen är i trafik, så därav fortsätter undersökningen imorgon![]()
jag tänker inte ta ut en LR -23 om jag inte får min bonus. Då rullar jag istället vidare i mina nuvarande fordon. (eller tar ut en nedsatt lagerbil rwd)
jag är inte FÖR bonus, utan jag vill bara ha min bonus - baserat på de regler som är utarbetade.
Det är helt sjukt faktiskt att man inte kan få ett vettigt svar på detta. Att de inte själva kan säga hur de läser listorna.
Det är ju lite som att vänta barn men få reda på om man får barnbidrag först efter - när de godkänner barnet.
Jävla sjuk instans alltså.
Det är ju inte jag som hittat på regeln att göda oss elbilsägare med 70 eller 50.000 kronor...![]()
Hur som helst är jag väldigt intresserad av att veta vad du får reda på, får man bonus kan jag nog byta från RWD till LR.
Enligt tidigare inlägg är Schelde Highway på väg från Zeebrugge till Södertälje, förhoppningsvis finns det lite Teslor ombord där

https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... DE_HIGHWAY
Var det inte något med att transportstyrelsen skrev att dom går på första listan som publicerats för 2023, och inte kollar på senare uppdaterade listor? 2023-listan kom ju i december och har gamla priset.
Hur som helst är jag väldigt intresserad av att veta vad du får reda på, får man bonus kan jag nog byta från RWD till LR.
[/quote]
Har pratat med dem - för kanske 16:e gången idag och det skall inte vara några problem att få Bonus på LR.
Det är helt enkelt så att den första listan har ett namn och i den finns det lägre priset.
Skatteverket har lovat att de läser det lägre priset och Transportsstyrelsen lovar att läsa som skatteverket gör.
[/quote]
Har pratat med dem - för kanske 16:e gången idag och det skall inte vara några problem att få Bonus på LR.
Det är helt enkelt så att den första listan har ett namn och i den finns det lägre priset.
Skatteverket har lovat att de läser det lägre priset och Transportsstyrelsen lovar att läsa som skatteverket gör.
-
Har pratat med dem - för kanske 16:e gången idag och det skall inte vara några problem att få Bonus på LR.pejvic skrev: ↑08 mar 2023 13:05Var det inte något med att transportstyrelsen skrev att dom går på första listan som publicerats för 2023, och inte kollar på senare uppdaterade listor? 2023-listan kom ju i december och har gamla priset.
[/quote]
Tack! Ska slå en signal själv någon dag då.
Har en MYLR QS beställd, går och velar om jag skulle plocka en rabatterad Performance men då med "fel"/oönskad färg för samma pris alternativt en rabatterad MYRW för ca 200k mindre. Vilka är för- resp nackdelarna? Hur hade ni resonerat?
Tesla MYLR QS beställd 19/2, RN1186.
EDD: mars - apr.
EDD: 14maj - 28 juli.
EDD: mars - apr.
EDD: 20 April – 14 Juni
EDD: 20 April – 12 Maj
EDD: 15 April – 26 April
EDD: 21 April – 5 Maj
EDD: 20 April – 4 Maj
EDD: 27 April – 11 Maj
EDD: 27 April – 11 Maj
-
- Referralkod: ts.la/henric152865
De har tagit bort alla rabatterade.chaboo skrev:Har en MYLR QS beställd, går och velar om jag skulle plocka en rabatterad Performance men då med "fel"/oönskad färg för samma pris alternativt en rabatterad MYRW för ca 200k mindre. Vilka är för- resp nackdelarna? Hur hade ni resonerat?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- anarkisten
- Teslaägare
Jag skulle hämta upp min bil imorgon i Huddinge men jag fick ett sms nu om att jag ska ha vinterhjulen med mig annars lämnar de inte ut bilen med sommarhjul till mig vilket jag kan förstå. Jag har redan köpt vinterhjul och de skrev att jag kan ta de med och byta de hos en däckfirma som är bredvid deras lokaler.
Men de också har skrivit om att när jag inte köper vinterhjul från Tesla "de avskriver ansvaret från sig vid ev. senare garantiärenden"
Jag undrar vad detta betyder? Vilka garantier påverkas av att jag inte har köpt de fula originella vinterhjulen från Tesla?
Men de också har skrivit om att när jag inte köper vinterhjul från Tesla "de avskriver ansvaret från sig vid ev. senare garantiärenden"
Jag undrar vad detta betyder? Vilka garantier påverkas av att jag inte har köpt de fula originella vinterhjulen från Tesla?
Tesla MY RWD 2023-?
Skoda Superb iv 2020-2023
Passat GTE 2018-2020
Skoda Superb iv 2020-2023
Passat GTE 2018-2020
-
- elbilist
Hej!
Då kan man sluta gå in här och leta info eller få tips.
Hämtar min imorgon i Norrköping och 50 dagars väntan är över. YLR 2023 som är byggd 20230112
Ha det gott
Då kan man sluta gå in här och leta info eller få tips.
Hämtar min imorgon i Norrköping och 50 dagars väntan är över. YLR 2023 som är byggd 20230112
Ha det gott
Jag blir galen, ville utnyttja ångerrätt för att min rwd är tillverkad 2022 och att jag vill ha en MYP istället om de dyker upp rabatterat. Då meddelar de att jag inte får köpa någon tesla förens om ett halvår om jag lämnar tillbaka min. Någon som hört detta?
-
Har läst någonstans på facebook om det. Antar att de gör så om man haft fler avbokningar, då det påverkar hela deras leveranskedja.
Men har du kört bilen än, eller har du inte ens mottagit den?
Beställt Tesla MYLR 2023 02 09
Fick VIN:
20230317
Fick VIN:
20230317
Köp P och säg upp den andra. Ska de annullera din P beställning då?
Tesla MY RWD grå/svart 20"
Verkar som han redan plockat ut RWD och vill lämna tillbaka den.
Jag förstår Tesla här. Du gjorde alltså ingen research innan och kom på först efter du hämtat ut bilen att det är en 22:a? Om alla hade hållt på sådär hade det blivit kaos.