Ni som har koll på vilken båt er bil stod på; fick ni smset efter att båten lagt till? Eller när båten avgick från sin förra hamn?
Eller har ni koll på det
Beställde en av lagerbilarna i lördags och idag kom SMS om att hämta på torsdag...! Blir lite tajt att hämta då så svarade NEJ på SMS:et för att boka om. Inte fått något svar än dock, hur lång tid brukar det ta innan man får typ en länk?
Som nuvarande Polestar-ägare som snart lämna den falangen och går med i Model Y skaran så ställer jag mig i kö och väntar med er andra
En MYLR är beställd nu
Senast redigerad av Shamzin, redigerad totalt 1 gånger.
Polestar 2 DMLR, Performance upgrade -Såld
Model Y LR 2023
Model X Performance Raven 2019
Som nuvarande Polestar-ägare som snart lämna den falangen och går med i Model Y skaran så ställer jag mig i kö och väntar med er andra
En MYLR är beställd nu
Grattis.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Ni som har koll på vilken båt er bil stod på; fick ni smset efter att båten lagt till? Eller när båten avgick från sin förra hamn?
Eller har ni koll på det
Förutsatt att du pratar om båten till Sverige och inte den till Zeebrugge så är det väl ingen som vet exakt vilken båt ens bil är på förrän den är framme. Men vi som hade bilar på Malacca Highway som la till i Södertälje i söndags morse fick sms i söndags (om bilen skulle hämtas i Stockholm Huddinge som har öppet på söndagar) och idag (för de med hämtning i Norrköping som har stängt på söndagar). Så sms kom definitivt efter att båten lagt till i Sverige och troligtvis också när den lastat av bilen.
Men det är ingen som får något sms överhuvudtaget när ens bil landar i Europa (om den kommer från Kina). Min bil ankom Zeebrugge 17 februari och jag fick sms idag... Så det tog 16 dagar för bilen att komma från Zeebrugge till Södertälje.
Jag fick ett sms runt 18:00 tiden idag om att jag skulle hämta upp min bil kl 11:40 imorgon i Huddinge, när jag kollar i appen står det upphämtning på fredag kl 10:10!
Tesla MY RWD 2023-?
Skoda Superb iv 2020-2023
Passat GTE 2018-2020
Jag hämtar min MYLR nästa måndag. någon som hade hämtat bilen nyligen med sommardäck, finns det plats ifall 2 av mina vänner följer med mig?
Jag undrar också om du fick pakethyllan (modeller byggda i Shanghai)
En kollega till mig fick med "hatthyllan" i bagaget.
Vad tror ni, varför vi som beställt Shanghai byggd Y (RWD) få vänta så länge på leverans (typ 3 månader)?
Der är olika, mellan 1-2 mån har, kollegan till mig fick den efter 1 och ½ månad och jag under 2 månad.
Min bil stå 1 vecka extra i Zeebrugge bara för att den inte fick plats på båten som gick till malmö.
Vad tror ni, varför vi som beställt Shanghai byggd Y (RWD) få vänta så länge på leverans (typ 3 månader)?
Historiskt har bilar från Kina bara skeppats i början av varje kvartal och levererats i slutet av varje kvartal. Så grundregeln är ju att beställning i början av kvartal => 1-3 månaders leveranstid och beställning i slutet av kvartalet 0-1,5 månads leveranstid.
Här är det så klart skillnad från Berlin som levererar konstant hela kvartalet. Men vi kan nog iskallt räkna med att Tesla kommer imponera på många här i tråden när de visar hur många bilar de kan leverera under slutspurten av mars månad. Fram med popcornen bara!
Beställde en av lagerbilarna i lördags och idag kom SMS om att hämta på torsdag...! Blir lite tajt att hämta då så svarade NEJ på SMS:et för att boka om. Inte fått något svar än dock, hur lång tid brukar det ta innan man får typ en länk?
Hm, jag trodde länken med alternativ var första steget och om du svarade nej blev du tilldelad en tid för upphämtning. Gissar att du är medveten om att lagerbilarna som reades ut i helgen hade villkor på att de behövde hämtas inom sju dagar?
Jag fick nytt sms efter 30 minuter efter att jag svarade Nej. Du får säkert svar imorgon om du inte fått svar ännu.
Eller har ni koll på det
Förutsatt att du pratar om båten till Sverige och inte den till Zeebrugge så är det väl ingen som vet exakt vilken båt ens bil är på förrän den är framme. Men vi som hade bilar på Malacca Highway som la till i Södertälje i söndags morse fick sms i söndags (om bilen skulle hämtas i Stockholm Huddinge som har öppet på söndagar) och idag (för de med hämtning i Norrköping som har stängt på söndagar). Så sms kom definitivt efter att båten lagt till i Sverige och troligtvis också när den lastat av bilen.
Men det är ingen som får något sms överhuvudtaget när ens bil landar i Europa (om den kommer från Kina). Min bil ankom Zeebrugge 17 februari och jag fick sms idag... Så det tog 16 dagar för bilen att komma från Zeebrugge till Södertälje.
Ja precis, tänkte på när båten kom till sverige!
Men gött! Tack för bra info då vet jag lite när man kan förvänta sig ett sms
Hm, jag trodde länken med alternativ var första steget och om du svarade nej blev du tilldelad en tid för upphämtning. Gissar att du är medveten om att lagerbilarna som reades ut i helgen hade villkor på att de behövde hämtas inom sju dagar?
Inga problem med att hämta den inom sju dagar men just torsdag var lite tight för mig med jobb etc så hoppas det går att skjuta på någon dag åtminstone.
Hej!
För oss som har bilen i Hoegh Oslo. Det finns en båt som åker från Zeebrugge till Malmö (ETA: Mar 8, 15:00). Hon heter EMS Highway.
Ni som kan detta bättre än mig, kommer de att hinna flytta bilarna mellan båtarna?
Jag tror nog att vi ska ha ögonen på den båten : )
Nä nu åkte EMS Highway till Malmö...
Typiskt...
Auto Eco om vi har lite tur skulle funka den är due malmö 14/3
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
Ärligt talat hade jag följt upp det där Nejet med ett sms som beskrev situationen. Allt man skriver som svar på de där smsen hamnar hos ens Teslasäljare. Eller ringt till dem. Bara så att de inte tar nej som att släppa bilen till ngn annan och att man får vänta till nästa kvartal.
Men själv är jag superpeppad på att hämta på fredag. Äntligen. Beställde ändå i juni, men skjutit upp av flera anledningar. Vilket lönat sig bra visade det sig.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans