Vad gör du om du kommer dit och det att bilen är tillverkad 22? Jag sitter i ungefär samma sits
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Beställde 14/1 och har fått datum 11 Mars-27 Mars. Dock inget VIN eller så.
MYLR QUICKSILVER
Nån som vet vilken ungefärlig laddningsnivå det brukar vara på Berlinbilar vid leverans?
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Beställde en dag efter dig... men istället fick framflyttad (uppskattad) leverans...
MY RWD 2023
Det är så jag tänker också, det gör väntan lite mer acceptabel. Nu hoppas jag bara att det hinns med så att man inte snuvas på konfekten på mållinjen.Masi76 skrev: ↑05 mar 2023 16:38Beställde 5/2 MY LR quicksilver, svart interiör 19” gemini. Har 7 april - 1 juni. Är ok vänta så de hinner montera hw4.Mikza skrev:Har någon fått en MY LR i färgen Quicksilver? Jag beställde 4 februari. Ännu inget sms/VIN och leverans framflyttat till 2 april-27 maj.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model Y LR, Quicksilver/svart, beställd 4 februari. Leverans till Umeå. Uppskattad leveranstid: Mars - april.
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj!
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj!
Kontrollera att bilen ser ok ut: 30 sekunder
Sitta i förarsätet på parkeringen och försöka komma på ett bra namn till bilen innan man kör iväg: 3 timmar.
Sitta i förarsätet på parkeringen och försöka komma på ett bra namn till bilen innan man kör iväg: 3 timmar.
Model 3 SR+ 2019
”Håll i och håll ut” intalar jag mig dagligen! Och du har ju väntat ännu längre än jag. Var det dumt av oss att välja Norrköping som leveransort? Borde ju inte ha betydelse tänker jag. I teorin i alla fall.
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
-
- elbilist
Bor i Västmanland, fick välja på Malmö eller Norrköping. Sa till Tesla senast , lagerbil från Gent då trodde jag på snabb leverans.flipmac skrev: ↑05 mar 2023 19:03”Håll i och håll ut” intalar jag mig dagligen! Och du har ju väntat ännu längre än jag. Var det dumt av oss att välja Norrköping som leveransort? Borde ju inte ha betydelse tänker jag. I teorin i alla fall.
Aha okej, ja men då har jag nog väntat lite längre. Beställde innan Ghent-bilarna kom och övervägde att byta men gjorde aldrig det.Tesla YLR 2023 skrev: ↑05 mar 2023 19:21Bor i Västmanland, fick välja på Malmö eller Norrköping. Sa till Tesla senast , lagerbil från Gent då trodde jag på snabb leverans.flipmac skrev: ↑05 mar 2023 19:03”Håll i och håll ut” intalar jag mig dagligen! Och du har ju väntat ännu längre än jag. Var det dumt av oss att välja Norrköping som leveransort? Borde ju inte ha betydelse tänker jag. I teorin i alla fall.
Men Norrköping måste ju ändå kännas smidigare än Malmö. Med tanke på att det såldes bilar tillverkade 2022 så sent som häromdagen som fortfarande inte är hämtade så är det nog snarare väldig tur för de som fått redan.
Jag hämtade min i fredags i huddinge. Tillverkad 15 december i Shanghai. Jag körde 40 mil och gillar fjädringen. Beställde med vinterhjul och fick Nokian Hakkapeliitta R5 EV (Inte R3). Allt gick smidigt, inga kvalitetsbrister. Det tog 15 minuter för AP att kalibrera och det verkar fungera smidigt.
2019 Nissan Leaf Tekna Såld
2023 Model Y RWD
2023 Model Y RWD
Intressant! Gällande däcken alltså. R5 EV är riktigt bra. R3 är högljudda som fan. Undrar om det är så för alla,sygix skrev: ↑05 mar 2023 21:18Jag hämtade min i fredags i huddinge. Tillverkad 15 december i Shanghai. Jag körde 40 mil och gillar fjädringen. Beställde med vinterhjul och fick Nokian Hakkapeliitta R5 EV (Inte R3). Allt gick smidigt, inga kvalitetsbrister. Det tog 15 minuter för AP att kalibrera och det verkar fungera smidigt.
- daz_meatball
- Teslaägare
Känns som nästa båt är EMS HIGHWAY den verkar matcha in bra med HOEGH OSLO och ska komma in till Malmö 8/3
Är det någon som har bil på HOEGH OSLO som har fått sms?
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
- Vito Corleone
- Teslaägare
Inget SMS ännu. Prel. 21/31 mars i Göteborg
- Nilsson618
- Teslaägare
Jag har med bil på Hoegh Oslo men inget SMS änVito Corleone skrev: ↑06 mar 2023 00:06Inget SMS ännu. Prel. 21/31 mars i Göteborg
- gish
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik531122
En säljare sade förra veckan att de minst har 30%. De försöker ladda upp dem så gott det går, men hur juice som hälls i batterierna beror på många faktorer, tydligen.
MYLR 2023 vit/vit, beställd 26/1, hämtad 20/3.
Nu kom smset!
Hämtning bokad på fredag kl 10. Fanns även lediga tider på torsdag men då har jag tyvärr inte möjlighet. Lite skadeglad över den symboliska vinsten med hämtning 5h innan flera av er som hämtar i Huddinge

Hämtning bokad på fredag kl 10. Fanns även lediga tider på torsdag men då har jag tyvärr inte möjlighet. Lite skadeglad över den symboliska vinsten med hämtning 5h innan flera av er som hämtar i Huddinge
-
- elbilist
Grattis! Och vilken fullträff att du kunde hämta redan på torsdag! Vad säger vi nu då? Vilken revansch och slutspurt av Norrköping!Tesla YLR 2023 skrev: ↑06 mar 2023 10:10Äntligen kom efterlängtade sms , upphämtning Norrköping 9/3 kö 11:40
Då är man inne på de sista timmarna som icke teslaägare, Leverans 15:00 i Malmö idag.
//Peter
//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Hyundai Ioniq Classic 28 -19
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Och ett gäng fossiler...
Prel. Leverans 21-31 i Stockholm.
Svart/svart MYLR
Inget VIN ännu, när har ni andra fått det?
Svart/svart MYLR
Inget VIN ännu, när har ni andra fått det?
För mig såg det ut så här:
13 jan beställning
23 jan vin och slutfaktura
8 feb förregistrering och reg nr hos car.info. Kunde då också se att bilen tillverkats 7 jan
24 feb - 10 mars första preliminär leveransfönstret
9-23 mars andra preliminära leveransfönstret
6 mars sms om leverans
10 mars inbokad leverans
-
- elbilist
Nu är frågan om man törs ta Teslan till fjällen på lördag eller åka ID4 som man är van med.flipmac skrev: ↑06 mar 2023 10:17Grattis! Och vilken fullträff att du kunde hämta redan på torsdag! Vad säger vi nu då? Vilken revansch och slutspurt av Norrköping!Tesla YLR 2023 skrev: ↑06 mar 2023 10:10Äntligen kom efterlängtade sms , upphämtning Norrköping 9/3 kö 11:40