Jag har problem med farthållaren och att varken Spotify eller TuneIn fungerar vid "kallstart".
Tidigare har jag tryckt på högra rattknappen och sagt "Bug report", vilket ibland gett någon form av respons.
För ett tag sedan fick jag tips om att trycka ett par sekunder på den lilla bilen nere till vänster. Då får jag varje gång ett "Tack för din feedback".
Nu har jag ett pågående serviceärende där jag ombads återkomma med exakt datum och tidpunkt för när jag haft problem.
Jag undrade då om inte mina loggar har "time stamps"?
Svaret var att det inte finns några loggar. När man skickar feedback så hamnar det möjligen hos de som utvecklar firmware.
Det skapas inga loggar som SC kan se.
Totalt bortkastat alltså...
Bug report
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Bug report
Haha jag tänkte skoja med dig och säga att den där knappen bara är en dummy-knapp som inte gör någonting. Men det är väl klart att buggrapporter går till de som utvecklar mjukvaran? Skulle bli stor börda om allt gick igenom SC.
Men ändå, trist! Dock inte totalt bortkastat om du vill att de fixar strul med autopilot o.s.v!
Men ändå, trist! Dock inte totalt bortkastat om du vill att de fixar strul med autopilot o.s.v!
- mikebike
- Teslaägare
Ja, jag frågade om det var en placeboknapp?Curik skrev: ↑16 feb 2023 09:27Haha jag tänkte skoja med dig och säga att den där knappen bara är en dummy-knapp som inte gör någonting. Men det är väl klart att buggrapporter går till de som utvecklar mjukvaran? Skulle bli stor börda om allt gick igenom SC.

Jag tror att dessa rapporter hamnar i runda arkivet, nu gör de ingen nytta när det gäller mina problem. Det finns ju tydligen Teslaägare som anser att farthållaren fungerar...
Är det meningen att man skall åka omkring med ett anteckningsblock och penna så att man göra anteckningar?
Dessutom har väl SC ganska begränsad nytta av dessa tidpunkter om inget loggas?
D.v.s. det är bara när man får ett specifikt felmeddelande som det skapas en logg. Om bilen bromsar för att den anser sig se en rosa elefant på vägen så loggas ingenting.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Enkelt tips att få en 'tidsstämpel' utan att tappa fokus från körningen, ta en "skärmdump" på din telefon, så får du bra tidsstämpel att referera till när du skickar info till SC eller dylikt.mikebike skrev: ↑16 feb 2023 09:55Ja, jag frågade om det var en placeboknapp?Curik skrev: ↑16 feb 2023 09:27Haha jag tänkte skoja med dig och säga att den där knappen bara är en dummy-knapp som inte gör någonting. Men det är väl klart att buggrapporter går till de som utvecklar mjukvaran? Skulle bli stor börda om allt gick igenom SC.
Men ändå, trist! Dock inte totalt bortkastat om du vill att de fixar strul med autopilot o.s.v!![]()
Jag tror att dessa rapporter hamnar i runda arkivet, nu gör de ingen nytta när det gäller mina problem. Det finns ju tydligen Teslaägare som anser att farthållaren fungerar...
Är det meningen att man skall åka omkring med ett anteckningsblock och penna så att man göra anteckningar?
D.v.s. det är bara när man får ett specifikt felmeddelande som det skapas en logg. Om bilen bromsar för att den anser sig se en rosa elefant på vägen så loggas ingenting.
- mikebike
- Teslaägare
Man skall/vill ju inte fippla med telefonen när man kör...mi99sasa skrev: ↑20 feb 2023 11:01Enkelt tips att få en 'tidsstämpel' utan att tappa fokus från körningen, ta en "skärmdump" på din telefon, så får du bra tidsstämpel att referera till när du skickar info till SC eller dylikt.mikebike skrev: ↑16 feb 2023 09:55Ja, jag frågade om det var en placeboknapp?Curik skrev: ↑16 feb 2023 09:27Haha jag tänkte skoja med dig och säga att den där knappen bara är en dummy-knapp som inte gör någonting. Men det är väl klart att buggrapporter går till de som utvecklar mjukvaran? Skulle bli stor börda om allt gick igenom SC.
Men ändå, trist! Dock inte totalt bortkastat om du vill att de fixar strul med autopilot o.s.v!![]()
Volvo PV 544 Special 1963

Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.