Nu minns jag inte hur mycket The New Aero anger att deras fälgar sänker förbrukningen...fth skrev: ↑07 feb 2023 11:30...] Så är det absolut, högerfoten har ju överlägset störst effekt på förbrukning, sen kommer temperatur och väglag, snömodd drar iaf för mig upp förbrukningen drastiskt. Fälgar/däck spelar också stor roll, mina 22" minskar min räckvidd med 20-25% om jag sätter på dom (vilket jag därför aldrig gör), däckstryck har också rätt stor påverkan.

Till nya Model S finns ju Tempestfälgarna... Men finns det inga fälgar från andra biltillverkare som skulle passa på en Tesla? Jag tycker t.ex. BMW har massor med snygga aerofälgar till sina modeller... Sen kanske just deras fälgar inte skulle se lika bra ut på Teslas bilar. Tesla har ju på sätt och vis ett rätt extremt mjukt och strömlinjeformat designspråk. Det har väl kanske inte riktigt BMW... Men det finns ju andra tillverkare som är mer lika Tesla där. Merca t.ex. Och tidigare så fanns det ju t.ex. en del Mercakomponenter i Teslas bilar...