Stockholm till Öland

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Designer »

Alexander? Har du varit på Öland? Hur laddar du ?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Alexander »

Designer skrev:
Alexander? Har du varit på Öland? Hur laddar du ?
Jag laddar vanligt hemma i Sthlm, fyller på i Sillekrog och sedan kör jag ner till Oskarshamn där jag tar färjan över till Byxelkrok och sedan har jag bara 10 min hem. Håller högt tempo hela tiden och det räcker bra. Ska bli toppen när de är klara med Tindered där vi ändå brukar stanna för lunch.
Färjan går inte på vintern så resa Sthlm-Byxelkrok på 52 mil inte möjlig tyvärr.

För övrigt är jag helt övertygad om att SuC i Kalmar kommer etableras på antingen OKQ8 eller Burger King parkeringen vid avfart Ölandsleden.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Designer »

Alexander skrev:
Designer skrev:
Alexander? Har du varit på Öland? Hur laddar du ?
Jag laddar vanligt hemma i Sthlm, fyller på i Sillekrog och sedan kör jag ner till Oskarshamn där jag tar färjan över till Byxelkrok och sedan har jag bara 10 min hem. Håller högt tempo hela tiden och det räcker bra. Ska bli toppen när de är klara med Tindered där vi ändå brukar stanna för lunch.
Färjan går inte på vintern så resa Sthlm-Byxelkrok på 52 mil inte möjlig tyvärr.

För övrigt är jag helt övertygad om att SuC i Kalmar kommer etableras på antingen OKQ8 eller Burger King parkeringen vid avfart Ölandsleden.
OK förstår! Trodde du var nere nu någonting!
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Alexander »

Jo, det är jag men att åka en snabbis fram och tillbaka över helgen görs inte med någon av mina elbilar tyvärr men så fort någon SuC är brukbar kan man alltid åka Tesla oavsett varmt eller kallt och det långa varvet.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Svenssons »

Länkar till uppdaterade bilder i denna tråd då det är hit som man kommer från Supercharge.info:

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 310#p69539
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14613
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av taliz »

Alexander skrev:
Jo, det är jag men att åka en snabbis fram och tillbaka över helgen görs inte med någon av mina elbilar tyvärr men så fort någon SuC är brukbar kan man alltid åka Tesla oavsett varmt eller kallt och det långa varvet.
Skaffa Chademo och toppa upp i Kalmar?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Svenssons »

taliz skrev:
Alexander skrev:
Jo, det är jag men att åka en snabbis fram och tillbaka över helgen görs inte med någon av mina elbilar tyvärr men så fort någon SuC är brukbar kan man alltid åka Tesla oavsett varmt eller kallt och det långa varvet.
Skaffa Chademo och toppa upp i Kalmar?
Inte helt lätt att ta sig från Stockholm till Kalmar på vintern idag då sista SuC är Sillekrog. Rör sig om dryga 36 mil vilket är möjligt men man får inte köra för fort då. Blir stor skillnad när Tindered kommer upp.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Alexander »

Tindered just nu..
IMG_8156.PNG
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Designer »

Sveriges vackraste SUC :D
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av apkungen »

Svenssons skrev:
taliz skrev:
Alexander skrev:
Jo, det är jag men att åka en snabbis fram och tillbaka över helgen görs inte med någon av mina elbilar tyvärr men så fort någon SuC är brukbar kan man alltid åka Tesla oavsett varmt eller kallt och det långa varvet.
Skaffa Chademo och toppa upp i Kalmar?
Inte helt lätt att ta sig från Stockholm till Kalmar på vintern idag då sista SuC är Sillekrog. Rör sig om dryga 36 mil vilket är möjligt men man får inte köra för fort då. Blir stor skillnad när Tindered kommer upp.
Snarare 34mil är det väl? Men det är ändå ganska långt. Chademo i Norrköping tror jag är bättre och kanske i Kalmar också om det behövs.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Designer »

Ok, påsken börjar närma sig och dags för premiärtur till Öland.
Mtp Tindered ej klar funderar jag på
- Chademo i Norrköping och sedan
- Chademo i Kalmar
alt
-SUC i Linköping och sedan via Vimmerby
-Chademo i Kalmar
Någon som har erfarenhet eller synpunkter ?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av MaLund13 »

Designer skrev:
Ok, påsken börjar närma sig och dags för premiärtur till Öland.
Mtp Tindered ej klar funderar jag på
- Chademo i Norrköping och sedan
- Chademo i Kalmar
alt
-SUC i Linköping och sedan via Vimmerby
-Chademo i Kalmar
Någon som har erfarenhet eller synpunkter ?
Har inte elbil men det finns iaf ingen SuC i Linköping (närmaste är i Ödeshög). Finns dock ett antal CHAdeMO.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Designer »

MaLund13 skrev:
Designer skrev:
Ok, påsken börjar närma sig och dags för premiärtur till Öland.
Mtp Tindered ej klar funderar jag på
- Chademo i Norrköping och sedan
- Chademo i Kalmar
alt
-SUC i Linköping och sedan via Vimmerby
-Chademo i Kalmar
Någon som har erfarenhet eller synpunkter ?
Har inte elbil men det finns iaf ingen SuC i Linköping (närmaste är i Ödeshög). Finns dock ett antal CHAdeMO.
Jo just det, menar förståss Chademo i Linköping :shock:
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Kirre »

Har tyvärr inga goda råd att ge då jag inte är en lycklig elbilsägare (Tesla) än...
Ska dock bli mycket intressant att se vilken väg du väljer och var du blir tvungen att ladda då jag själv ofta kör Uppsala - norra Öland ToR.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14613
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av taliz »

Designer skrev:
Ok, påsken börjar närma sig och dags för premiärtur till Öland.
Mtp Tindered ej klar funderar jag på
- Chademo i Norrköping och sedan
- Chademo i Kalmar
alt
-SUC i Linköping och sedan via Vimmerby
-Chademo i Kalmar
Någon som har erfarenhet eller synpunkter ?
Nu står ju SUC i Ödeshög och inte Linköping tyvärr, så det blir ju en ganska rejäl omväg med alternativ två.
Hade den stått i Linköping hade det blivit ungefär lika långt med alternativ ett som två.
Men eftersom den står i Ödeshög så är alternativ två i så fall att köra via Eksjö och Vetlanda, men det blir ca 10 mil längre än alternativ ett.

Hugget som stucket vad som blir snabbast.
Jag hade nog kört till Norrköping och testat Chademo. Funkar den och det går snabbt, så hade jag laddat på och kört direkt till Kalmar via E22 och kört Chademo där också.
Funkar den inte/går långsamt, så hade jag bränt vidare till Ödeshög och kört SUC där, sen tagit vägen över Eksjö och Vetlanda till Kalmar(ev skippat Chademo där om det inte är så långt du ska på Öland).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Machris »

ChaDeMo i Stavsjö kan ju vara ett alternativ till Norrköping. Hustrun körde Kalmar-Skavsta t.o.r. idag o laddade där med 24 mil/h
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Designer »

Tack för alla tips! Återkommer med rapport efter helgen. Glad Påsk :)
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 19 nov 2015 21:50
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Arild »

[quote="Toja"]Hej Arild !
Har du också köpt en Tesla. / Tony

Skickat från min iPhone med Tapatalk
/quote]

Ja, varför sprida naturvidriga avgaser när vi kan köra bil på förnyelsebara elektroner! :roll:
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Designer »

OK hemma efter helg på Öland. Laddade SUC Tystberga och sedan Chademo i Norrköping.
Laddade helt fullt och körde sedan 32 mil till Öland, använde totalt 65 kWh och snittade 202 kWh !
Körde försiktigt, 10% kvar vid ankomst. Tindered är bara en grushög än så länge. Ser så framemot
att den blir klar!
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Challe76a »

Nere i Valdemarsvik står det en stolpe med 22kW typ 2 x 2 uttag. Står nere i centrum vid Sparbanken. Inte mycket öppet en söndag men i nödfall tills SUC är igång.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Kirre »

Hoppas, hoppas, hoppas det kommer upp några chademo-stationer längst med E22an innan sommaren. Kalmar ska väl snart vara klar men det behövs fler!
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3361
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Niklas Z »

Det finns väl en chademo i Kalmar:
http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... d16dbd9f79
När clever är klara finns en till.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av AnteF »

Någon som vet om laddaren vid Tindered börjar bli klar nu?
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 13 jan 2015 02:05
Ort: Järfälla

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av jtesla »

Jag spanade in Tindered i helgen. Ingen arbete ser ut att pågå. Helt avstannat och man undrar lite vad det beror på...
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Stockholm till Öland

Inlägg av Svenssons »

Jag tror inte att Tindered blir klar förrän i augusti/september. Verkar vara det besked som Tindered Lantkök fått av Tesla. Lite tråkigt att de missar ytterligare en sommar i så fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar