Har beställt en MYP i midnight silver metallic. Bilen beställd i april 2022, förväntad leverans januari-mars 2023 enligt senaste info från Tesla.
Om jag förstått det hela rätt så har Tesla slutat med den här silverfärgen i fabriken och lackar istället i den nya kulörten quicksilver. Det är en dyrare färg, men jag har fattat det som att jag kommer bli gratis uppgraderad.
Allt ovan är spekulationer från min sida baserat på vad jag läst.
Någon som vet och kan bekräfta?
Nya färger
Moderator: Redaktion
Re: Nya färger
Nej du kommer få betala ordinarie pris, men ta del av prissänkningen istället, så priset du får är lägre än när du beställde gamla silverlacken.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Har du inte fått mejl från Tesla?
Först borde det ha kommit ett där det står att du kostnadsfritt blivit uppgraderad till Quicksilver (i höstas).
Sedan borde det ha kommit ett annat den senaste veckan med det nya priset.
Logga in på ditt konto så kan du se vilket pris du har nu.
Först borde det ha kommit ett där det står att du kostnadsfritt blivit uppgraderad till Quicksilver (i höstas).
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Problemet är att det inte är jag själv som beställt bilen, utan leasingbolaget (Unifleet / Danske Bank). Tesla har alldeles säkert skickat mail till Unifleet / Danske Bank men de har inte vidarebefordrat en endaste grej, sedan beställning april 2022. Jag famlar i total blindo.mikebike skrev: ↑20 jan 2023 09:03Har du inte fått mejl från Tesla?
Kan inte mappa in "min" beställning mot mitt konto heller tyvärr.
- mikebike
- Teslaägare
Men du har fått information om leveranstid?perbrugge skrev: ↑20 jan 2023 18:52Problemet är att det inte är jag själv som beställt bilen, utan leasingbolaget (Unifleet / Danske Bank). Tesla har alldeles säkert skickat mail till Unifleet / Danske Bank men de har inte vidarebefordrat en endaste grej, sedan beställning april 2022. Jag famlar i total blindo.mikebike skrev: ↑20 jan 2023 09:03Har du inte fått mejl från Tesla?
Kan inte mappa in "min" beställning mot mitt konto heller tyvärr.
Det är mer än jag har fått.
- Rocko
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael48338
Väntar också på min, men hur vet du att man bara får ta del av prissänkningen?
Logiskt/Rimligtvis så ska man ju fortfarande även få ”uppgraderingen” från Msilver till Qsilver kostnadsfritt.
Annars blir det ju inte rätt.
Dom som beställt vit får således högre sänkning i pris, medans vi går miste om 8-20K (beroende på när man beställde sin Msilver.
Kostade väl 12K i våras och sedan 24K, för att öka till 32K i Qsilver.
Mvh: Michael
M3P Msilver/Sv -21 (Såld)
2st MYP Vit/Sv -22 (Sålda)
MYP Qsilver -23
XC40 Twin Ultimate Recharge -23
M3P Msilver/Sv -21 (Såld)
2st MYP Vit/Sv -22 (Sålda)
MYP Qsilver -23
XC40 Twin Ultimate Recharge -23
- mikebike
- Teslaägare
Det kan man ju tycka, även lägre pris för för att man beställt tidigt, men så är det inte.Rocko skrev: ↑20 jan 2023 21:04Väntar också på min, men hur vet du att man bara får ta del av prissänkningen?
Logiskt/Rimligtvis så ska man ju fortfarande även få ”uppgraderingen” från Msilver till Qsilver kostnadsfritt.
Annars blir det ju inte rätt.
Dom som beställt vit får således högre sänkning i pris, medans vi går miste om 8-20K (beroende på när man beställde sin Msilver.
Kostade väl 12K i våras och sedan 24K, för att öka till 32K i Qsilver.
Beställer man idag så får man samma pris som jag som beställde för över 7 månader sedan. Dessutom får man en uppskattad leveransperiod, det har inte jag längre.
För mig så blev MYP "bara" 45' billigare, samtidigt som min bil tappade 100' i värde.