Frågan är hur sänkningen kommer påverka importen ?Arctic Drifter skrev: ↑17 jan 2023 12:35Håller med om att den vore ett bättre köp, finns även några på blocket för 430' med betydligt färre mil än den jag länkade.Tellus skrev: ↑17 jan 2023 12:08Då skulle jag hellre ta dennaArctic Drifter skrev: ↑17 jan 2023 10:48Billigaste 3SR facelift nu verkar vara den här: https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /103663114pejvic skrev: ↑15 jan 2023 10:59jag såg den men om det inte var en annan så var det en SR 2021 som dessutom var importerad.jonasl skrev: ↑14 jan 2023 22:13Spännande tider, en begagnad Model 3 är ett extremt prisvärt köp idag! Såg en handlare som hade en 2021 LR med 3900 mil ute för 429' swisha förbi som en facebookannons (med länk till blocket). Det är 30k mindre än vår 2020 SR+ med lite mer mil gick för till Riddermarks..
Svensåld och 5178 mil för 419 800 kr.
viewtopic.php?p=694475#p694475
Men nu känns det som att -22 är rätt väg att gå, men jag har ju inte bråttom. Dessutom kan man hitta rätt fina -21or i Tyskland för 35 k €, så de borde ner lite till här hemma![]()
Har priserna sänkts liknande i Tyskland ?
Varför så viktigt med -22 istället för -21 ? Är det några större förbättringar som förts in där ?
På längre sikt så påverkar 1 årsmodell ganska marginellt såvida det inte är någon större facelift eller liknande