Summon

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Summon

Inlägg av Pontus »

Jag vart inparkerad i garaget i Kista galleria idag men inga problem upp med telefon och bilen backar ut :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Pontus skrev:
Jag vart inparkerad i garaget i Kista galleria idag men inga problem upp med telefon och bilen backar ut :D
Inparkerad = Oj, här kan jag inte bara smälla upp dörren med en meter marginal, nu kan jag helt legitimt använd summon?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

bylund skrev:
Pontus skrev:
Inparkerad = Oj, här kan jag inte bara smälla upp dörren med en meter marginal, nu kan jag helt legitimt använd summon?
Nästan, det hade nog gått att öppna dörren till första hacket.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Min summon strular också. Not connected...

Fungerade en först gång när jag skulle prova och köra in bilen i garaget, men då visade sig det att uppfarten in i garaget lutar för mycket så bilen försökte rulla, gungade till och ville sedan inte köra (var väl för mycket motstånd helt enkelt). Trodde dock att det lätt borde gå att backa ut, men då istället "not connected.."
Som flera andra här så är jag tillräckligt nära för att att dörrarna skall låsa upp sig. Stod först bakom bilen, ställde mig vid förardörren men inget hjälpte. Blir lite löjligt om man skall stå vid dörren utan att kliva in för att få bilen att backa ut..

Skall prova vid flera tillfällen, men just nu lite besviken :(
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

TeslaMartin skrev:
Min summon strular också. Not connected...

Fungerade en först gång när jag skulle prova och köra in bilen i garaget, men då visade sig det att uppfarten in i garaget lutar för mycket så bilen försökte rulla, gungade till och ville sedan inte köra (var väl för mycket motstånd helt enkelt). Trodde dock att det lätt borde gå att backa ut, men då istället "not connected.."
Som flera andra här så är jag tillräckligt nära för att att dörrarna skall låsa upp sig. Stod först bakom bilen, ställde mig vid förardörren men inget hjälpte. Blir lite löjligt om man skall stå vid dörren utan att kliva in för att få bilen att backa ut..

Skall prova vid flera tillfällen, men just nu lite besviken :(
När appen tycker att nyckel är förlång bort kommer det i klartext allt annat så är det att din telefon inte placerar sig nära bilen (gps position) kolla på sista fliken och verifiera att du på kartan finns intill bilen annars funkar det inte
Det är inte meningen att du ska lämna nyckel på taket och aktivera summon när du inte är där
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag parkerade på stans trängsta p-platser idag (vid Grönsakstorget) och blev nästan glad när jag fick en ursäkt att summona ut bilen när jag kom tillbaks :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Nu har jag kommit på vad jag har för nytta av denna finess. Häromdagen tvättade jag bilen hemma, jag hade inte tänkt att vinna något puts pris på bilutställningen direkt så jag spolade bara av fälgarna som var ruskigt smutsiga. Ni som gjort detta vet att man oftast inte kommer åt allt. Flyttade bilen en meter bakåt och vips dök det upp mer skit. Fantastisk funktion när man tvättar bilen!
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Challe76a skrev:
Nu har jag kommit på vad jag har för nytta av denna finess. Häromdagen tvättade jag bilen hemma, jag hade inte tänkt att vinna något puts pris på bilutställningen direkt så jag spolade bara av fälgarna som var ruskigt smutsiga. Ni som gjort detta vet att man oftast inte kommer åt allt. Flyttade bilen en meter bakåt och vips dök det upp mer skit. Fantastisk funktion när man tvättar bilen!
Se summon bara växer :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

e5m1r skrev:

När appen tycker att nyckel är förlång bort kommer det i klartext allt annat så är det att din telefon inte placerar sig nära bilen (gps position) kolla på sista fliken och verifiera att du på kartan finns intill bilen annars funkar det inte
Det är inte meningen att du ska lämna nyckel på taket och aktivera summon när du inte är där
Tack för informationen, det tricket skall jag prova! (Står säkert i instruktionerna, men de har jag så klart inte läst.. :? )
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Fått uppdateringen och testar men får samma problem att telefonen inte är tillräckligt nära??
Har testat det mesta men får det inte att funka???
Sista fliken?? Förstår jag inte.
Tacksam för lite hjälp
EES
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

EES skrev:
Fått uppdateringen och testar men får samma problem att telefonen inte är tillräckligt nära??
Har testat det mesta men får det inte att funka???
Sista fliken?? Förstår jag inte.
Tacksam för lite hjälp
EES
Du har flera "flikar" i appen var av en är bilens position som i alla fall på iPhone är sista fliken
Där kan du se bilens position och en blå prick som ska föreställa din telefon
Om de står intill varandra så kan du använda summon annars tror tesla att du i te är i till bilen och därför får inte köra

Förutsättning för att det hela ska fungera är att dels ha gps påslagen i telefonen och delar att tillåta tesla apoen att använda gps i telefonen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Ok nu har jag kopplat in blåtand med bilen och kollat kartan i appen och vi är på samma plats.
Appen säger att telefonen är not located and could not determined ??
Inte min starka sida detta med teknik
Ngt mer jag missat?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Ta gärna screenshot på felmeddelandet så kan vi försöka reda ut det
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Här kommer det en bild
image.png
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Detta har med gps placering av telefonen att göra
Screanshot från placeringen ?
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Jag får ingen blå prick bara röda pilen som visar bilen
Har en iphone
image.png
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

EES skrev:
Jag får ingen blå prick bara röda pilen som visar bilen
Har en iphone
Har du positionering påslaget, och låter du Teslaappen ta del av din position?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Possitionering på slagen
Hur ser jag om Tesla appen komunicerar med telefonen?
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Vad händer om du i Location fliken trycker på symbolen högst upp längst till vänster bredvid bil symbolen?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Och då har specifikt tillåtit Tesla-appen att ta del av den? Du ser vilka appar som får veta positionen i Settings>>Privacy>>Location Services. Där kan du också se vilka som nyligen försökt.
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Trycker jag på den symbolen händer inget
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Nu fick jag det att fungera
Kopplade in tesla appen så den fick åtkomst.
Skulle egentligen bara ha en telefon med nummerskiva :D men tackar för all hjälp
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

EES skrev:
Skulle egentligen bara ha en telefon med nummerskiva :D
Det går att fixa :P
Screenshot_20160305-142800.png
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Funderar om WiFi och 3G/4G kopplingen kan ha någon betydelse? När man kommer hem så är ju bilen och telefonen kopplad till 3G/4G. Om man börjar använda summon och hemma WiFi nätet tar över, vad händer då? Tappar man kopplingen mellan telefonen och bilen så att Summon avbryts?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Stefan skrev:
Funderar om WiFi och 3G/4G kopplingen kan ha någon betydelse? När man kommer hem så är ju bilen och telefonen kopplad till 3G/4G. Om man börjar använda summon och hemma WiFi nätet tar över, vad händer då? Tappar man kopplingen mellan telefonen och bilen så att Summon avbryts?
När den växlar mellan wi-fi och 3G så tappar den kontakten. Jag har det problemet hemma. Om jag flyttar bilen med summon så tappar bilen wi-fi och stannar.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Skriv svar