Leveranstid

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Nils870

Leveranstid

Inlägg av Nils870 »

Hej!

Beställde en model Y Long Range, standardutförande i början på november.
Den preliminära leveranstiden var då Jan - mars. Hur bra brukar Teslas ”preliminära” tider hållas?

Tacksam för svar 😀
Användarvisningsbild
thefork
Teslaägare

Re: Leveranstid

Inlägg av thefork »

Jag beställde min MYP i början av juli och då stod det okt-dec. Bilen levererades 23 dec.
Användarvisningsbild
Pasjostrom
Teslaägare

Inlägg av Pasjostrom »

Generellt sett har Tesla varit relativt bra på att hålla sig inom det tidsspann/kvartal de angett, men det har tenderat till att vara mer mot slutet av spannet. Under det senaste halvåret har jag dock hört en hel del historier om uppskjutna leveranser.

Svårt att gissa hur det blir framåt med tilldelningen till Sverige, men troligtvis blir väntetiderna kortare när produktionskapaciteten ökar och efterfrågan (troligtvis) minskar.

Den som lever får se!
Nils870

Inlägg av Nils870 »

Tack för informationen.
Då är det bara att vänta, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Är det inte så man brukar säga 🤣.
Det märkliga är tycker jag ifall man beställer en bil idag via Teslas hemsida så står det samma kvartal som när jag beställde i november 🤔.
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare

Inlägg av pawweshark »

Jag beställde i mitten på Maj och då stod det september.
Fick leverans i slutet av november...
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2022
tompalompa

Inlägg av tompalompa »

Beställde min svarta MYP i augusti, då stod det sept-nov, det ändrades efter en månad till okt-dec. Fick SMS innan julafton att den kunde hämtas 30/12. Tillverkad 15/11 i Berlin. Hämtade ut den i Norrköping och var i perfekt skick :D
(Förutom att den saknade parkeringssensorer som det skrivits en del om...)
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Pasjostrom skrev: 02 jan 2023 22:42
Svårt att gissa hur det blir framåt med tilldelningen till Sverige, men troligtvis blir väntetiderna kortare när produktionskapaciteten ökar och efterfrågan (troligtvis) minskar.

Den som lever får se!
Tror transportkapaciteten varit ett större problem. Men kanske lättar det även där snart!
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar