Beställde en model Y Long Range, standardutförande i början på november.
Den preliminära leveranstiden var då Jan - mars. Hur bra brukar Teslas ”preliminära” tider hållas?
Generellt sett har Tesla varit relativt bra på att hålla sig inom det tidsspann/kvartal de angett, men det har tenderat till att vara mer mot slutet av spannet. Under det senaste halvåret har jag dock hört en hel del historier om uppskjutna leveranser.
Svårt att gissa hur det blir framåt med tilldelningen till Sverige, men troligtvis blir väntetiderna kortare när produktionskapaciteten ökar och efterfrågan (troligtvis) minskar.
Tack för informationen.
Då är det bara att vänta, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Är det inte så man brukar säga .
Det märkliga är tycker jag ifall man beställer en bil idag via Teslas hemsida så står det samma kvartal som när jag beställde i november .
Beställde min svarta MYP i augusti, då stod det sept-nov, det ändrades efter en månad till okt-dec. Fick SMS innan julafton att den kunde hämtas 30/12. Tillverkad 15/11 i Berlin. Hämtade ut den i Norrköping och var i perfekt skick
(Förutom att den saknade parkeringssensorer som det skrivits en del om...)
Svårt att gissa hur det blir framåt med tilldelningen till Sverige, men troligtvis blir väntetiderna kortare när produktionskapaciteten ökar och efterfrågan (troligtvis) minskar.
Den som lever får se!
Tror transportkapaciteten varit ett större problem. Men kanske lättar det även där snart!