Dashcam till S?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Dashcam till S?

Inlägg av tompajo »

Jag letar eftter en bilkamera till min MS men kan bara hitta dyra som säljs i kina. Jag har tidigare sett en kamera som monteras så att den knapps syns bakom backspegeln. Man byter ut en plastkåpa och ersätter med kameran. Är det någon som vet om den säljs i Sverige eller i alla fall EU?
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 11 okt 2019 16:26
Ort: Färjestaden

Re: Dashcam till S?

Inlägg av LongIsland »

Det är jag också intresserad av! Har en Garmin mini2 dashcam i dag som jag inte är riktigt nöjd med. Vet att Hamphi eller någon annan som säljer Tesla-prylar hade en modell som man satte fast i backspegeln och knappt syntes. Framför allt slipper man dra en kabel ner mellan sätena för strömmatningen.
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Dashcam till S?

Inlägg av lawgiver »

S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Re: Dashcam till S?

Inlägg av tompajo »

Tack! Har du någon personlig erfarenhet av kamerorna eller är det du som säljer dem?

/ Tom
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Re: Dashcam till S?

Inlägg av rollo »

Köpte en sådan för några är sedan. Har fungerat utan problem. Mycket diskret. Appen till kameran är direkt dålig men använde den bara till att ställa klockan och upplösning. Tar ut minneskortet när jag behöver se på något och sparar till dator. Har blivit några spännande filmer med vilt som passerat lite väl nära fronten... :o
P85D 2015-4 fyrsitsig
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 619
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Dashcam till S?

Inlägg av Anderzzon »

Köpte en sån till farsan för några år sedan. Den första jag beställde var paj men fick en ny som fungerade. I somras behövde han byta vindrutan som hade en stor spricka i sig. Snubben på Carglass lyckades dock inte få loss kameran så rutan gick inte att byta, vi fick ta loss den själva och boka en ny tid. Lite surt då det var semestertider så farsan fick köra hela sommaren med en totalpaj vindruta.
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Dashcam till S?

Inlägg av lawgiver »

tompajo skrev: 26 dec 2022 10:50
Tack! Har du någon personlig erfarenhet av kamerorna eller är det du som säljer dem?

/ Tom
Köpte en för AP1 för typ 2 år sedan och den har funkat fint sedan dess, märks inte att den sitter där....diskret installation.
Appen är inte den bästa....men har använt den mest för grundinställningen så det gör inte så mycket.
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 440
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: Dashcam till S?

Inlägg av DanneB »

Värt att tänka på med denna är att det bara är 1080p i upplösning. Svårt att få med några nummerplåtar i de flesta situationer med det.
Har på flera år inte haft en dashcam, som inte haft 4K, just på grund av jag vill ha bästa möjliga bevismaterial, om något skulle hända.
Tesla Model S 90D
695C
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 feb 2023 23:38

Re: Dashcam till S?

Inlägg av 695C »

Jeg har netop brugt denne guide med succes. Et Blackvue DR900s. Guide under sektionen 'Front Camera Installation'. Det var hurtigt og præcis som der stod, det tog ca. 1 time fra start til fuld funktion.

https://teslatap.com/articles/ultimate- ... cam-guide/
Skriv svar