mikebike skrev: ↑24 dec 2022 17:21
Nej, det funkar inte bra, bara bättre än tidigare. Idag gick torkarna lugnt och fint en gång varannan sekund när jag åkte tilbaks från julmiddagen. Helt ren ruta, minus 10 grader.
Helljuset lyste rakt in i folks vardagsrum inne i stan....
Torkarautomatiken är rena döden i norra Sverige iom att den inte går stänga av. Farligt.
Hade man idats hade man dragit det till berörd myndighet och Tesla, men det gör man ju inte så man kör med det farthållare/AP avstängd istället.
De flesta större vägar saltas här uppe, när det är minusgrader stänker vatten upp på framrutan ( AP kör på tok för nära framförvarande sen de tog bort radarn vilket ökar problemet markant.
När torkarna börjar veva omkring på framrutan med saltstänk å smuts smetas skiten ut så rutan blir omöjlig att se igenom.
Iom minusgrader och inga eluppvärmda spolarmuntycken går ej rutan få ren då munstyckena är frusna trots rätt blandad spolarvätska.
Enda alternativet är att stanna och skrapa rutan med isskrapa vilket sällan hår göra när det händer så man måste pka i blindo.
Skulle spolningen mot förmodan fungera så är i vart fal min bil så att vänster sida på rutan nästan inte får någon spolarvätska så det smetar bara värre då.
(Den featuren är inget fel enligt Tesla som kollat på den, ”its normal”).
Det finns en del att önska och tyvärr bygger dumt programmerad programvara på mindre problem som man egentligen kan leva med om man hanterar dem rätt (tex dålig spolning på vänster ruthalva eller frusna spolarmunsrycken) så att det blir dåligt.
Jag kan inte använda farthållare och AP under cirka halva året med nuvarande mjukvaror, för att det blir farligt på flera olika sätt.