ja jag kan läsa. Att det är mitt fel förstår jag men blir det rattfylla om nån lånar min telefon ?? är det självklart ? i så fall ursäkta min dumhete5m1r skrev:Självklartjjmaskin skrev:Om jag sitter på min altan ca 1 m från bilen och tar ett par öl samt har lånat ut telefonen till grabben som får för sig att kolla summon och bilen rullar över grannens fiat åker jag i finkan då för fyllekörning
Kolla det finstilta
Summon
Moderator: Redaktion
Re: Summon
Jag skulle inte säga att det är självklart. Jag kan inte se att du skulle göra dig skyldig till rattfylla då du inte kör bilen. Jag tror snarare att det är följande du kan få problem med. Men jag är inte lagvrängare.jjmaskin skrev:ja jag kan läsa. Att det är mitt fel förstår jag men blir det rattfylla om nån lånar min telefon ?? är det självklart ? i så fall ursäkta min dumhete5m1r skrev:Självklartjjmaskin skrev:Om jag sitter på min altan ca 1 m från bilen och tar ett par öl samt har lånat ut telefonen till grabben som får för sig att kolla summon och bilen rullar över grannens fiat åker jag i finkan då för fyllekörning
Kolla det finstilta
Trafikfördningen skrev:
50 § När ett fordon stannats eller parkerats, skall föraren vidta åtgärder för att hindra att fordonet kommer i rörelse av sig självt.
Föraren av ett motordrivet fordon skall även vidta lämpliga åtgärder för att förhindra att fordonet obehörigen brukas av någon annan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Denna lägger jag till på min lista av misslyckade skämtjjmaskin skrev:ja jag kan läsa. Att det är mitt fel förstår jag men blir det rattfylla om nån lånar min telefon ?? är det självklart ? i så fall ursäkta min dumhete5m1r skrev:Självklartjjmaskin skrev:Om jag sitter på min altan ca 1 m från bilen och tar ett par öl samt har lånat ut telefonen till grabben som får för sig att kolla summon och bilen rullar över grannens fiat åker jag i finkan då för fyllekörning
Kolla det finstilta

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag skulle säga "olovlig körning" på grabbenjjmaskin skrev:ja jag kan läsa. Att det är mitt fel förstår jag men blir det rattfylla om nån lånar min telefon ?? är det självklart ? i så fall ursäkta min dumhete5m1r skrev:Självklartjjmaskin skrev:Om jag sitter på min altan ca 1 m från bilen och tar ett par öl samt har lånat ut telefonen till grabben som får för sig att kolla summon och bilen rullar över grannens fiat åker jag i finkan då för fyllekörning
Kolla det finstilta
Fick också lägga nyckeln på taket. En bit kvar till den funktionen är färdig. Men, det heter ju "Beta" av ett skäl.Haglund skrev:Håller med. Fick lägga nyckeln på taket på bilen för att testa så det fungerade. Kanske är tillräckligt när man skall få ut bilen ur en ruta som är för trång, men när bilen i nästa skede skall köra in sig själv i garaget så är det ju helt värdelöst.Mikke996 skrev:Hur nära behöver ni vara bilen? Man får ju nästan sitta i bilen för att det ska funka.
Bytte batterier i nyckeln för att se om det hjälpte,men inte då.
Så kass funktion om det ska vara så här..
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Har nån testat summon med Remote S? Där ska man ju kunna slippa kravet på nyckel i närheten om man klickar Start först. Vet inte om detta är lika på "vår" version av summon...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Utan ormen är funktionen skräp oavsett...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- kanylbullen
- Teslaägare
Ja ormen och möjligheten att starta den på mittskärmen utan att blanda in appen. Onödigt krångligt nu helt klart!
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Men om ormen kommer lär den väl ändå bara släppa den i USA med tanke på laddluckan.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Vad ska man ha inställningen "summon distance" till?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Ormen kan väl peta till och stänga luckan?Pontus skrev:Men om ormen kommer lär den väl ändå bara släppa den i USA med tanke på laddluckan.
+1TiborBlomhall skrev:Ormen kan väl peta till och stänga luckan?Pontus skrev:Men om ormen kommer lär den väl ändå bara släppa den i USA med tanke på laddluckan.

Den kanske kan öppna dörren också?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Ormen kommer att ha en hållare för eget valt kreditkort som den använder för att bända upp laddluckan kalla dagar.Pontus skrev:+1TiborBlomhall skrev:Ormen kan väl peta till och stänga luckan?Pontus skrev:Men om ormen kommer lär den väl ändå bara släppa den i USA med tanke på laddluckan.![]()
Den kanske kan öppna dörren också?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ni som klagar på att nyckeln ska vara på taket vad är det för fel ni får i appen ?
Android ? IPhone ?
Android ? IPhone ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ormen kanske kan beställa en Pizza om jag är hungrig också?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Om inte annat kan den baka en...hybris skrev:Ormen kanske kan beställa en Pizza om jag är hungrig också?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
HahahaHelectriC skrev:Ormen kommer att ha en hållare för eget valt kreditkort som den använder för att bända upp laddluckan kalla dagar.

Jag börjar mer o mer tro att bilen är ett Väsen som är lite full i faan ibland i alla fall summon när jag ska visa sambon eller nån kund så ser bilen detta och gör alla möjilga saker utom att röra sig ur fläcken " not conected bla bla" men viftar med backspeglarna gör den. Så fort jag är själv med bilen så kör den lekande lätt fram o bak och vrider hjulen jättefint. Jag ska döpa om min bil "Ksumnole" til Christine istället
Ska du inte fråga bilen först vad hen vill heta? Svarar nog glatt med speglarna när du träffar rätt.jjmaskin skrev:Jag börjar mer o mer tro att bilen är ett Väsen som är lite full i faan ibland i alla fall summon när jag ska visa sambon eller nån kund så ser bilen detta och gör alla möjilga saker utom att röra sig ur fläcken " not conected bla bla" men viftar med backspeglarna gör den. Så fort jag är själv med bilen så kör den lekande lätt fram o bak och vrider hjulen jättefint. Jag ska döpa om min bil "Ksumnole" til Christine istället
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Passa dig, då ändrar den säker inställningen på stolen...jjmaskin skrev:Kanske det, ska prova med Dumbo imorgon
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
...eller lägga en...Pontus skrev:Om inte annat kan den baka en...hybris skrev:Ormen kanske kan beställa en Pizza om jag är hungrig också?
Dumbo är väl ett passande namn på model X, annars?...jjmaskin skrev:Kanske det, ska prova med Dumbo imorgon

Transformers?jjmaskin skrev:Jag börjar mer o mer tro att bilen är ett Väsen som är lite full i faan ibland i alla fall summon när jag ska visa sambon eller nån kund så ser bilen detta och gör alla möjilga saker utom att röra sig ur fläcken " not conected bla bla" men viftar med backspeglarna gör den. Så fort jag är själv med bilen så kör den lekande lätt fram o bak och vrider hjulen jättefint. Jag ska döpa om min bil "Ksumnole" til Christine istället
Model 3-24/Polestar 3-24
Jag provade, men det verkar i nuläget inte fungera alls med Remote S, oavsett hur nära man står bilen. Jag får endast ett felmeddelande som säger "Command not available".LeffeP skrev:Har nån testat summon med Remote S? Där ska man ju kunna slippa kravet på nyckel i närheten om man klickar Start först. Vet inte om detta är lika på "vår" version av summon...