Köper Elon Twitter?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6495
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Precis som Trump vill Musk tydligen ändra grundlagen, och blir ägd av sin egen plattform:
Screenshot 2022-12-16 at 19.47.30.png
Dumma First Amendment! :lol:

Att omdefiniera Doxxing helt själv när det passar är också spännande. Sedan handplockar man kritiska journalister som rapporterar om Elon och Tesla och bannar dem manuellt för att dom skriver om @ElonJet i sin rapportering. :roll:
Fredrik j
Inlägg: 10948
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

Finns det någon som kan beskriva hur det här skulle kunna sluta bra?
Hur skulle ett lyckligt liv se ut för Musk som twitterägare?
Kommer han klara det psykiskt?
Bankiren
Inlägg: 68
Blev medlem: 11 feb 2019 19:47

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Bankiren »

Fredrik j skrev:
Finns det någon som kan beskriva hur det här skulle kunna sluta bra?
Hur skulle ett lyckligt liv se ut för Musk som twitterägare?
Kommer han klara det psykiskt?
Man vet att det är på väg åt fel håll när EU till och med går ut och hotar med sanktioner.

Antalet som vill köpa en Tesla minskar varje dag.
Lurkern
Inlägg: 920
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

EU hotar inte med subventioner. En korrupt marxist har på något sätt uttalat sig. För värdelös för att få synas som politiker i sitt hemland.
Fredrik j
Inlägg: 10948
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

Lurkern skrev:
EU hotar inte med subventioner. En korrupt marxist har på något sätt uttalat sig. För värdelös för att få synas som politiker i sitt hemland.
Nej det är ju absurt att möta med sanktioner. Det behövs ju knappast heller.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6495
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Lurkern skrev:
EU hotar inte med subventioner. En korrupt marxist har på något sätt uttalat sig. För värdelös för att få synas som politiker i sitt hemland.
Du menar hon som är Vice-President for Values and Transparency in the EU Commission? Hon som Time utsedde till en av de mäktigaste personerna i EU för sitt arbete med GDPR? Nej, det är nog inget att ta på allvar som hon är orolig för pressfriheten på Twitter... :lol:
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av larsw »

SwedishAdvocate skrev:
Det är Twitter vi talar om. Du får fortfarande skriva precis vad som helst på en hel del andra ställen så länge du följer svensk lagstiftning. Du kan väl göra som Lars Wilderäng och starta en blogg. Och Mastodon verkar ju schysst... Andra verkar gilla Instagram. Om Twitter gör sig själva orelevanta så är det ju ändå ingen som kommer höra dig kvittra där...
Tror jag startade min blogg innan Twitter fanns...
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
Kevork
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 01 nov 2015 20:11

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Kevork »

Elon Out Of Touch.jpg
Lurkern
Inlägg: 920
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
EU hotar inte med subventioner. En korrupt marxist har på något sätt uttalat sig. För värdelös för att få synas som politiker i sitt hemland.
Du menar hon som är Vice-President for Values and Transparency in the EU Commission? Hon som Time utsedde till en av de mäktigaste personerna i EU för sitt arbete med GDPR? Nej, det är nog inget att ta på allvar som hon är orolig för pressfriheten på Twitter... :lol:
Just hon. Att hon har mage att kommentera en VD som skyddar sina barn, om man ser det i sitt sammanhang. Men har man ett antal årtionden som köpt politiker i bagaget så är det inga problem, förmodar jag.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6495
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Lurkern skrev:
spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
EU hotar inte med subventioner. En korrupt marxist har på något sätt uttalat sig. För värdelös för att få synas som politiker i sitt hemland.
Du menar hon som är Vice-President for Values and Transparency in the EU Commission? Hon som Time utsedde till en av de mäktigaste personerna i EU för sitt arbete med GDPR? Nej, det är nog inget att ta på allvar som hon är orolig för pressfriheten på Twitter... :lol:
Just hon. Att hon har mage att kommentera en VD som skyddar sina barn, om man ser det i sitt sammanhang. Men har man ett antal årtionden som köpt politiker i bagaget så är det inga problem, förmodar jag.
"1. Musk plane tracker posts nothing on Tuesday.
2. Musk says stalker incident took place Tuesday night.
3. Video from Musk allegedly showing stalker was filmed nowhere near airport.
4. LAPD says no one has filed a report about the incident as of Thursday."

The Musk jet tracker is on other platforms. It shows no activity from Monday evening until Wednesday morning. That seems like an important point if the alleged stalking incident took place on Tuesday night."

5. Musk använder detta som ett skäl att börja banna kritiskt granskande journalister som följer Musk och Tesla.

https://www.ndtv.com/world-news/un-eu-s ... er-3614385

FN, Reportrar utan gränser? Alla är köpta och korrupta? Men Elon han är rättfärdig! :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6495
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Elon söker nya investerare till Twitter. Till det pris han betalade ($54,20 per aktie), trots att han sagt att han "obviously overpaid". Lycka till!!! :D
Det känns inte som att bolaget är mer värt nu än är när han tog över... Prova $10-15?

https://www.semafor.com/article/12/16/2 ... or-twitter

Det slutar väl med att han låter Tesla baila ut Twitter, precis som SolarCity.
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av tommyd »

spacecoin skrev:
Elon söker nya investerare till Twitter. Till det pris han betalade ($54,20 per aktie), trots att han sagt att han "obviously overpaid". Lycka till!!! :D
Det känns inte som att bolaget är mer värt nu än är när han tog över... Prova $10-15?

https://www.semafor.com/article/12/16/2 ... or-twitter

Det slutar väl med att han låter Tesla baila ut Twitter, precis som SolarCity.
Jag tror snarare att det slutar med att Teslas aktieägare och styrelse avskedar Elon. Det är nog bara en tidsfråga. Och det är nog också bara en tidsfråga innan nån konkurrent till Twitter tar de flesta av Twitters användare och Twitter blir lika irrelevant som Myspace är idag. De flesta verkar idag rekommendera Mastodon som ersättare till Twitter:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mastodon_(social_network)

Jag kommer iaf aldrig mer köpa en Tesla så länge som Elon är kvar i Teslas styrelse. Sen efter att Elon kickats från styrelsen lär det väl ta några år innan bilarna får tillbaka en hel ratt (istället för yoke), blinkersspak (istället för touch-knappar på yoken), radar, ultrasonic sensors, lumbar support, tjockare färg så vanliga små stenskott inte förstör lacken orimligt mycket, bättre och snabbare service utan långa väntetider på reservdelar osv, bättre kvalitetskontroll innan bilen ens når slutkunden, osv osv. Först då kommer jag kunna tänka mig att köpa en Tesla-bil och Tesla-aktier igen. Fast om det (som det ryktas) blir en CCP-kines som får rollen som Teslas VD så kommer jag inte köpa en Tesla någonsin mer ändå. Åtminstone tills Tesla fått en VD som inte styrs av CCP eller nån annan diktatur.

Kanske blir en billig bensin-Toyota eller Lexus tills nån konkurrent (som styrs av en VD från ett demokratiskt land) till Tesla lyckats skapa en BEV-bil med nästan lika bra pris och räckvidd som dagens Teslabilar har. Och så måste den ha en frunk för min laddkabel isf eftersom jag har grejer i trunken som jag vill slippa behöva flytta varje gång jag ska komma åt laddkabeln. Konstigt att så många BEV-tillverkare fortfarande inte lyckats skapa en tillräckligt stor frunk så man enkelt får plats med en laddkabel där.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Melon Must »

Om han håller på så här några månader till alltså. Twitter skiter jag i men tyvärr tror jag att han drar med sig Teslas anseende neråt, det håller inte längre.


https://www.vice.com/en/article/qjk5yx/ ... 9-gwv6IasY
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10419
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

Melon Must skrev:
Om han håller på så här några månader till alltså. Twitter skiter jag i men tyvärr tror jag att han drar med sig Teslas anseende neråt, det håller inte längre.


https://www.vice.com/en/article/qjk5yx/ ... 9-gwv6IasY
Det är fascinerande att det fortfarande finns så många som försvarar hans beteende. :roll: Det känns som det blir värre och värre för var dag som går.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Kriper »

Går från klarhet till klarhet.
Skärmavbild 2022-12-17 kl. 15.25.27.png
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Kriper »

Nu skyddar han sina ryska oligarkkompisar.
Skärmavbild 2022-12-17 kl. 15.39.23.png
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 826
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Elof »

Kriper skrev:
Går från klarhet till klarhet.
Tomtemask på nästa gång jag ska ut med Teslan. Eller rebadga den till en Opel kanske?
I somras stod det ”In Musk we trust” på den.
Man ska aldrig ha levande idoler.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Kriper »

Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Lurkern
Inlägg: 920
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

Legato skrev:
Melon Must skrev:
Om han håller på så här några månader till alltså. Twitter skiter jag i men tyvärr tror jag att han drar med sig Teslas anseende neråt, det håller inte längre.


https://www.vice.com/en/article/qjk5yx/ ... 9-gwv6IasY
Det är fascinerande att det fortfarande finns så många som försvarar hans beteende. :roll: Det känns som det blir värre och värre för var dag som går.
Förhoppningsvis säger någon av hans mammor till barnen åt honom med några ord. Ibland är den talande tystnaden den bästa.
Användarvisningsbild
velig
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 08 nov 2021 08:34

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av velig »

Alltså, efter de senaste av herr Musks kontroverser så har Model Y seglat ner från att vara min drömbil till en av de bilar jag minst vill ha. Eller minst av allt vill köpa kanske jag ska säga.
Gissar att jag inte är den ende som känner så...
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare
Inlägg: 834
Blev medlem: 12 feb 2022 22:58

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lerumsexpressen »

Man får givetvis köpa vilken bil som helst med sina egna pengar men helt obegripligt att Twitter och amerikansk propaganda politik kan påverka Svenskens val av bil.
Respektera mer folk som avstår om tillverkaren deltagit i eller aktivt medverkat i krig, folkmord, korruption, tortyr, miljöbrott, brott mot mänskliga rättigheter….
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10419
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

Lerumsexpressen skrev:
Man får givetvis köpa vilken bil som helst med sina egna pengar men helt obegripligt att Twitter och amerikansk propaganda politik kan påverka Svenskens val av bil.
Respektera mer folk som avstår om tillverkaren deltagit i eller aktivt medverkat i krig, folkmord, korruption, tortyr, miljöbrott, brott mot mänskliga rättigheter….
Definitionsfråga nu gällande krig och folkmord... Dessutom i vår direkta närhet och hotande vår egen säkerhet när det gäller Ukraina.

Grejen är att förr kunde iaf jag känna en glädje över att gynna uppstickaren Tesla och det enda bolag som dedikerat satsade på miljövänliga bilar.

Nu är det världens största biltillverkare sett till börsvärde och VDn har gått från att vara en otroligt driven entreprenör och min första förebild till att vara ett narcissistiskt svin i Trump-anda.

Förr kunde jag acceptera brister för att man kände att man var del i något bra och världsförändrande. Nu känner jag att jag tom hellre har en Diesel-gate VAG ur moraliskt perspektiv.

Tror även detta är ett jätteproblem för Tesla som bolag. Förr kunde man få folk att acceptera lägre lön och längre arbetstider för att man gjorde något bra för världen. Nu blir det motsatsen... På sikt får man betala högre löner för att få någon att vilja jobba under en VD man skäms över.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Larofo »

Legato skrev:
...... ett narcissistiskt svin i Trump-anda......
Jag tycker han är ganska trevlig. Extremt intelligent och hårt arbetande.
Med rätt sunda värderingar. :D
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10419
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

Larofo skrev:
Legato skrev:
...... ett narcissistiskt svin i Trump-anda......
Jag tycker han är ganska trevlig. Extremt intelligent och hårt arbetande.
Med rätt sunda värderingar. :D
Intelligent och hårt arbetande är han definitivt (tveksamt om det senare är positivt med tanke på gigantisk familj) men hur f-n man får honom till trevlig efter de senaste årens idioti är för mig en gåta. Sunda värderingar så tillhör han nog percentil 1 numera :(
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bankiren
Inlägg: 68
Blev medlem: 11 feb 2019 19:47

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Bankiren »

Larofo skrev:
Med rätt sunda värderingar. :D
Provocerande formulering av dig. På vilket sätt har Elon gett uttryck för "sunda värderingar"?

- Att han tycker att en stat ska ge ifrån sig sitt territorium till anfallaren?

- Att han anser att journalister som rapporterar om honom på Twitter ska blockeras?

- Att det han gör mot journalister som han ogillar är ofarligt, eftersom det finns journalister som mördas av meningsmotståndare?

Elon är ett totalt haveri i dag, men jag undrar om inte det är ett större haveri att det finns människor som försvarar honom.
Skriv svar