Stenskottsfilm är det som tål stenskott bäst av allt. Du behåller din orginalfärg. En bra stenskottsfilm av en bra installatör syns inte.
Vill man samtidigt kanske byta till. Mer spännande färg kan man foliera hela eller delar av bilen. Skyddar nästan lika bra som stenskottsfilm. Notera dock att stenskottsfilmen brukar vara tjockare så mot de värsta stenskotten skyddar det bättre.
Normalt brukar lacken vara helt skyddad i båda alternativen. Dvs vid avfoliering är,lacken som ny.
Skall ej tvättas bed borstar. Går säkert bra med borstfri tvätt. Själv kör jag handtvätt. Folie är enklare att hålla rent än orginallack. Lite som med keramiska skydden.
Jag hade opticoat pro på min förra bil. Fick 8-10 stenskott under våren 2015. Så det skyddar dålig mot just stenskott.
Vilket lackskydd ska jag välja??
Moderator: Redaktion
Re: Vilket lackskydd ska jag välja??
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Vill nog hävda att Line-X klarar stenskott bättre...hybris skrev:Stenskottsfilm är det som tål stenskott bäst av allt. Du behåller din orginalfärg. En bra stenskottsfilm av en bra installatör syns inte.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ser skottsäkert ut! Gillar att han som demonstrerar är maskerad, känns tryggtSvenssons skrev:Vill nog hävda att Line-X klarar stenskott bättre...hybris skrev:Stenskottsfilm är det som tål stenskott bäst av allt. Du behåller din orginalfärg. En bra stenskottsfilm av en bra installatör syns inte.

Skoda Enyaq 85x 2025