Summon
Moderator: Redaktion
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Summon
Min står och uppdaterar nu!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Bra, men efter att ha provat så inser man att den kommer nog 99% användas till att köra ut ifrån parkeringar. Att använda den för att köra in på en tajt parkeringsplats är näst in till omöjligt då bara ett litet vinkelfel gör att denkör in i sidan på någon av de andra bilarna.Designer skrev:och hur går detPontus skrev:63 minuter och nu är den klar. Bara att prova då...
Men som tidigare sagt så känns det näst in till overkligt att stå utanför och få bilen att röra på sig. Ett bra steg i rätt riktning, kommer bli grym med lite justeringar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Slog igång min nu oxo, ska iväg kl 18, så hoppas tiden håller
/Sony Z3 Dual

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Men grymt coolt att testa. Känns overkligt och som att ha en radiostyrd bil på 2 ton...
[/quote]

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Bara köra rakt fram och tillbaka känns ju inte så spännande. För mig skulle det vara användbart först när bilen kan köra iaf 15 meter och på egen hand svänga in i mitt garage från huset.
Hur tight kan det vara runtom utan att bilen surar?
Hur tight kan det vara runtom utan att bilen surar?
Model Y LR AWD 2022
Nej den svänger inte ens lite och när jag provade att stå lite snett så avbröt jag själv när bakre hörnan var ca 10 cm ifrån den andra bilens sida så den surar inte själv i första taget om man har den inställd på tight.faridbe skrev:Måste den stå rakt framför eller klarar den av att svänga lite?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Fick också,uppdateringen men verkar ganska meningslös i denna version...Pontus skrev:Nej den svänger inte ens lite och när jag provade att stå lite snett så avbröt jag själv när bakre hörnan var ca 10 cm ifrån den andra bilens sida så den surar inte själv i första taget om man har den inställd på tight.faridbe skrev:Måste den stå rakt framför eller klarar den av att svänga lite?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Uppdaterar just nu men håller med ganska oanvändbar för mig som har hyfsat stort garage och tänker inte klämma in bilen med skohorn och vaselin på en parkeringhybris skrev:Fick också,uppdateringen men verkar ganska meningslös i denna version...Pontus skrev:Nej den svänger inte ens lite och när jag provade att stå lite snett så avbröt jag själv när bakre hörnan var ca 10 cm ifrån den andra bilens sida så den surar inte själv i första taget om man har den inställd på tight.faridbe skrev:Måste den stå rakt framför eller klarar den av att svänga lite?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Jag ser en stor nytta och det är om någon parkerat bredvid mig så tight atr det är svårt att öppna förardörren alternativt om jag inte kan öppna bakdörren tillräckligt för att kunna sätta in barn i barnstol då kan man summona bilen och därmed kunna öppna hela vägen! I övrigt cool funktion bara 

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
I USA svängde den några grader och kompenserade när man inte stod rakt. Åka spikrakt fram å tillbaks känns lite... mehPontus skrev:Nej den svänger inte ens lite och när jag provade att stå lite snett så avbröt jag själv när bakre hörnan var ca 10 cm ifrån den andra bilens sida så den surar inte själv i första taget om man har den inställd på tight.faridbe skrev:Måste den stå rakt framför eller klarar den av att svänga lite?

- Mistafrizz
- Teslaägare
Rackarns vad coolt.. Den justerar lite iaf - ska prova på en tight plats i jobbgaraget imorgon. 

Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Fattar inte riktigt styrningen...
Stod lite snett i garaget. Backade ut bilen med summon, och bilen körde rakt bakåt. Körde sedan in bilen igen, och då ställde den sig rakt efter väggen.
Körde ut bilen igen. När den körde in igen, så ställde den sig snett, nästan exakt som jag ställt den från början...
/Jonas
Stod lite snett i garaget. Backade ut bilen med summon, och bilen körde rakt bakåt. Körde sedan in bilen igen, och då ställde den sig rakt efter väggen.
Körde ut bilen igen. När den körde in igen, så ställde den sig snett, nästan exakt som jag ställt den från början...
/Jonas
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Den gör någon form av justering för ratten rycker till lite emellanåt men vad den justerat "emot" vet jag inte riktigt
Den styrde rätt ordentligt när jag provade.
Fronten var nog minst 40 cm till höger mot hur jag ställt bilen från början.
Brukar parkera lite snett för att passagerardörren ska vara lättare att öppna.
TMS LR UltraRed, FSD
Min har inte justerat alls bara vridit ratten så att hjulen står rakt innan den börjar. Tiden får utvisa om den gör några justerar.JonasH skrev:Den styrde rätt ordentligt när jag provade.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Vad jag inte förstår är varför man måste använda appen. Ser inte hur det skulle vara säkrare än att ha foben. Med appen är man helt beroende av nätverksuppkoppling för funktionen, men måste ändå ha foben tillräckligt nära. Litar isåfall mer på bara foben och att bilen då skulle stanna direkt den tappar kontakten. Appen är ju dessutom så galet slö i vissa lägen.
Men, jag ser klart fördelen om man blir inparkerad, vilket man i p-garage i Sthlm blir nästan dagligen. Teslan är bred i p-rutan så för den delen är det väldigt uppskattat.
Men, jag ser klart fördelen om man blir inparkerad, vilket man i p-garage i Sthlm blir nästan dagligen. Teslan är bred i p-rutan så för den delen är det väldigt uppskattat.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Så då blir falkonvingdörrarna meningslösa? Undrar om det inte är någon soldriven lite med Elon inom företaget "titta va lätt vi löste problemet. KISS - keep it simple stupid"LeffeP skrev:Men, jag ser klart fördelen om man blir inparkerad, vilket man i p-garage i Sthlm blir nästan dagligen. Teslan är bred i p-rutan så för den delen är det väldigt uppskattat.
Tror appen används för att nästa funktion kommer bli väldigt mycket mer än att fob måste vara i närheten. Tänk dig kalla upp bilen från garaget, smut 

Nej, jag hittar inte heller ngn ny funktion i appenjjmaskin skrev:hjälp !!! jag har iphone men hittar inget att trycka på för summon

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
- Mistafrizz
- Teslaägare
Ingen laddning - nyckeln nära bilen - så kommer summon upp under "home" ovanför bilden på bilen.Designer skrev:Nej, jag hittar inte heller ngn ny funktion i appenjjmaskin skrev:hjälp !!! jag har iphone men hittar inget att trycka på för summon
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Har ni laddkabeln inkopplad?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Ni måste aktivera Summon på displayen i bilen innan funktionen syns i appen.Designer skrev:Nej, jag hittar inte heller ngn ny funktion i appenjjmaskin skrev:hjälp !!! jag har iphone men hittar inget att trycka på för summon
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- elmotor_mattias
- Teslaägare
Du måste vara vid bilen, ha foben i fickan, och bilen i P. Och aktiverat Summon i inställningar...Designer skrev:Nej, jag hittar inte heller ngn ny funktion i appenjjmaskin skrev:hjälp !!! jag har iphone men hittar inget att trycka på för summon
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Model S P85D 2015