En sak som jag inte reflekterat över innan men som de tog upp i artikeln är rondellkörning med blinkers på ratten... Har tänkt att man nog vänjer sig med blinkersknappen men det inser jag nu att man inte kommer göra. När ratten roteras kommer det ju vara omöjligt.
Det kombinerat med det helt galna att inte kunna tuta i mitten av ratten vid nödsituation är verkligen två tråkiga säkerhetsaspekter i mina ögon.
Tur att bilen verkar ha många positiva egenskaper, får hoppas det väger upp.
Kommer en uppdatering vilken dag som helst obs datum
Läste på amerikansk forum att nån plockat isär yoken och det fanns ingen ”knapp” i centrum.
Med tanka på att bilen ska vara smart (Teslasmart), så hoppas jag att den åtminstone själv slår på blinkersen på väg ut ur rondellen, när man angivit en rutt som bilen ska följa.
Men det kanske var blir ännu mer jobbigt?
En person på TMC som påstår att Grande Mediterraneo ska landa den 12 december med de bilar som ska till DK och SE. Inte helt klart vilken hamn?
Den verkar anlända till Zeebrugge den 6/12
Jag tycker det ser ut som att den båten kommer från Shanghai, med tanke på vart den varit senaste 2 veckorna.
Ingen chans att den har med sig några S/X, som den här tråden jo handlar om
Jag tycker det ser ut som att den båten kommer från Shanghai, med tanke på vart den varit senaste 2 veckorna.
Den kommer stanna i Zeebrugge den 6:e december för att sen åka till Danmark och sen Wallhamn på svenska västkusten, och sen vända tillbaka söderut. Det hade inte alls varit omöjligt att lasta bilar för Sverige på den.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Den kommer stanna i Zeebrugge den 6:e december för att sen åka till Danmark och sen Wallhamn på svenska västkusten, och sen vända tillbaka söderut. Det hade inte alls varit omöjligt att lasta bilar för Sverige på den.
Ah, uppfattat!
Förstod det som att den skulle komma TILL Zebrugge med bilar.
Med tanka på att bilen ska vara smart (Teslasmart), så hoppas jag att den åtminstone själv slår på blinkersen på väg ut ur rondellen, när man angivit en rutt som bilen ska följa.
Om bilen kör helt själv så vore det självklart men om man kör själv vore det ju direkt farligt eftersom jag
mycket väl kan ta en annan väg än vad navigatorn säger (dvs fortsätta i rondellen när bilen då blinkar ut)…
Om bilen kör helt själv så vore det självklart men om man kör själv vore det ju direkt farligt eftersom jag
mycket väl kan ta en annan väg än vad navigatorn säger (dvs fortsätta i rondellen när bilen då blinkar ut)…
Beror lite på vart man är van att köra. Här i Stockholm tycker jag det händer titt som tätt att folk blinkar åt ett håll och kör åt ett annat i rondeller.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Synd bara att man inte förstod ett ord av vad han sa...
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ja, sannolikt byggdes våra bilar i september eller tidig oktober och då innan nya skärmen kom. Jag blir överraskad om vi får nya för att säga så.
Våra bilar har inte kommit över ännu så hoppet lever. Detta är demobilar som kom lite tidigare. Som optimist vill jag tro att 2023 bilar som vi får har den uppdaterade skärmen.
Ja, sannolikt byggdes våra bilar i september eller tidig oktober och då innan nya skärmen kom. Jag blir överraskad om vi får nya för att säga så.
Våra bilar har inte kommit över ännu så hoppet lever. Detta är demobilar som kom lite tidigare. Som optimist vill jag tro att 2023 bilar som vi får har den uppdaterade skärmen.
Väl, jag blir inte ledsen om du har rätt
/Dagfinn Model S 100D 2018 Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Otur
Vet inte om jag vågar skriva något men min tid (än så länge) ligger kvar på 12-26/12.
Jag tror/hoppas också bilar med VIN 2023 får stora skärmen, om inte så blir det byte av skärm (om möjligt)
12-26/12 här också