Reservera model 3
Moderator: Redaktion
Re: Reservera model 3
Jag fick en rabatt på 16 800, men den stora skillnaden i pris kom snarare med prisökning och valutarörelse.
Jag fick 300000 i rabatt... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Ser man på fordonsmarknaden i stort kan man nog säga att ni som kör Model S är Pioneers medan den som tidigt köper en Model 3 ändå kan kallas Early Adopter. Återstår väl iof att se hur fort marknaden ändras, men jag tror det kommer att dröja innan vi når över 50% ickefossilt i nyförsäljningen.bylund skrev:Fast Model 3 är ju lite för dem som inte vill vara early adopter.MEL skrev:Känns inte som att det kommer bli någon Early Adopter Discount som på Model S.
Och kan man säga att det var någon sådan på Model S?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Du är välkommen att vara med i omröstningen/gissningsleken om när vi når 50%StefL skrev:Återstår väl iof att se hur fort marknaden ändras, men jag tror det kommer att dröja innan vi når över 50% ickefossilt i nyförsäljningen.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Tack för tipset, tror det dröjer till 2026-2030. Iof kan jag mycket väl få fel, och en indikation på det är att en normalt late adopter som jag trots allt är extremt sugen på en Model 3...Surfaren skrev:Du är välkommen att vara med i omröstningen/gissningsleken om när vi når 50%StefL skrev:Återstår väl iof att se hur fort marknaden ändras, men jag tror det kommer att dröja innan vi når över 50% ickefossilt i nyförsäljningen.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Nu har jag fått ledigt sista mars, är det någon som har fått tag på någon mer information angående reservation i butiker i Sverige? Vilka finns det förresten, jag har lite dålig koll får jag erkänna? Jag bor i Örebro, så Stockholm lär väl bli närmast.
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Jag var förbi Teslas butik i Solna i går, och de hade ingen information om butiksreservation, så vi får väl se om det ens kommer att bli så (i Europa). De har butiker i Täby, Solna i Stockholm, Mölndal i Göteborg och Hyllie i Malmö.
Innan någon blir upprörd menar jag tätort med Stockholm och Göteborg. Jag vet att kommungränserna inte följer tätortsgränserna
Innan någon blir upprörd menar jag tätort med Stockholm och Göteborg. Jag vet att kommungränserna inte följer tätortsgränserna

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Med tanke på att reservationerna rimligen inte kan öppna innan bilen visats vid det hett emotsedda eventet är ju frågan om det ens fortfarande kommer att vara 31 mars här i Sverige när det väl blir möjligt att reservera. Tidsskillnaden till Kalifornien är 9 timmar vid normaltid och 10 vid sommartid (vilket vi kommer att ha 31 mars), så om eventet startar kl 14 i Kalifornien (nån som på allvar tror att det blir tidigare...?) är det redan 1 april här.bylund skrev:Jag var förbi Teslas butik i Solna i går, och de hade ingen information om butiksreservation, så vi får väl se om det ens kommer att bli så (i Europa). De har butiker i Täby, Solna i Stockholm, Mölndal i Göteborg och Hyllie i Malmö.
Så realistiskt är det nog en dålig idé att slänga bort en semesterdag på att hänga i Teslabutiken 31 mars, även om det säkert kan vara mycket trevligt att träffas och sukta tillsammans

Precis. Tesla brukar ju köra sina presentationer på kvällen Kalifornsk tid rentav.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jo, den reflektionen har jag också gjort. Men om det är på kvällen i USA, ska de ha nattöppet i butikerna i USA då för att påståendet om att kunna beställa i butik den 31:e ska ha något slags betydelse? Jag får inte riktigt ihop det där.
Kanske är det bara att hålla sig vaken och bevaka när hemsidan öppnar.
Kanske är det bara att hålla sig vaken och bevaka när hemsidan öppnar.
vad är det som säger att man inte kommer kunna reservera innan dom visat bilder eller info? jag tror det finns tillräckligt många som kan tänka sig det under den första dagen. Dag 2 kommer alla de som varit osäkra pga utseendet.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Man kan ju få tillbaka pengarna om det blir helt fel (vilket jag inte tror ett ögonblick att det blir). Jag skulle lätt reservera osett.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
HelectriC skrev:vad är det som säger att man inte kommer kunna reservera innan dom visat bilder eller info? jag tror det finns tillräckligt många som kan tänka sig det under den första dagen. Dag 2 kommer alla de som varit osäkra pga utseendet.
Förvisso - men någon form av tidpunkt för öppning måste de ändå sätta. Och är det någon av er som på allvar tror att en annan tidszon än nån av de amerikanska kommer att sätta den gränsen?bjelkeman skrev:Man kan ju få tillbaka pengarna om det blir helt fel (vilket jag inte tror ett ögonblick att det blir). Jag skulle lätt reservera osett.

Dvs det måste rimligen vara 31 mars i USA när reservationerna öppnar, och om det ska ske i butik i USA blir det knappast före öppningsdags på östkusten vilket borde vara vid 9-10-tiden nån gång, så vid 15-16-tiden här hemma. Jag blir inte ledsen om jag har fel och de kör från 00.00 östkusttid vilket blir 06.00 för oss, men jag tror inte det kommer att hända. Har man gjort sig besväret att ordna ett event gissar jag att man gör som tidigare och ger första tjing att reservera till de som närvarar och sen öppnar man för reservationer generellt.
15-16 vore bra, då behöver jag inte åka till Sthlm kvällen innan och sova hos någon 

Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Är det bekräftat att Model 3 presentation ska ske den 31a?
Apple t.ex. brukar ju ha sina events någon vecka innan det lanseras i butik eller online. Kanske blir det ett liknande upplägg?
Apple t.ex. brukar ju ha sina events någon vecka innan det lanseras i butik eller online. Kanske blir det ett liknande upplägg?
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
jpetters skrev:Är det bekräftat att Model 3 presentation ska ske den 31a?
Det blir den 31:e förmodligen på kvällen/natten. Tesla Owners Club Norway har event med live stream tillsammans med Tesla Motors Norge och det hade ju varit minst sagt märkligt om en massa folk träffas hos Tesla utan att det visas nåt

Model 3-24/Polestar 3-24
Fast Tesla Norge lär ju inte veta mer än vad Elon har skrivit på TwitterHelectriC skrev:jpetters skrev:Är det bekräftat att Model 3 presentation ska ske den 31a?
Det blir den 31:e förmodligen på kvällen/natten. Tesla Owners Club Norway har event med live stream tillsammans med Tesla Motors Norge och det hade ju varit minst sagt märkligt om en massa folk träffas hos Tesla utan att det visas nåt

Nä, men de kanske har folk som driver Tesla Norge som fattar galoppen och inte väntar på regler och direktiv. Chefen har pekat med hela handen, strategin är klar, då är det bara att agera på eget initiativ.bylund skrev:Fast Tesla Norge lär ju inte veta mer än vad Elon har skrivit på TwitterHelectriC skrev:jpetters skrev:Är det bekräftat att Model 3 presentation ska ske den 31a?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Problemet är att om man inte vet åt vilket håll chefen pekade, då är risken stor att man springer iväg blint åt helt fel håll...bjelkeman skrev:Nä, men de kanske har folk som driver Tesla Norge som fattar galoppen och inte väntar på regler och direktiv. Chefen har pekat med hela handen, strategin är klar, då är det bara att agera på eget initiativ.bylund skrev:Fast Tesla Norge lär ju inte veta mer än vad Elon har skrivit på TwitterHelectriC skrev:jpetters skrev:Är det bekräftat att Model 3 presentation ska ske den 31a?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det börjar bli dags för Tesla att redogöra hur de tänkt att det skall fungera den 31:a. Tesla Sverige bör ju veta vad som gäller snart så de hinner förbereda.
Nån som känner nån som jobbar på MoS eller TäbyC som kan smuggla in en liten skara entusiaster innan öppning så vi blir först
Nån som känner nån som jobbar på MoS eller TäbyC som kan smuggla in en liten skara entusiaster innan öppning så vi blir först

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Det vore såklart kul att kunna lägga en tidig reservation den 31:a. Tidszonsmässigt före USA också 
Kan vi ordna något för oss genom forumet?

Kan vi ordna något för oss genom forumet?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Vore ju trevligt om Tesla Sverige kunde göra nåt liknande det som Tesla Norge gör:
http://www.tocn.no/2016/02/tocn-live-mo ... sla-norge/
http://www.tocn.no/2016/02/tocn-live-mo ... sla-norge/
Läste i ett inlägg på TMC att i Storbritannien så kommer reservationerna för Model III starta i butik och online den 1:a april.
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1396003Just bumped into and spoke to someone working for Tesla UK. Friendly and enthusiastic guy. At one point he mentioned to keep an eye on charging developments as plans for the UK are 'massive', but he couldn't tell me more. I can't remember exactly how it went but I got the impression the roll-out would NOT be limited to the main motorways, and would be less focused on particular regions of the country than is the case now. I also probed if this was about destination or supercharging, answer: both.
Other tidbit: Model 3 reservations start on April 1st in the UK, in store or online.
Ganska långt före man resarverar den endå, undra om de använder de tidiga reservationerna som ett mått på var de ska bygga ut supercharhers nånstans.
De har ju lite tid på sig isf
Det blir ju halva tiden gentemot Model X om Model 3 håller tidramarna. Superchargers borde egentligen inte byggas där folk har en Tesla utan där folk åker med sina Teslor. De är visserligen kopplade och Tesla verkar väga in bägge aspekterna med tanke på Norge och att vi i Sverige fick våra Superchargers där norrmännen kunde tänkas vilja åka.Kalle skrev:Ganska långt före man resarverar den endå, undra om de använder de tidiga reservationerna som ett mått på var de ska bygga ut supercharhers nånstans.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.