SBF investerade alltså i Twitter innan Elons köp, och behöll sin position, motsvarande 0.22%, vid övertagandet, liksom ett antal andra investerare.spacecoin skrev:
Inget att se här, cirkulera.

/fth
Moderator: Redaktion
SBF investerade alltså i Twitter innan Elons köp, och behöll sin position, motsvarande 0.22%, vid övertagandet, liksom ett antal andra investerare.spacecoin skrev:
Det är trots allt en aktiv handling; Elon: "hey SBF, wanna invest in my twitter?". SBF: "okay".fth skrev:Inget att se här, cirkulera.
Jag skulle tro att Elon erbjöd ganska många befintliga investerare utanför tidigare ledning och styrelse att stanna kvar. Jag har svårt att se nyhetsvärdet i detta, vanlig clickbait är min bedömning.spacecoin skrev:Det är trots allt en aktiv handling; Elon: "hey SBF, wanna invest in my twitter?". SBF: "okay".fth skrev:Inget att se här, cirkulera.
Var det verkligen Elons Twitter när SBF investerade (uppfattade det att så inte var fallet)?spacecoin skrev:Det är trots allt en aktiv handling; Elon: "hey SBF, wanna invest in my twitter?". SBF: "okay".fth skrev:Inget att se här, cirkulera.
Nej, men alla aktier blir ju inlösta om man inte svarar på Elons SMS. Så det krävs en fråga från Elon och ett svar från SBF.martinot skrev:Var det verkligen Elons Twitter när SBF investerade (uppfattade det att så inte var fallet)?spacecoin skrev:Det är trots allt en aktiv handling; Elon: "hey SBF, wanna invest in my twitter?". SBF: "okay".fth skrev:Inget att se här, cirkulera.
Nej, han gick alltså in tidigare, det spekuleras i att han själv var intresserad av att köpa Twitter.martinot skrev:Var det verkligen Elons Twitter när SBF investerade (uppfattade det att så inte var fallet)?
Ok, vad är problemet som du ser det?spacecoin skrev:Det är helt irrelevant för mig om man ägde Twitter-aktier innan eller ej.
Elon bestämmer vilka som får köpa in sig i Elons Twitter och med hur mycket. Beslutet kräver kommunikation och en aktiv handling från båda parter. Betalning i det här fallet skedde med aktier i gamla Twitter.
Jag konstaterar att det som står i artikeln är sant. Jag är glad att jag inte har en av världshistoriens största bedragare som delägare i mitt bolag. Ödets ironi?fth skrev:Ok, vad är problemet som du ser det?spacecoin skrev:Det är helt irrelevant för mig om man ägde Twitter-aktier innan eller ej.
Elon bestämmer vilka som får köpa in sig i Elons Twitter och med hur mycket. Beslutet kräver kommunikation och en aktiv handling från båda parter. Betalning i det här fallet skedde med aktier i gamla Twitter.
Investeringsbeslutet fattades ett halvår innan oegentligheterna i FTX uppdagades och konkursen var ett faktum, menar du att Elon Musk skulle ha förutsett detta och tackat nej till SBF som investerare?
Se "edit" ovan, SBF äger sannolikt inga aktier i Twitter.spacecoin skrev:Jag konstaterar att det som står i artikeln är sant. Jag är glad att jag inte har en av världshistoriens största bedragare som delägare i mitt bolag. Ödets ironi?
fth skrev:Ok, vad är problemet som du ser det?spacecoin skrev:Det är helt irrelevant för mig om man ägde Twitter-aktier innan eller ej.
Investeringsbeslutet fattades ett halvår innan oegentligheterna i FTX uppdagades och konkursen var ett faktum, menar du att Elon Musk skulle ha förutsett detta och tackat nej till SBF som investerare?
/fth
Edit: P.S. Twitter-aktierna finns med i FTX konkursbo som "illikvid fordran", vilket väl innebär att Elons dementi stämmer, dvs SBF äger inga aktier i Twitter.
https://cryptopotato.com/elon-musk-says ... -deal/?ampI got a ton of people telling he’s got huge amounts of money that he wants to invest in the Twitter deal and I talked to him for about half an hour and I know my bullshit meter was redlining. It was like, this dude is bullshit – that was my impression.
Lurkern skrev:
Meanwhile, så här låter Apple sina medarbetare behandlas. Horder av poliser spöar upp dem för att de vill gå hem från fabriken. Men låt oss gnälla på att Twitter ger sina anställda 3 månaders uppsägningslön.
https://amp.theguardian.com/technology/ ... rk-culture“There is just a lot of super talented hardworking people in China who strongly believe in manufacturing,” the billionaire said. “They won’t just be burning the midnight oil, they will be burning the 3am oil, they won’t even leave the factory type of thing, whereas in America people are trying to avoid going to work at all.”
Nej aktierna finns inte i konkursboet, och inget av detta har hänt...fth skrev:P.S. Twitter-aktierna finns med i FTX konkursbo som "illikvid fordran", vilket väl innebär att Elons dementi stämmer, dvs SBF äger inga aktier i Twitter.
Lurkern skrev:Han stöder dedikerat arbete. Det är inte för alla, men också helt frivilligt.
Bråk i Foxconn/iPhone-fabriken:Lurkern skrev:
Meanwhile, så här låter Apple sina medarbetare behandlas. Horder av poliser spöar upp dem för att de vill gå hem från fabriken. Men låt oss gnälla på att Twitter ger sina anställda 3 månaders uppsägningslön.
Lurkern skrev:Det har med det meningslösa gnället på twitter att göra.
LOL, nej. Apple har inga sådana regler. Det är Elons regler. Som kanske är CCP:s regler. För något gör ju att Tesla är den enda utländska biltillverkaren i Kina som inte behöver en JV för att öppna en fabrik.Lurkern skrev:Illa att det raderas, kan vara sånt Apple kräver måste ske för att appen inte skall ryka från app store.