Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Re: Väntrum Model 3
När beställde du?jiggedyj skrev:Fick sms om att min beställning kopplats till en bil.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Jaegaern skrev:När beställde du?
jiggedyj skrev:Fick nu Estimated Delivery: December 24 - December 31. Beställde i juli.
jiggedyj skrev:Jag beställde RWD vit ute svart inne med dragkrok och sportfälgar utan vinterdäck i Trosta. (Hade nog valt annorlunda nu men det var snabbaste alternativet vid beställning)
-
- erikande02
- Teslaägare
-
Ingen info heller LR Vit/Svart beställd i början av April i Norrköping.
Jag undrar en sak spelar läget någon roll tex om man hade beställt i Stockholm eller Göteborg??
Jag undrar en sak spelar läget någon roll tex om man hade beställt i Stockholm eller Göteborg??
Har fått sms om att jag är matchad med en bil och sett dold vin. Nu har dom tagit bort EDD igen och ser inget vin längre :/
Beställd tjänstebil 22/3/2022.
Vit M3LR med svart inredning och 18tums aero kapslar.
Ingen som helst indikation på leverans.
Någon mer med liknande beställningsdatum/konfiguration får gärna dela med sig om de har fått någon leveransinformation.
Någon mer med liknande beställningsdatum/konfiguration får gärna dela med sig om de har fått någon leveransinformation.
Jag fick svar nyss från Tesla. Ändrat leveransdstum till jan-feb. Jag beställde M3LR 12 mars. Funderar på att avboka nu. Orkar inte längre. Första beräknade levarans var i juni.Wakamuru skrev:Beställd tjänstebil 22/3/2022.
- Jaegaern
- Teslaägare
Ja hur svårt kan det vara, egentligen. De vet hur många bilar det är på varje båt. Var båten lägger till. Hur många bilar som ska till respektive service center. Samt hur många som bokat, samt vad de bokat.Kunden71 skrev:Jag fick svar nyss från Tesla. Ändrat leveransdstum till jan-feb. Jag beställde M3LR 12 mars. Funderar på att avboka nu. Orkar inte längre. Första beräknade levarans var i juni.Wakamuru skrev:Beställd tjänstebil 22/3/2022.
Det kan inte vara raketforskning..
-
Ursäkta sent svar! Pris 727.400 kr (grundpris 683 000 kr) inkl midnight silver (13 000kr), vinterhjul odubbade (22 200 kr) och leveransavgift (9180 kr). Ingen dragkrok.freddan122 skrev:Vad är det för pris? dragkrok?Alexander01 skrev:Jag orkade inte heller mer med ovissheten och hoppade på en EV6 (med lite tur) som är byggd och klar och levereras inom ett par månader. Såg verkligen fram emot att få äga en Tesla![]()
Den kortsiktiga upplevelsen av EV6 var positiv (fick låna hem en demobil under ca 1 dygn), hoppas även att den känns bra under de kommande 3 åren.
Min beställning på M3 LR ligger dock kvar (tillval midnight silver metallic + dubbfria vinterhjul) och eftersom den gjordes i juli 2022 är det gamla priset som gäller. Någon som vet om det går och eventuellt intresserad av att ta över den beställningen ?
/Fredrik
Någon med erfarenhet som kan säga när leverans sker efter matchat VIN?
Fick veta idag att jag fått ett VIN på min M3SR, beställd 11/7.
Tesla Model 3, Vit, 19", 2023.
- Jaegaern
- Teslaägare
Ofta brukar det ske på båt någon vecka från hamn. Så därefter brukar det ta cirka 1-3 veckor tills dess att bilen är redo på servicecenter.Adoo_ skrev:Någon med erfarenhet som kan säga när leverans sker efter matchat VIN?
Oklart om detta händer nu, men det borde vara så även denna gång.
Kunden71 skrev:Jag fick svar nyss från Tesla. Ändrat leveransdstum till jan-feb. Jag beställde M3LR 12 mars. Funderar på att avboka nu. Orkar inte längre. Första beräknade levarans var i juni.Wakamuru skrev:Beställd tjänstebil 22/3/2022.
Tack för svar!
Fick också nyligen veta att vi ännu inte hade fått något VIN nr samt att då vi har standardkonfiguration är efterfrågan hög. Jag som trodde att just detta skulle påskynda leveransen. Med facit i hand borde jag ha valt annan färg eller valt annat tillval. Helsike! Hoppades på miljöbonus som man fortfarande kan få enligt nybilslistorna från SKV. Som nästbäst kan man kanske få 50.000kr eller som sämst inget alls….
Uppdatering, vin tillbaka och tidigare edd än innan. Nu mitten av decemberHagiwagi skrev:Har fått sms om att jag är matchad med en bil och sett dold vin. Nu har dom tagit bort EDD igen och ser inget vin längre :/
- Jaegaern
- Teslaägare
Amen kul!Hagiwagi skrev:Uppdatering, vin tillbaka och tidigare edd än innan. Nu mitten av decemberHagiwagi skrev:Har fått sms om att jag är matchad med en bil och sett dold vin. Nu har dom tagit bort EDD igen och ser inget vin längre :/
Jag beställde en likadan 10 juni! Kanske kommer snart för mig med då
Nu så händer det grejer.
Sms om matchad bil för upphämtning 15-31/12.
Vit/svart LR med drag, beställd mitten på juni i Stockholm
Sms om matchad bil för upphämtning 15-31/12.
Vit/svart LR med drag, beställd mitten på juni i Stockholm
Kuuul!
Fick också sms förut om samma tidsfönster, Norrköping.
Vit M3SR med extra 19", beställd 11/7.
Fick också sms förut om samma tidsfönster, Norrköping.
Vit M3SR med extra 19", beställd 11/7.
Tesla Model 3, Vit, 19", 2023.
Jag pratade med en säljare idag och som vanligt gav det inte mkt mer information än att det är Jan-mars som gäller även om det inte står något i appen. Jag hoppas verkligen på att den kommer nu i dec ändå. Vill inte behöva förlänga nuvarande leasing en gång till.
-
När Fan kommer min Vit/svart LR beställde i början av April men inte hört ett skit
- erikande02
- Teslaägare
Eftersom så mycket verkar oklart kan man väl få gissa lite.. och vara något förhoppningsfull. 
I skrivande stund är 1 skepp med bilar på väg till Southampton
2 till zebrugge
..och 8 till Suez
Jag har tidigare sett att flera skepp i denna omgång redan har gått till Southampton, Barcelona och Koper.. bara 1 skepp har kommit till Zebrugge.
Låt oss gissa att majoriteten av skeppen som är på väg med si sådär 60.000 bilar, nu kommer att gå till Zebrugge så tror jag vi alla har en god chans att snart få våra bilar.

I skrivande stund är 1 skepp med bilar på väg till Southampton
2 till zebrugge
..och 8 till Suez
Jag har tidigare sett att flera skepp i denna omgång redan har gått till Southampton, Barcelona och Koper.. bara 1 skepp har kommit till Zebrugge.
Låt oss gissa att majoriteten av skeppen som är på väg med si sådär 60.000 bilar, nu kommer att gå till Zebrugge så tror jag vi alla har en god chans att snart få våra bilar.
Härligt! SMS även här:)
Upphämtning Trosta 15-31/12. Vit/svart M3P beställd 16/3 RN1167.
Då känns det som att bonusen är så säkrad den kan bli, men osvuret är väl bäst.
Upphämtning Trosta 15-31/12. Vit/svart M3P beställd 16/3 RN1167.
Då känns det som att bonusen är så säkrad den kan bli, men osvuret är väl bäst.
-
Jag tänkte på hur funkar det där RN numret
Är det som en slags kö? Jag har RN116918
Mvh
Mvh
Ja, man brukar väl se reservationsnumret som en indikation på var i kön man befinner sig, men vet inte om man kan lita på det till 100%. Kan tänka mig att Tesla gör lite rockader i siffrorna, för att inte vara helt transparenta mot omvärlden rörande hur orderingången ser ut.Johan-noob skrev:Jag tänkte på hur funkar det där RN numret
Mvh
Sedan får man väl anta att det inte är en (1) kö, utan flera. Och när man får sin bil hänger mer ihop med hur många som beställt samma modell/motor/utrustning som du. Alltså har man beställt en vit/vit LR med 19” hamnar man i en annan kö än en någon som valt en annan drivlina, lack, klädsel eller fälg.
Någon med en senare order kan därmed få sin bil tidigare om hen beställt en konfig som Tesla har god tillgång på. Vad har de god tillgång på? De vet de nog inte ens själva förrän bilarna står på båten till Sverige. Fabriken tillverkar det man har lust med, även om man kan anta att de får indikationer om vad som efterfrågas för stunden.
För att ytterligare spä på osäkerheten, får man ibland höra om konstiga fall där någon får vänta orimligt länge på en ganska vanlig konfig. Eller direkt matchas mot en bil, samtidigt som andra får vänta. Och ibland dyker ens spec upp på listan över lagerbilar, utan att man själv blivit matchad.
Utifrån ser det oförklarligt ut, men man får väl anta att det finns någon logik bakom kulisserna. Eller inte alls… fan vet. Det kallas inte Tesla-lotteriet för inte…