"Trafikljussymbol" i Navigatorn?
Moderator: Redaktion
"Trafikljussymbol" i Navigatorn?
Finns en symbol som ser ut som ett trafikljus med 3 ringar på höjden.
Då man trycker på den highlightas motorvägar eller liknande.
Vad har den knappen för funktion???
Då man trycker på den highlightas motorvägar eller liknande.
Vad har den knappen för funktion???
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Re: "Trafikljussymbol" i Navigatorn?
Vad jag har läst här på forumet så har jag förstått det som trafikinformation men jag är inte helt säker.
Korrekt, grönt där trafiken flyter. Gul, brandgult och olika nyanser av rött beroende på hur långsamt trafiken går (jämfört med normal hastighet eller hastighetsgräns, vet inte vilket av detta, men gult på 110-väg är snabbare än grönt på 50-väg).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Alltid bara sett samma färg då jag tryckt på den.
Verkligen? Den brukar vara röd nära t ex rondeller och vid trafikljus där medelhastigheten är lägre, även när det inte direkt är någon rusningstrafik. Eller har du kartbilden ruskigt utzoomad?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Då bor du inte i StockholmLeo skrev:Alltid bara sett samma färg då jag tryckt på den.

Använder bara Teslan till långkörning. Så det är mest då jag sitter och roar mig med alla knapparna.
Använder e-Golfen till vardags och i stan. Smidigare och mindre risk för dörruppslag osv.
Använder e-Golfen till vardags och i stan. Smidigare och mindre risk för dörruppslag osv.
Är väl samma som trafik i vanliga google maps. Använde detta mkt i Oslo för vägval. Även förra veckan på E18 när jag lyckades identifiera stopp längre fram och körde av och runt istället. Om bilens navigator varit gmaps istället så hade det väl gått automatiskt.
Dock är det lite fördröjning så plötliga stopp är svåre att få med.
På webben hittar man även historik. Hur det brukar sw ut en viss dag en viss tid.
På webben hittar man även historik. Hur det brukar sw ut en viss dag en viss tid.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det går automatiskt också. Till och med när man inte matat in navigationsmål. Jag fick senast igår upp en ruta som berättade att jag kunde spara tio minuter på att välja en alternativ väg hem från dagis (det var helt knallrött på den vanliga vägen - troligen en olycka eller nåt).sondell skrev:Är väl samma som trafik i vanliga google maps. Använde detta mkt i Oslo för vägval. Även förra veckan på E18 när jag lyckades identifiera stopp längre fram och körde av och runt istället. Om bilens navigator varit gmaps istället så hade det väl gått automatiskt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Ja. Det gör det förstås. Vet du att det är samma info? Navigatorn är ju åt skogen så använder inte det. Blivit lurad lite väl många gånger. Men på google Maps egen navigation tycker jag det funkar bra. Så kombinerar det i mobilen med kartorna i bilen.danni skrev:Det går automatiskt också. Till och med när man inte matat in navigationsmål. Jag fick senast igår upp en ruta som berättade att jag kunde spara tio minuter på att välja en alternativ väg hem från dagis (det var helt knallrött på den vanliga vägen - troligen en olycka eller nåt).sondell skrev:Är väl samma som trafik i vanliga google maps. Använde detta mkt i Oslo för vägval. Även förra veckan på E18 när jag lyckades identifiera stopp längre fram och körde av och runt istället. Om bilens navigator varit gmaps istället så hade det väl gått automatiskt.
Fick för flera år sen höra att Google maps? mätte mobiltrafiktäthet i ett område för att avgöra trafikstockning?
Någon som vet om det stämmer?
Man mäter ifrån android telefoner och vilken hastighet mm dem har. Detta rapporteras kontinuerligt och ger i många fall en bra indikation.Leo skrev:Fick för flera år sen höra att Google maps? mätte mobiltrafiktäthet i ett område för att avgöra trafikstockning?
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har faktiskt ingen aning om vilken data den baserar det på och hur det samkörs mellan de olika navigationssystemen i bilen. En native Waze-app hade i alla fall stått högt upp på önskelistan.sondell skrev:Ja. Det gör det förstås. Vet du att det är samma info? Navigatorn är ju åt skogen så använder inte det. Blivit lurad lite väl många gånger. Men på google Maps egen navigation tycker jag det funkar bra. Så kombinerar det i mobilen med kartorna i bilen.danni skrev:Det går automatiskt också. Till och med när man inte matat in navigationsmål. Jag fick senast igår upp en ruta som berättade att jag kunde spara tio minuter på att välja en alternativ väg hem från dagis (det var helt knallrött på den vanliga vägen - troligen en olycka eller nåt).sondell skrev:Är väl samma som trafik i vanliga google maps. Använde detta mkt i Oslo för vägval. Även förra veckan på E18 när jag lyckades identifiera stopp längre fram och körde av och runt istället. Om bilens navigator varit gmaps istället så hade det väl gått automatiskt.
Inte bara Android-telefoner. Alla som godkänner att skicka in platsdata kontinuerligt till Google, även folk med iPhones och liknande.kangru skrev:Man mäter ifrån android telefoner och vilken hastighet mm dem har. Detta rapporteras kontinuerligt och ger i många fall en bra indikation.Leo skrev:Fick för flera år sen höra att Google maps? mätte mobiltrafiktäthet i ett område för att avgöra trafikstockning?
Ganska säker på att datan kommer från inrix.danni skrev:
Jag har faktiskt ingen aning om vilken data den baserar det på och hur det samkörs mellan de olika navigationssystemen i bilen..
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Hmmm. Hittar flera referenser till det runtom nätet, så det kan säkert stämma. Intressant att man väljer ytterligare ett system när man redan har trafikdata från Google i bilen.andersw skrev:Ganska säker på att datan kommer från inrix.danni skrev:
Jag har faktiskt ingen aning om vilken data den baserar det på och hur det samkörs mellan de olika navigationssystemen i bilen..