Tack för svar ska kontakta DNB känns surt att binda upp så mycket kapital i en bil. Är det dumt om man eventuellt vill sälja bilen?
Gällande inbyte så är det mycket intressant vad Tesla erbjuder. Jag funderar på att både ställa den nya och begagnade bilen till försäljning via förmedling (även om Tesla bannar mig). Är supernöjd med P100d så skulle inte må dåligt av att fortsätta ha den….
DNB har väl normalt en spärrtid på 12mån innan man kan begära en lösenoffert (köpa/sälja bilen för restskuld). Annars är ju enda alternativet <1år att överlåta leasingen. Kan väl minska kundkretsen en del.
Kanske finns andra alternativ jag inte känner till.
Tack för svar ska kontakta DNB känns surt att binda upp så mycket kapital i en bil. Är det dumt om man eventuellt vill sälja bilen?
Gällande inbyte så är det mycket intressant vad Tesla erbjuder. Jag funderar på att både ställa den nya och begagnade bilen till försäljning via förmedling (även om Tesla bannar mig). Är supernöjd med P100d så skulle inte må dåligt av att fortsätta ha den….
DNB har väl normalt en spärrtid på 12mån innan man kan begära en lösenoffert (köpa/sälja bilen för restskuld). Annars är ju enda alternativet <1år att överlåta leasingen. Kan väl minska kundkretsen en del.
Nej det stämmer inte. Det gäller bara företagsleasing. Privatköp (som det gällde här) så är de skyldiga att acceptera lösen av lånet när som helst.
Nej det stämmer inte. Det gäller bara företagsleasing. Privatköp (som det gällde här) så är de skyldiga att acceptera lösen av lånet när som helst.
Ahh ok trodde det var ftg. tack! Det besvarar även min fråga till dig i Cupra tråden.
Ahh ok trodde det var ftg. tack! Det besvarar även min fråga till dig i Cupra tråden.
Det gäller även om man tar avbetalning för företag. Man kan alltså plocka ut bilen på företaget med 0kr in (20% in krävs ej för företag), 72 månader, lösen av lån när man önskar. Man får ej dra halva momsen, men kan dra räntan dock.
Någon som vet däckstorleken på orginal 19” till Plaid? Tänkte beställa lösa vinterdäck i veckan.
Hittat olika siffror när jag googlar men detta är bla vad jag hittat 255/45 & 285/40
Har en Model S Performance -21 med +6000 mil. Väntar otåligt på värdering från Tesla. Lika otåligt som jag väntar på VIN och leveransdatum för Plaid.
Får jag för lite för nuvarande bil behåller jag nog. Är supernöjd med den. Men jag vill ju veta NU hur jag ska göra.. och värderingen verkar dra ut på tiden. Kollar tesla-appen som en dåre ifall leveransdatum nu kommit. Svajpat sönder telefonen..
Misstänker att de med inbyten får senare leverans. Är det någon med inbyte som fått VIN?
Har fått VIN men kom förra veckan på att testa vad Tesla bjuder för min X -21 med lika mil som din i stället för förmedlare eller bilförsäljare.
Tesla har inte blockat min X Plaid än och jag väntar på deras bud.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Någon som vet däckstorleken på orginal 19” till Plaid? Tänkte beställa lösa vinterdäck i veckan.
Hittat olika siffror när jag googlar men detta är bla vad jag hittat 255/45 & 285/40
Det verkar stämma!
Funderar också på lösa däck eller kompletta hjul från Tesla, föredrar att skifta själv och slippa kränga och hissa upp hos däckfirma, men lite rädd för nokian r5 däcken
Det verkar stämma!
Funderar också på lösa däck eller kompletta hjul från Tesla, föredrar att skifta själv och slippa kränga och hissa upp hos däckfirma, men lite rädd för nokian r5 däcken
Det verkar stämma!
Är det någon som vet om/hur man får reda på vart f.. våra nya biler befinner sig?
Förut så kändes det som att "vi alla" hade stenkoll på vilka bilar som fanns på vilka båtar... Och vart dessa båtar befinner sig.
Försökte köra mitt VIN genom en "VIN Tracker", men där får jag inget träff. Osäker påhugg uppdaterade dessa är, hade hoppats få veta vilken vecka bilen var producerad.
Jag blir uppäten från insidan just nu, av att inte veta när min nya leksak kommer!
för var det är värt, jag talade med Tesla imorse för att kolla att övergången privat reservation -> leasing var i ordning och de hade allt.
De sa då att leverans fortsatt var planerad till första veckan i december - men det kan ju ändra sig. Personalen skall tydligen få genomgång osv när bilarna fysiskt var i landet - vilket inte skett ännu.
Frågade också om takräcke - och de hade ingen aning. Kollade amerikanska hemsidan och det verkar inte vara ngn skillnad så jag beställde det som finns på Model S på svenska sidan så får jag lämna tillbaka om det inte passar.
Är det någon som vet om/hur man får reda på vart f.. våra nya biler befinner sig?
Förut så kändes det som att "vi alla" hade stenkoll på vilka bilar som fanns på vilka båtar... Och vart dessa båtar befinner sig. /...
Kanske så använde ni den här tråden på det amerikanska forumet...
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
för var det är värt, jag talade med Tesla imorse för att kolla att övergången privat reservation -> leasing var i ordning och de hade allt.
De sa då att leverans fortsatt var planerad till första veckan i december - men det kan ju ändra sig. Personalen skall tydligen få genomgång osv när bilarna fysiskt var i landet - vilket inte skett ännu.
Frågade också om takräcke - och de hade ingen aning. Kollade amerikanska hemsidan och det verkar inte vara ngn skillnad så jag beställde det som finns på Model S på svenska sidan så får jag lämna tillbaka om det inte passar.
Och jag var förbi Teslas nya anläggning på Exportgatan i Göteborg idag. Där sa de att vi kunde glömma första veckan i december, isåfall skulle de behövt vara långt längre fram i processen redan. Han hoppades på slutet december men sa att man aldrig vet. Han sa att alla samtal om huruvida man skulle vara tillgänglig då bara är i förebyggande syfte, så att säga.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Samma för mig börjar bli dags att punga in kontantinsatsen
Här betalas inget förrän bilen finns på riktigt!
...och att Tesla kan redogöra för hur det blir med toppfart och adaptiv farthållare/p-sensorer osv. Jag köper inte ny bil för att vänta sex år på att dom ska "komma ikapp" förra generationen.
Jag berättar på Måndag kväll
Berätta!
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Det är väl precis vad min magkänsla också säger mig, tyvärr.
Hoppas verkligen att den åtminstone kommer innan nyår!
Nog för att att en 3'a är smidig smidig att åka runt, men SÅ kul är det inte!
Förra Teslan jag beställde levererades 14/6 -21 och jag fick VIN 24/5.
SMS om bokning av leverans kom 12 dagar innan jag hämtade bilen.
Den som lever får se!
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Vad menar ni? Det ligger ju fem olika Plaid S och tre olika Plaid X...
Beror väl på om man söker på bilar eller bara på Tesla-bilar. De flesta ligger inte under Tesla såg det ut som.
1,9 mkr för en X känns lite väl som ett drömpris men den ska å andra sidan levereras senast 3 dec...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.