Wall Connector Gen3 2 bilar?

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

liquidmonkey

Wall Connector Gen3 2 bilar?

Inlägg av liquidmonkey »

Gå det att har två laddkabblar i ett gen3?
Kan inte hitta sånt på Google men vill dubbelkolla här.

Syftet är så klart att har jag två teslor, jag vill ladda båda samtidigt med samma gen3.

Jag har sett att tesla har power sharing med flee wall connectors, men det inte vad jag frågar nu.

tf
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Re: Wall Connector Gen3 2 bilar?

Inlägg av tor-ake »

Nej. Den har en kabel och laddar en bil åt gången, och det finns inga möjligheter att koppla in ytterligare kablar.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

tor-ake skrev:
Nej. Den har en kabel och laddar en bil åt gången, och det finns inga möjligheter att koppla in ytterligare kablar.
Vad händer om man kopplar in en till parallellt?
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Dafro skrev:
tor-ake skrev:
Du tänker att man köper en till gen3 och slaktar den för att komma åt en extra handske, och frankenkopplar in den? :ugeek:

Det sitter sensorer i handsken, för temperatur bl.a. Om du kopplar två kablar och två handskar kommer den lägga ned verksamheten och blinka rött.

Om du mot förmodan skulle komma förbi det steget skulle det skita sig när du kopplar in bil nr två och den försöker kommunicera med två bilar samtidigt över samma datalina.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

tor-ake skrev:
Dafro skrev:
tor-ake skrev:
Du tänker att man köper en till gen3 och slaktar den för att komma åt en extra handske, och frankenkopplar in den? :ugeek:

Det sitter sensorer i handsken, för temperatur bl.a. Om du kopplar två kablar och två handskar kommer den lägga ned verksamheten och blinka rött.

Om du mot förmodan skulle komma förbi det steget skulle det skita sig när du kopplar in bil nr två och den försöker kommunicera med två bilar samtidigt över samma datalina.
Tanken var väl god…
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Skriv svar