Då priset skiljer nästan 300 så kan nog en ny köpare vara intresserad av att ungefär dela på kakan med säljaren
Vi köper dock bilen pga att vi vill åka i den
Billigaste på blocket drygt 1.5M nu
Har bestämt mig för att inte ta leverans på Plaiden. Hört av mig till lite handlare för att se intresse på att köpa bilen men inget napp. Fick t.om. som svar att "det kryllar av Plaid som folk inte vill ha och ingen vill köpa". Bådar inte så gott för de som hoppas på att kunna sälja vidare...
Det kommer nog finnas en hel del Plaid stående hos Tesla pga folk väljer att inte ta leverans, när de väl kommer till Sverige. Det är andra tider nu jämfört med när många lade sin beställning, inte bara ekonomiskt utan jag tror att varumärket Tesla dessutom börjar solkas litegrann av Elon Musks allehanda tokerier.
Mest av allt önskar jag mig själslig rikedom, men jag skulle nöja mig med en Tesla Model X Plaid (röd/vit).
Har bestämt mig för att inte ta leverans på Plaiden. Hört av mig till lite handlare för att se intresse på att köpa bilen men inget napp. Fick t.om. som svar att "det kryllar av Plaid som folk inte vill ha och ingen vill köpa". Bådar inte så gott för de som hoppas på att kunna sälja vidare...
Det kommer nog finnas en hel del Plaid stående hos Tesla pga folk väljer att inte ta leverans, när de väl kommer till Sverige. Det är andra tider nu jämfört med när många lade sin beställning, inte bara ekonomiskt utan jag tror att varumärket Tesla dessutom börjar solkas litegrann av Elon Musks allehanda tokerier.
Det kan då också sluta med att man kan få tag i en bil med rejäl rabatt på
även fast dom normalt inte gör så…
Är också lite osäker på om man vågar ta ut bilen nu om man vill kunna sälja den inom 6 månader utan förlust. Magkänslan säger en ju att det borde gå bra men lite oro har man ju.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Är också lite osäker på om man vågar ta ut bilen nu om man vill kunna sälja den inom 6 månader utan förlust. Magkänslan säger en ju att det borde gå bra men lite oro har man ju.
Generellt förmodligen bättre att tänka att man behåller leksakerna längre än 6 månader.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Har också fått slutfaktura och leveransdatum 30 november- 8 december. Vit med svart inredning. Men inget VIN eller vart ska jag se det?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ser ni VIN i app, webb eller båda? Hittar inget på någon av mina.
Chrome och med Tesla VIN finder
OK, så det står inte VIN istället för RN i din app?
Om du syftar på Url i Chrome så har jag fortfarande bara RN.
Det tror jag inte det står för någon - jag laddade ner Tesla VIN finder som ett tillägg i webbläsaren Chrome, då dök det upp att VIN finns när man trycker på "hantera".
Generellt förmodligen bättre att tänka att man behåller leksakerna längre än 6 månader.
Speciellt efter denna vinter, vem vet hur läget är då liksom…
Vaaa? Snart fem bilar på uppfarten varav 4 yngre än 6 månader
Skulle nog hävda att ganska exakt 8 månader länge varit optimalt Men det ändras såklart dramatiskt nu när bonusen försvinner.
Vaaa? Snart fem bilar på uppfarten varav 4 yngre än 6 månader
Skulle nog hävda att ganska exakt 8 månader länge varit optimalt Men det ändras såklart dramatiskt nu när bonusen försvinner.
Enda anledningen till att man har dom längre än 6 månader är för att inget nytt har lanserats…
Har också leveransdatum 30 november- 8 december men inget VIN. Ser lite ut nu som att de som har tom 7 dec har fått VIN och vi med 8 dec är lite efter... Spänning
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD