Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av taliz »

Moonphase skrev:

Om du får bilen i år så kan du räkna med 70k i bonus.
Jag skulle inte vara så säker på det.
Det kräver nämligen att det finns pengar i kassan. Långt ifrån säkert att tidölaget fyller på den... de kan mycket väl tänkas prioritera sänkt skatt på bensin och diesel istället.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
toppo
elbilist
Inlägg: 217
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av toppo »

Donk skrev:
Hur står sig Polestar hittills som begagnad?

Vad tror ni, finns det risk att Polestar och BMW också sänker priserna pga sämre efterfrågan? Känns inte som det finns några sådana indikationer i nuläget men jag kan såklart ha fel.
Polestar har hittills stått sig väldigt bra på begagnatmarknaden. Många P2or säljs fortfarande begagnade till högre priser än nypris inkluderat avdragen bonus. Svårt att sia om framtiden men beställer du en Polestar privat kan du avbeställa fram till leverans precis som Tesla vilket ger en trygghet.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Westtech
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mar 2020 16:04

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Westtech »

JAAAAAA
jag har fått VINnr på vår bakhjulsdrivna :)
Användarvisningsbild
Sciccy
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 22 dec 2019 17:15
Ort: Stockholm

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Sciccy »

Ni som fått VIN nr på rwd, har ni beställt med vinterdäck?
2020 M3 Sr+ Vit Vit Drag
Westtech
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mar 2020 16:04

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Westtech »

Sciccy skrev:
Ni som fått VIN nr på rwd, har ni beställt med vinterdäck?
Nej
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 654
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av CrazyGang »

Nytt datum:
4FA6FF42-9ED8-4A7F-ABF5-975DC407E67D.jpeg
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
Player
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 12 okt 2022 11:36

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Player »

CrazyGang skrev:
Nytt datum:
Spännande, när beställde du?:)
henkomac
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 okt 2022 11:29

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av henkomac »

Nytt datum här också, från att ha haft "Ej Fastställd" ett par dagar. Nu:
Uppskattad leveranstid: November 30–December 14
Beställd 26/8, inkl vinterdäck. Däremot inget VIN än, varken synligt på sajten eller i källkoden.
Moonphase
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 maj 2022 15:00

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Moonphase »

Vi har också fått vin och upphämtningsdatum 8e december (står i slutfakturan) :D

Får man bonus tror ni eller är pengarna slut?
Moonphase
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 maj 2022 15:00

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Moonphase »

henkomac skrev:
Nytt datum här också, från att ha haft "Ej Fastställd" ett par dagar. Nu:
Uppskattad leveranstid: November 30–December 14
Beställd 26/8, inkl vinterdäck. Däremot inget VIN än, varken synligt på sajten eller i källkoden.
Kolla ifall du fått slutfaktura. Har samma datum som dig och har fått slutfaktura plus vin
Användarvisningsbild
Anders A Andersson
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 23 jul 2021 15:33

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Anders A Andersson »

Jepp, jag har fått faktura. Leverans 24:e nov till 8:e dec.
Ser ut som 2:a dec för hämtning i Malmö
Senast redigerad av Anders A Andersson, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y SR+ 2022
Moonphase
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 maj 2022 15:00

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Moonphase »

Var kan man se i vilken båt bilarna är i?
henkomac
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 okt 2022 11:29

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av henkomac »

Moonphase skrev:
henkomac skrev:
Nytt datum här också, från att ha haft "Ej Fastställd" ett par dagar. Nu:
Uppskattad leveranstid: November 30–December 14
Beställd 26/8, inkl vinterdäck. Däremot inget VIN än, varken synligt på sajten eller i källkoden.
Kolla ifall du fått slutfaktura. Har samma datum som dig och har fått slutfaktura plus vin
Aha tack, hade inte kollat det. Kollade nu men har inte fått slutfaktura än. Kollade källkoden igen däremot och kunde se att jag fått VIN på ett ställe, men på ett annat står det VIN:null så det är väl på gång antar jag
DasTesla
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2019 15:20

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av DasTesla »

Westtech skrev:
JAAAAAA
jag har fått VINnr på vår bakhjulsdrivna :)
Grattis! :) Vad har du för konfig?


Jag beställde RWD Svart / Svart med 20" fälgarna den 26/8 samma dag den släpptes, dock har jag inte ens ett datum på mitt konto, det har varit borta i 2-3 veckor nu.
Är det någon annan som fått VIN nummer eller leveransdatum som har 20" fälgarna i sin beställning?
Tesla Model Y RWD Svart/Svart, 20" Beställd 2022-08-26
Model 3 LR AWD, Pearl White, Vit interiör, 19" (Beställd 2019-10-28, mottagen 2019-12-10)
BMW i3 94Ah Rex -2017
Westtech
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mar 2020 16:04

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Westtech »

DasTesla skrev:
Westtech skrev:
JAAAAAA
jag har fått VINnr på vår bakhjulsdrivna :)
Grattis! :) Vad har du för konfig?


Jag beställde RWD Svart / Svart med 20" fälgarna den 26/8 samma dag den släpptes, dock har jag inte ens ett datum på mitt konto, det har varit borta i 2-3 veckor nu.
Är det någon annan som fått VIN nummer eller leveransdatum som har 20" fälgarna i sin beställning?
Beställde 15/9 SV/SV 19 tummare leverans GBG.
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

DasTesla skrev:
Westtech skrev:
JAAAAAA
jag har fått VINnr på vår bakhjulsdrivna :)
Grattis! :) Vad har du för konfig?


Jag beställde RWD Svart / Svart med 20" fälgarna den 26/8 samma dag den släpptes, dock har jag inte ens ett datum på mitt konto, det har varit borta i 2-3 veckor nu.
Är det någon annan som fått VIN nummer eller leveransdatum som har 20" fälgarna i sin beställning?
Sv/sv 19" inga vinterhjul på min med. Skulle va intressant att se vilken båt som har bilarna.
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2801
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av NEO »

Fick sms idag
B7E14179-84CE-45DA-B147-248C66FC6C12.jpeg
martinio
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 okt 2022 17:22

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av martinio »

NEO skrev:
Fick sms idag
B7E14179-84CE-45DA-B147-248C66FC6C12.jpeg
Fan va kul! Grattis! Vilken config och när beställde beställde du?
Jag har Vit lack svart interiör med vinterdäck, Jag fick också nytt intervall i fredags som många andra här. Nov 24 - Dec 8. men varken sms eller VIN än, beställd 26/8. Däremot fick jag svar på min värdering på inbytesbilen som gäller i 30 dagar - så det börjar väl närma sig.
DasTesla
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2019 15:20

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av DasTesla »

Pratade med en vän som bor i Norge som också väntar på sin Model Y där. Som jag förstått det har alla norrmän fått tillbaka sina datum sedan 1-2 veckor tillbaka.
Norge ska tydligen börja med moms igen på elbilar efter årskiftet, så det kan vara så att Norge är prioriterade för oss nu innan det? Bara en tanke?
Tesla Model Y RWD Svart/Svart, 20" Beställd 2022-08-26
Model 3 LR AWD, Pearl White, Vit interiör, 19" (Beställd 2019-10-28, mottagen 2019-12-10)
BMW i3 94Ah Rex -2017
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av clecab »

Fick samtal idag om en blå med vitklädsel Model Y med leverans första veckan av Dec. Beställd 2dagar efter den gick att beställa.

Det händer något iallafall
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
henkomac
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 okt 2022 11:29

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av henkomac »

Är det någon av er som fått samtal eller slutfaktura som ska ha sin leverans till Stockholm? Jag beställde direkt när RWD släpptes, plain vit med vinterdäck, men har inte hört nåt än (däremot fått uppdaterat datum på sajten).
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1990
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av pejvic »

clecab skrev:
Fick samtal idag om en blå med vitklädsel Model Y med leverans första veckan av Dec. Beställd 2dagar efter den gick att beställa.

Det händer något iallafall
Samtal? De brukar ej ringa nåt? Vet du varför de ringde? (vad var ärendet?) Jag har hämtat några men aldrig fått något samtal.
Det verkar hursomhelst att YRWD kommer med två olika båtar. En jag känner har vid samtal med Tesla fått veta att han får sent i dec, "på den andra båten".
Haft alla 3/Y
jimhalpert
Inlägg: 71
Blev medlem: 01 nov 2022 21:07

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av jimhalpert »

henkomac skrev:
Är det någon av er som fått samtal eller slutfaktura som ska ha sin leverans till Stockholm? Jag beställde direkt när RWD släpptes, plain vit med vinterdäck, men har inte hört nåt än (däremot fått uppdaterat datum på sajten).
Jag fick slutfaktura förra veckan där det står upphämtningsdatum 8:e december (vilket tydligen inte alls behöver stämma enligt Tesla). Min nuvarande ETA är 30 november - 14 december har jag för mig.

Jag beställde också samma dag den släpptes (eller rättare sagt bytte min beställning från MYP till RWD). Har inte fått något samtal men däremot SMS om att min beställning har blivit kopplad till en bil. VIN fanns tillgängligt på slutfakturan.
henkomac
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 okt 2022 11:29

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av henkomac »

jimhalpert skrev:
henkomac skrev:
Är det någon av er som fått samtal eller slutfaktura som ska ha sin leverans till Stockholm? Jag beställde direkt när RWD släpptes, plain vit med vinterdäck, men har inte hört nåt än (däremot fått uppdaterat datum på sajten).
Jag fick slutfaktura förra veckan där det står upphämtningsdatum 8:e december (vilket tydligen inte alls behöver stämma enligt Tesla). Min nuvarande ETA är 30 november - 14 december har jag för mig.

Jag beställde också samma dag den släpptes (eller rättare sagt bytte min beställning från MYP till RWD). Har inte fått något samtal men däremot SMS om att min beställning har blivit kopplad till en bil. VIN fanns tillgängligt på slutfakturan.

Ok tack för infon. Vilken stad? Tänker att det är pga att jag beställt till Stockholm som jag inte fått nåt VIN, har bara sett att folk angett Malmö och Gbg ovan som fått VIN och bekräftade datum.
jimhalpert
Inlägg: 71
Blev medlem: 01 nov 2022 21:07

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av jimhalpert »

henkomac skrev:
jimhalpert skrev:
henkomac skrev:
Är det någon av er som fått samtal eller slutfaktura som ska ha sin leverans till Stockholm? Jag beställde direkt när RWD släpptes, plain vit med vinterdäck, men har inte hört nåt än (däremot fått uppdaterat datum på sajten).
Jag fick slutfaktura förra veckan där det står upphämtningsdatum 8:e december (vilket tydligen inte alls behöver stämma enligt Tesla). Min nuvarande ETA är 30 november - 14 december har jag för mig.

Jag beställde också samma dag den släpptes (eller rättare sagt bytte min beställning från MYP till RWD). Har inte fått något samtal men däremot SMS om att min beställning har blivit kopplad till en bil. VIN fanns tillgängligt på slutfakturan.

Ok tack för infon. Vilken stad? Tänker att det är pga att jag beställt till Stockholm som jag inte fått nåt VIN, har bara sett att folk angett Malmö och Gbg ovan som fått VIN och bekräftade datum.
Stockholm. Upphämtning Trosta, Märsta.
Vit exteriör, svart interiör, standarddäck och friktionsdäck för sommar resp. vinter.
Skriv svar