Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Hejhejhej

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Hejhejhej »

Nu har jag fått datum igen på min MY V/S 20”, 17 nov - 1 dec. Tidigare var det 14-28 nov.
defend

Inlägg av defend »

Hejhejhej skrev:
Nu har jag fått datum igen på min MY V/S 20”, 17 nov - 1 dec. Tidigare var det 14-28 nov.
Samma här MY V/S 19, 17 nov - 1 dec. Tidigare var det 14-28 nov.
MYLR where art thou

Inlägg av MYLR where art thou »

Hejhejhej skrev:
Samma datum dök upp här idag också. Dock från att ha varit 4-20 november tidigare (mitten av september) och därefter helt utan datum fram tills nu.
Identisk spec som din, beställd 19 april.
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Inlägg av ErikHallq »

MYLR where art thou skrev:
Hejhejhej skrev:
Samma datum dök upp här idag också. Dock från att ha varit 4-20 november tidigare (mitten av september) och därefter helt utan datum fram tills nu.
Identisk spec som din, beställd 19 april.
Galet, jag har samma datum (och VIN), 4 nov -18 november fortfarande. Beställde förra veckan. Vet tom vilken båt den är på
Vit med svart interiör, 20", dragkrok (kanske ni inte hade?)

Edit: Just ja, jag tog inga vinterhjul. Kommer köpa lösa däck och kränga av och på dessa varje säsong. Kanske därför jag hoppade före i princip alla i kön?
Senast redigerad av ErikHallq, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Jag har fortfarande "Uppskattad leveranstid: Ej fastställd" på min MYP.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Odelahoja

Inlägg av Odelahoja »

Samma för mig inget datum ännu. Hade november-januari innan. Har beställt en MYP svart.
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

prereg_carinfo_tesla.png
Franz på Car.info har varit vänlig att dela med sig av den senaste veckans (sju dagarnas) förhandsregistreringar av Teslor. Jag tolkar det som att de tre första raderna är Shanghai-bilar, och de sista från Berlin. Det är inga jättetilldelningar Sverige får precis! Alla är MY2022, och tillverkningsdatumen från Shanghai visar att de med största säkerhet lär ha ultraljudssensorerna kvar.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
MattiasP

Inlägg av MattiasP »

Model Y Performance beställd för 15min sedan :geek: Svart med vit inredning & uppgraderad autopilot. Förväntad leverans februari - april.
Skottlund

Inlägg av Skottlund »

Andersen skrev:
prereg_carinfo_tesla.png
Franz på Car.info har varit vänlig att dela med sig av den senaste veckans (sju dagarnas) förhandsregistreringar av Teslor. Jag tolkar det som att de tre första raderna är Shanghai-bilar, och de sista från Berlin. Det är inga jättetilldelningar Sverige får precis! Alla är MY2022, och tillverkningsdatumen från Shanghai visar att de med största säkerhet lär ha ultraljudssensorerna kvar.
Jag kan bekräfta att sensorerna är kvar. Jag tog leverans av en MYLR igår utav dem som var reggade 18/10 och dessa var kvar. Bilen var producerad i fabrik 18/8
ericssonanders

Inlägg av ericssonanders »

Skottlund skrev:
Andersen skrev:
prereg_carinfo_tesla.png
Jag kan bekräfta att sensorerna är kvar. Jag tog leverans av en MYLR igår utav dem som var reggade 18/10 och dessa var kvar. Bilen var producerad i fabrik 18/8
Hade du den där berömda extra sömmen i sätet?
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

I USA har MY23 börjat levereras - med de nya kamerorna, och i det specifika fallet även med USS! Vilket dock mest verkar vara ett undantag:

Igår levererades 6 MYLR i Sverige, enligt car.info. 2022:or från Shanghai.
Användarvisningsbild
TeslaTKASP
Teslaägare

Inlägg av TeslaTKASP »

ericssonanders skrev:
Skottlund skrev:
Andersen skrev:
prereg_carinfo_tesla.png
Det skulle jag också vilja veta. :)
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

Igår och idag har en bunt MYP allokerats till oss som beställt i maj, med uppskattad leverans 1-14 november. Ett P i VIN visar att de är MY23. För er som väntar på LR så är koden för Berlin B, alltså ska det stå PB innan sista siffrorna i numret.
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare

Inlägg av Domenix »

Tjena Allihopa. Jag inväntar 2x MYP White/Black, FSD, tow hitch, 21' wheels

(Beställde 29 Juni 2022)
Jag hade ett leveransdatum i appen till 26 October, detta har nu ändrats och ersatts med "Ej Fastställt". Jag ringde och dubbelkolla med min kontakt på Tesla som sa att jag skulle utgå från det datumet jag hade fått men att ingen bil ännu hade kopplats med mitt ordernummer (dvs inget VIN nummer designerat vilket tyder på att leverans är absolut minst 2 veckor borta)

Är det någon annan som fått detta i sin app/på hemsidan, hur tidigt efter detta fick ni VIN eller vad har ni fått för info från Tesla?
MYP V/SV Beställd 2022-06-29 RN11741XXXX FSD Levererad 2022-12-30
MYP V/SV Beställd 2022-06-29 RN11748XXXX FSD Levererad 2022-12-30
MYP QS Beställd 2024-11-14 RN12316XXXX FSD Levererad ----TBD----
Vitoc

Inlägg av Vitoc »

Domenix skrev:
Tjena Allihopa. Jag inväntar 2x MYP White/Black, FSD, tow hitch, 21' wheels

(Beställde 29 Juni 2022)
Jag hade ett leveransdatum i appen till 26 October, detta har nu ändrats och ersatts med "Ej Fastställt". Jag ringde och dubbelkolla med min kontakt på Tesla som sa att jag skulle utgå från det datumet jag hade fått men att ingen bil ännu hade kopplats med mitt ordernummer (dvs inget VIN nummer designerat vilket tyder på att leverans är absolut minst 2 veckor borta)

Är det någon annan som fått detta i sin app/på hemsidan, hur tidigt efter detta fick ni VIN eller vad har ni fått för info från Tesla?
Det är lite olika vad det betytt. För en del har det inneburit att dom fått ett VIN ett par dagar senare, för andra har det inneburit att det efter ett par dagar flyttades tillbaka till det estimerade leveransdatumet som var när du la beställningen.

För mig, som beställde en MYP sv/sv dagen efter dig, så tog dom bort datumet för kanske 2 veckor sedan, och sen helt tomt, igår så kom det "Oktober-December" det som stod på deras hemsida när jag la beställningen.
MYP SV/SV - Beställd 2022-06-30 - RN1174XXXXX
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

I källkoden på sin beställningssida ser man en del intressant som inloggad, bland annat VIN. Men, det finns även andra flaggor:

"hasAPPF":false,"hasAPBS":true,"isNotMatchedToRa00Vin":false,"showUssRemovalDisclaimer":false,"

De första handlar om man har FSD (nej), Autopilot (ja), VIN (ja) och huruvida sidan ska visa en text om saknade ultraljudssensorer.

I mitt fall ska man INTE visa den, vilket jag tolkar som att sensorerna antingen finns kvar (MYP tillverkad idag eller igår), eller att Tesla inte hunnit lägga till varningstexten och visar alla som false trots att det inte stämmer. Fan vet :)
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare

Inlägg av Domenix »

Andersen skrev:
I källkoden på sin beställningssida ser man en del intressant som inloggad, bland annat VIN. Men, det finns även andra flaggor:

"hasAPPF":false,"hasAPBS":true,"isNotMatchedToRa00Vin":false,"showUssRemovalDisclaimer":false,"

De första handlar om man har FSD (nej), Autopilot (ja), VIN (ja) och huruvida sidan ska visa en text om saknade ultraljudssensorer.

I mitt fall ska man INTE visa den, vilket jag tolkar som att sensorerna antingen finns kvar (MYP tillverkad idag eller igår), eller att Tesla inte hunnit lägga till varningstexten och visar alla som false trots att det inte stämmer. Fan vet :)

Tack för snabba svar båda 2 :)!

Ja det är lite "dog and pony" show med Tesla, man vet aldrig när eller hur det blir verkar det som :lol:

Men intressant, endast vetat om "EncodedVIN" i källkoden tidigare, får man upp det som både false eller själva vin numret så betyder det tyligen att det närmar sig
MYP V/SV Beställd 2022-06-29 RN11741XXXX FSD Levererad 2022-12-30
MYP V/SV Beställd 2022-06-29 RN11748XXXX FSD Levererad 2022-12-30
MYP QS Beställd 2024-11-14 RN12316XXXX FSD Levererad ----TBD----
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

Skriver i den här tråden också: Enligt köpare på tyskt forum saknade hans P USS och han fick godkänna disclaimern. Han hade VIN: XP7YGCEL7PB038XXX, produktionsdatum enligt CoC: 10/16/2022.

Jag har VIN PB043xxx... och skulle alltså ha USS igen eftersom jag inte fick disclaimern? Man vet ju inte vad man ska tro.
Senast redigerad av Andersen, redigerad totalt 1 gånger.
Skottlund

Inlägg av Skottlund »

ericssonanders skrev:
Skottlund skrev:
Andersen skrev:
prereg_carinfo_tesla.png
Nej den fanns inte
Kalleee

Inlägg av Kalleee »

Andersen skrev:

Hur säker är du på att “isNotMatchedToRa00Vin":false” stämmer överens med att bilen är matchad?

Jag har :false på beställningssidan men hittar inte encodedVIN eller något med Tesla Vin Finder på Chrome. Inget datum och inte fått något sms..
Hejhejhej

Inlägg av Hejhejhej »

Nytt datum, 2-10 nov
Användarvisningsbild
NikkolajVessla
Teslaägare

Inlägg av NikkolajVessla »

Vad jag förstår har Tesla justerat fjädringen relativt nyligen i produktion i samband med nya färger osv.

Är det någon som har koll i vilken batch den kommer i, vågar man beställa redan nu och hoppas att man får den ändringen?
Model Y 2023
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare

Inlägg av FStaake »

NikkolajVessla skrev:
Vad jag förstår har Tesla justerat fjädringen relativt nyligen i produktion i samband med nya färger osv.

Är det någon som har koll i vilken batch den kommer i, vågar man beställa redan nu och hoppas att man får den ändringen?
Fjädringen blev justerad i somras. Min Y tillverkad i Berlin i augusti har den trevligare fjädringen. Den kom först till YP.
Vad jag läst här har de senaste batcherna från Kina också haft den.
Om det kommit någon ytterligare justering i samband med de nya färgerna vet jag.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
MYLR where art thou

Inlägg av MYLR where art thou »

Hejhejhej skrev:
Nytt datum, 2-10 nov
Nästan samma här, 2-9 november. Men enbart i appen och kontot. Dvs inte via sms eller mail.
Med hur kort varsel bokar de in en leverans..?
Anonym

Inlägg av Anonym »

Har också gått ner från 14-28:e november till 2-10:e November.

Testat söka på VIN på olika sajter för att se om regskylt har skapats vilket inte skett än, skeptisk till att dessa datum kommer hållas, tror mer på mitten/slutet av november
Model Y LR AWD -23
Skriv svar