Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Hittar ingenstans där jag kan ändra betalningsmetod eller kan få fram infon som ni har...
Så här ser det ut på min sida
Beror nog på att du kollar via mobilen. Testa med något som har större skärm eller om du vrider på mobilen.
Verkar som en del skalas bort vid mindre skärm.
Nu testat liggande på Iphone, Ipad och PC men ingen mer info
Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Hittar ingenstans där jag kan ändra betalningsmetod eller kan få fram infon som ni har...
Så här ser det ut på min sida
Beror nog på att du kollar via mobilen. Testa med något som har större skärm eller om du vrider på mobilen.
Verkar som en del skalas bort vid mindre skärm.
Nu testat liggande på Iphone, Ipad och PC men ingen mer info
Betalning, sen "fler detaljer" så står det där.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Ja denna ser lite mörkare ut än gamla. Lite mer blyertsgrå. Qiuck är ju bly så..
Har sett 3an i gamla silverfärgen, den var grymt fin i den.
Midnight Silver ser ju blygrå ut, Quicksilver är smeknamnet på Kvicksilver, som egentligen heter Mercury på engelska.
Den ser betydligt ljusare ut på illustrationerna i alla fall.
Micke jag menade mörkare än den första silverfärgen som fanns på tidiga 3:or. Den va sjukt fin i ljussilver
Ja denna ser lite mörkare ut än gamla. Lite mer blyertsgrå. Qiuck är ju bly så..
Midnight Silver ser ju blygrå ut, Quicksilver är smeknamnet på Kvicksilver, som egentligen heter Mercury på engelska.
Micke jag menade mörkare än den första silverfärgen som fanns på tidiga 3:or. Den va sjukt fin i ljussilver
Ovanliga?
Den enda silverfärgade Model 3 jag sett visade sig vara folierad.
Verkar som de uppdaterar beställningar automatiskt. Fin min MYP röd/vit ändrad till nya röd, och förstås det högre priset utan att jag aktivt gjort något. Dock samma förväntad leveranstid än så länge jan-mars
Samma här nu på min grå. Grundpriset är kvar på samma som när man bokade. Dock får man betala mer för Quicksilver än Grå (32,5' istället för 24').
Lite fult kan man tycka, borde ju hedra priset på grå.
Jag konstaterade att färgen ändrats i appen och nu har jag konstaterat att mitt Beställningsavtal har ändrats till Quicksilver och priset har gått upp 7500 kronor.
Får man verkligen göra så?
Avtal betyder ju att man avtalat något, d.v.s. kommit överens.
Jag tror man kan komma från det ökade priset om man säger ifrån på skarpen till sin säljare.
Men ibland är ju Tesla lite sega att ha att göra med.. lite som en stenmur.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Ovanliga?
Fanns ljus silver från fabrik på model 3 2018/2019, försvann sedan men gick att beställa offline en stund till.
Ovanliga?
Fanns ljus silver från fabrik på model 3 2018/2019, försvann sedan men gick att beställa offline en stund till.
Ovanliga?
Den första Model 3 jag beställde för flera år sen var den ljusa silver. Men avbeställdes innan jag hämtade den. Men någon fick ju den levererad, dock i Norge. Tror bara jag sett några få genom alla år sen Model 3 blev lanseras här.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ovanliga?
Den första Model 3 jag beställde för flera år sen var den ljusa silver. Men avbeställdes innan jag hämtade den. Men någon fick ju den levererad, dock i Norge. Tror bara jag sett några få genom alla år sen Model 3 blev lanseras här.
Jag har sett en M3P silver (ej folie) i Zurich, riktigt snygg.
Senast redigerad av jpetters, redigerad totalt 1 gånger.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Min sida ser inte ut så, men kanske för att jag tidigare har gått förbi stegen inbyte och betalning
Det där är fortfarande en mobilsida, via PC ser du fullständig betalningsinfo.
Ah, bra, där hittade jag det också nu. Via datorn, tryck under valet Betalning och sedan Ändra och där finns prisjusteringen inlagd. Men vore ju bra om även beställningsavtalet och priset på Konto-sidan på Tesla visade rätt pris..
Någon som kontaktat Tesla om detta?
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024 Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Min sida ser inte ut så, men kanske för att jag tidigare har gått förbi stegen inbyte och betalning
På PCn ser det likadant ut som på mobilsidan hos mig. Hittar ingen inställning i chrome läsaren som går att ändra till desktop, om det är felet.
Får testa på jobbdatorn i morgon...
Intressant är att bara är på Quicksilver och Midnight Cherry Red som det står "Framtagen vid Gigafactory Berlin."
Gäller både MYLR och MYP. MY RWD finns inte med dessa färger. Pristillägget är också högre på dessa färger än blå.
Fritt spekulerat så undrar man ju om MYP i övriga färger kanske kan komma från Shanghai framöver?
Och att det kanske är så att de som kommer från Berlin (i exklusiva färger enbart?) kommer ha någon annan skillnad mot Shanghai? (Eftersom de kostar mer).
Jag har en MYP i grå beställd. Undrar vad som händer med den beställningen nu då...
En annan fri spekulation är att MY RWD inte kommer att tillverkas i Berlin, och får därför inte ”Berlin-exklusiva” färgerna.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
På PCn ser det likadant ut som på mobilsidan hos mig. Hittar ingen inställning i chrome läsaren som går att ändra till desktop, om det är felet.
Precis så ser ut för mig också. Länken ”redigera design” har aldrig synts på min sida.
När jag för ett tag sedan ändrade färg på klädsel fick jag ringa till Tesla. Tjejen där förstod inte varför det inte fanns någon ”redigera design” hos mig. Hon mumlade något om att det ser ut i deras system som om någon påbörjat en slutfaktura, och gissade att det är kanske därför jag inte kan ändra. Konstigt isåfall, den har sett likadan ut ända sedan jag gjorde beställningen i maj.
7942849D-F198-4BE2-B104-B61FE04713E0.jpeg
Precis så ser ut för mig också. Länken ”redigera design” har aldrig synts på min sida.
När jag för ett tag sedan ändrade färg på klädsel fick jag ringa till Tesla. Tjejen där förstod inte varför det inte fanns någon ”redigera design” hos mig. Hon mumlade något om att det ser ut i deras system som om någon påbörjat en slutfaktura, och gissade att det är kanske därför jag inte kan ändra. Konstigt isåfall, den har sett likadan ut ända sedan jag gjorde beställningen i maj.
Nej inte till Sverige, jag var i los angeles årsskiftet 2017/2018, fotade bla annat en med vinnr 24 den 6 januari, det var där och då jag såg en vit och bestämde mig för att betala 16000 tror det var - för vit. Har för mig att det var endast 7% av bilarna i början som beställdes som vita i Sverige.
Lite surt blev de när de senare gav bort vit och alla beställde vita. I början ingick den svarta färgen i köpet.
Idag får man ju lite hyrbilskänsla av en omoddad vit Tesla till och med. Premiumkänslan i färgen är borta.
.../ det var där och då jag såg en vit och bestämde mig för att betala 16000 tror det var - för vit. Har för mig att det var endast 7% av bilarna i början som beställdes som vita i Sverige.
Lite surt blev de när de senare gav bort vit och alla beställde vita. I början ingick den svarta färgen i köpet.
Idag får man ju lite hyrbilskänsla av en omoddad vit Tesla till och med. Premiumkänslan i färgen är borta.
Kanske bestämde de sig för att ge bort den vita eftersom det är den färgen som reflekterar mest solstrålning (av de färger de erbjuder). Således rimmade det ju illa med deras Mission Statement när svart var den enda kostnadsfria färgen...
.../ det var där och då jag såg en vit och bestämde mig för att betala 16000 tror det var - för vit. Har för mig att det var endast 7% av bilarna i början som beställdes som vita i Sverige.
Kanske bestämde de sig för att ge bort den vita eftersom det är den färgen som reflekterar mest solstrålning (av de färger de erbjuder). Således rimmade det ju illa med deras Mission Statement när svart var den enda kostnadsfria färgen...
Då borde dom erbjuda gratis svart till oss i Norden
Då borde dom erbjuda gratis svart till oss i Norden