Elon har domänen tesla.com
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Elon har domänen tesla.com
Kan undra hur mycket den kostade...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Tror inte det var pengar det hängde på
Historien är lång ....
Historien är lång ....
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Elon löste väl nyss in en bunt optioner. Om jag kommer ihåg rätt så spekulerades det kring timingen av det.
Vem fick de aktierna?
Vem fick de aktierna?
Elon själv. Han sålde aldrig dessa. De skulle löpa ut i början av mars om han inte nyttjade dessa vilket hade varit dumt rent privatekonomiskt. Hade han sålt dessa hade aktien antagligen sjunkit bra mycket mer än vad den sedan gjorde.dstr skrev:Elon löste väl nyss in en bunt optioner. Om jag kommer ihåg rätt så spekulerades det kring timingen av det.
Vem fick de aktierna?
http://ir.teslamotors.com/secfiling.cfm ... IK=1318605
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Precis, han tog dom. Hur många gav han bort mot tesla.com?Svenssons skrev:Elon själv. Han sålde aldrig dessa. De skulle löpa ut i början av mars om han inte nyttjade dessa vilket hade varit dumt rent privatekonomiskt. Hade han sålt dessa hade aktien antagligen sjunkit bra mycket mer än vad den sedan gjorde.dstr skrev:Elon löste väl nyss in en bunt optioner. Om jag kommer ihåg rätt så spekulerades det kring timingen av det.
Vem fick de aktierna?
Tror knappast han ger bort sin privata förmögenhet för att företaget få tillgång till en domän.dstr skrev:Precis, han tog dom. Hur många gav han bort mot tesla.com?Svenssons skrev:Elon själv. Han sålde aldrig dessa. De skulle löpa ut i början av mars om han inte nyttjade dessa vilket hade varit dumt rent privatekonomiskt. Hade han sålt dessa hade aktien antagligen sjunkit bra mycket mer än vad den sedan gjorde.dstr skrev:Elon löste väl nyss in en bunt optioner. Om jag kommer ihåg rätt så spekulerades det kring timingen av det.
Vem fick de aktierna?
Den som ägde Tesla.com förut verkar vara ett stort fan av Nikkolas Tesla och tänkte använda den som en hyllning till honom. Kan något vara en större hyllning än den Tesla motors har gjort? Men det är klart några optioner är ju ett bra betalningsmedel för företaget, men knappast Elon själv.
Varför handlar alla artiklar om att Elon -inte tesla motors - har kommit över domänen?
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Jag undrar över hur det ens finns nyhetsvärde i det hela. Det hade väl varit en sak ifall det var avslöjat att det rörde sig om en stor summa pengar/bilar med i transaktionen. Tesla Motors har ju inte ens ensamrätt på namnet Tesla så det kan ju inte heller ses som någon självklarhet att de skulle ha domänen. Det är ju inte direkt Volvo, Volkswagen, Audi etc. som vi pratar om. Jag skulle inte vara förvånad om antalet sålda bilar hade varit identiskt ifall de haft Tesla.com från början som det är nu.dstr skrev:Varför handlar alla artiklar om att Elon -inte tesla motors - har kommit över domänen?
Driver sajten Car.info
Inga eftersom detta i så fall hade rapporterats. Alla hans köp och försäljningar av Teslas aktier måste rapporteras. Elon har inte sålt eller gett bort några aktier i Tesla Motors.dstr skrev:Precis, han tog dom. Hur många gav han bort mot tesla.com?Svenssons skrev:Elon själv. Han sålde aldrig dessa. De skulle löpa ut i början av mars om han inte nyttjade dessa vilket hade varit dumt rent privatekonomiskt. Hade han sålt dessa hade aktien antagligen sjunkit bra mycket mer än vad den sedan gjorde.dstr skrev:Elon löste väl nyss in en bunt optioner. Om jag kommer ihåg rätt så spekulerades det kring timingen av det.
Vem fick de aktierna?
PS. Vill man ha rapporter om ägarnas handel och om aktiekursen så kan man sätta upp sig på mailinglistan för dessa rapporter genom att klicka på "Sign up for email alerts." på följande sida:
http://ir.teslamotors.com/stockquote.cfm
Att ge bort aktier i ett börsnoterat bolag är i princip exakt samma sak som att ge en summa pengar. Aktierna kan säljas dagen efter för att få pengar eller om man får pengar så kan man köpa aktierna. Ser ingen som helst vinst i att Elon skulle ta sina privata aktier och skänka dessa till någon för att Tesla Motors på så sätt få tillgång till en domän. Bra mycket enklare i så fall att ge en summa pengar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Någon som vet vad Elon tjänar pengar på? Han har ingen lön från Tesla, har jag hört. Har han lön från SpaceX? Han har heller inte sålt några aktier i Tesla Motors? Jag gissar därför att han försörjer sig på de intervjuer/föreläsningar han genomför lite varstans... eller?
Jo, för han påstod ju att han var barskrapad där 2008 eller något sånt.
Vad jag har läst, så la han in allt han tjänat från paypal till SpaceX, Tesla och hans solenergi-företag. Hört osäkra källor om att han tagit lån för sin egen bostad för att han satsade allt på företagen. Tror han kanske har lite pengar i sparbössan som han lever på.LarsL skrev:Någon som vet vad Elon tjänar pengar på? Han har ingen lön från Tesla, har jag hört. Har han lön från SpaceX? Han har heller inte sålt några aktier i Tesla Motors? Jag gissar därför att han försörjer sig på de intervjuer/föreläsningar han genomför lite varstans... eller?
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Barskrapad i dom kretsarna kanske inte betyder samma sak som barskrapad i när lever i något av världens fattigaste områden?
Släkten har väl säkert lite pengar han kan få till mat.
Släkten har väl säkert lite pengar han kan få till mat.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Nej, han är inte fattig det var det jag menade. Tror knappast att släktingarna försörjer honom i 8 år när han är multilijadär 

Lön ifrån Tesla (enligt Wikipedia)
2012 - 78.200.000 dollar
2013 - 70.000 dollar
2014 - 1 dollar
Och har i år tillgångar på nästa 100.000.000.000 kr.
Han har väl tjänat det mesta på att satsa på projekt med stora risker. Även om pengarna inte sitter på banken så har nog inga problem att få fram några miljoner när det är dax att betala räkningarna.
2012 - 78.200.000 dollar
2013 - 70.000 dollar
2014 - 1 dollar
Och har i år tillgångar på nästa 100.000.000.000 kr.
Han har väl tjänat det mesta på att satsa på projekt med stora risker. Även om pengarna inte sitter på banken så har nog inga problem att få fram några miljoner när det är dax att betala räkningarna.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Ok visste inte att han hade tagit ut en så saftig ersättning från Tesla. 78miljoner dollar klarar man sig ju på ett tag.
Förmögenhet och kontanter är inte samma sak... Hans miljarder är tills de har realiserats bara teoretiska.
Förmögenhet och kontanter är inte samma sak... Hans miljarder är tills de har realiserats bara teoretiska.
Som jag sitter förmögenheten inte på banken utan är väl mest aktier och optioner. Men han har nog några miljoner i kontanter också.LarsL skrev:Ok visste inte att han hade tagit ut en så saftig ersättning från Tesla. 78miljoner dollar klarar man sig ju på ett tag.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Spekulation om möjligt namnbyte p g a ovanstående: http://www.di.se/artiklar/2016/2/23/tes ... -namnbyte/
Model S 85D