Polestar 3
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 3
Skillnaden är ju att om jag beställer en X och den kommer om ett år så har jag ju i alla fall fått massa uppdateringar på köpet med teslas model att förfina hela tiden vilket jag tycker är väldigt mer inovativt
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Re: Polestar 3
Förfina säger du men verkar inte alla hålla med om, men sant fast utvändigt inget nytt.Honkan skrev:Skillnaden är ju att om jag beställer en X och den kommer om ett år så har jag ju i alla fall fått massa uppdateringar på köpet med teslas model att förfina hela tiden vilket jag tycker är väldigt mer inovativt
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Polestar 3
Honkan skrev:Skillnaden är ju att om jag beställer en X och den kommer om ett år så har jag ju i alla fall fått massa uppdateringar på köpet med teslas model att förfina hela tiden vilket jag tycker är väldigt mer inovativt
Men det vet du inte. Du kan bli av med radar eller USS också på vägen.
Med de flesta andra tillverkare så får du det du beställer, så du kan i lugn och ro sitta och vänta in det du beställde, inte läsa forum och skvallerpost och hoppas att det finns rattvärme eller radar i just din bil.
Men om du gillar MX så klicka in och skriv det i en tråd för den bilen och kolla hur mycket flrfiningar dom som beställde en sån för ett år sedan har fått? Jag följer även många av de trådarna så ska bli kul att läsa alla förfiningar och uppdateringar dom har fått på köpet.
Re: Polestar 3
Jag texHonkan skrev:Polyester 3 är helt klart en schysst bil men funderar på vem som köper den, en barnfamilj med pengar kommer ju välja EX90 eller Model X i alla fall jag med två barn, model Y performance som jag köpte med bonus får ju ses som ett kap jämfört med P3 även om de inte är jämförbara men skiljer ju 400 000:- +
Blir intressant att se hur det går med försäljning, sen det här med att få bilen våren 2024 är ju inte så lockande .

EX90 är inget för mig, kommer helt säkert bli lika traktoraktig som XC90. Model X har Teslas välkända kvalitet och utrustning, den är ointressant.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 3
Asch, ett år är ingenting… kommer byta vår S mot en P3 (barnfamilj, men bara ett…), 3/Y är utmärkta fordon, men vill man ha lite mer komfort och fungerande matrix-ljus, halvljusautomatik och torkarautomatik som faktiskt fungerar, trevligt med massage, sannolikt mycket bättre ljuddämpning,säkerhetsfunktioner som radar och ultraljudssensorer, service på nära håll (5 minuter istället för 30+) och stöd för Apple CarPlay. En del väger det högre än mer fart och lite mer lastutrymme som Y har bättre.Honkan skrev:Polyester 3 är helt klart en schysst bil men funderar på vem som köper den, en barnfamilj med pengar kommer ju välja EX90 eller Model X i alla fall jag med två barn, model Y performance som jag köpte med bonus får ju ses som ett kap jämfört med P3 även om de inte är jämförbara men skiljer ju 400 000:- +
Blir intressant att se hur det går med försäljning, sen det här med att få bilen våren 2024 är ju inte så lockande .
Sen röstar jag till stor del med fötterna också, eftersom Tesla i allmänhet och Elon i synnerhet tappat kontakten med verkligheten och bryter sina löften, något jag personligen starkt ogillar - man håller vad man lovar - när man sagt att man gör saker. Avbeställde precis min model s LR i och med det. (Som säkert blir en utmärkt bil det med, varit mycket nöjd med min S förutom de 15-20 verkstadsbesök som krävts…)
Sen skiljer det ju faktiskt c:a 200k, inte 400k om man tar motsvarande konfigurationer, men vi kanske räknar annorlunda..
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Polestar 3
Skillnaden där är också att beställde du en X för två år sedan så hade du fortfarande inte fått den.. liten detalj bara.Honkan skrev:Skillnaden är ju att om jag beställer en X och den kommer om ett år så har jag ju i alla fall fått massa uppdateringar på köpet med teslas model att förfina hela tiden vilket jag tycker är väldigt mer inovativt
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Polestar 3
På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 3
…och du vet inte när däck blir så dyra att Elon tycker 3 räcker och hänvisar till framtida mjukvara som ska lösa problemen…thebishop skrev:Skillnaden där är också att beställde du en X för två år sedan så hade du fortfarande inte fått den.. liten detalj bara.Honkan skrev:Skillnaden är ju att om jag beställer en X och den kommer om ett år så har jag ju i alla fall fått massa uppdateringar på köpet med teslas model att förfina hela tiden vilket jag tycker är väldigt mer inovativt
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Re: Polestar 3
Den går att beställa?
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Polestar 3
Det är därför de bygger en robot - för att träna de neurala nätverkent ”Deep Walk 2.0” som krävs för att lära bilen balansera. Men jag tror du har fel, det blir vänster fram och höger bak bara, det får lov att räcka!ONSatan skrev:…och du vet inte när däck blir så dyra att Elon tycker 3 räcker och hänvisar till framtida mjukvara som ska lösa problemen…thebishop skrev:Skillnaden där är också att beställde du en X för två år sedan så hade du fortfarande inte fått den.. liten detalj bara.Honkan skrev:Skillnaden är ju att om jag beställer en X och den kommer om ett år så har jag ju i alla fall fått massa uppdateringar på köpet med teslas model att förfina hela tiden vilket jag tycker är väldigt mer inovativt
Men, tillbaka till P3 - skall bli uppfriskande med en annan leverantör och se hur det fungerar - och tack till -tesla som öppnat laddnätverket så det är lättare att ta steget.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Polestar 3
Det blir säkert en fin bil det också. Men det är inte alla som gillar Audi på samma sätt som inte alla gillar Polestar eller Tesla. Det finns plats för fler än 1 märke.Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 3
Säger du ja som inte har skygglappar och faktiskt provat massor med olika märken på riktigt och fått en mer underbyggd uppfattning!HelectriC skrev:Det blir säkert en fin bil det också. Men det är inte alla som gillar Audi på samma sätt som inte alla gillar Polestar eller Tesla. Det finns plats för fler än 1 märke.Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Polestar 3
Lite osäker på hur jag ska tolka det du skrev, men håller du med mig eller skrattar du åt migthebishop skrev:Säger du ja som inte har skygglappar och faktiskt provat massor med olika märken på riktigt och fått en mer underbyggd uppfattning!HelectriC skrev:Det blir säkert en fin bil det också. Men det är inte alla som gillar Audi på samma sätt som inte alla gillar Polestar eller Tesla. Det finns plats för fler än 1 märke.Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 3
Det är väl ungefär som att fråga på vad en xc60 är bättre på än en Q5?Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Mycket känslor inblandat när det gäller bilar.
Re: Polestar 3
Jag håller med 110% och kudos för att du testat många olika märken!HelectriC skrev:Lite osäker på hur jag ska tolka det du skrev, men håller du med mig eller skrattar du åt migthebishop skrev:Säger du ja som inte har skygglappar och faktiskt provat massor med olika märken på riktigt och fått en mer underbyggd uppfattning!HelectriC skrev:Det blir säkert en fin bil det också. Men det är inte alla som gillar Audi på samma sätt som inte alla gillar Polestar eller Tesla. Det finns plats för fler än 1 märke.Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Polestar 3
Fredrik j skrev:Det är väl ungefär som att fråga på vad en xc60 är bättre på än en Q5?Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Mycket känslor inblandat när det gäller bilar.
Blir extra svårt när ingen sett en slutgiltig produkt eller specifikation eller pris på den ena(Q6) och den andra har precis presenterats och det finns ingen provkörning tillgänglig.
Man får helt enkelt gå lite på vilka preferenser och känslan man har, sen kan man inte vänta på nästa bil hela tiden heller för då kommer man aldrig kunna byta.
Sen gissar jag att Q6 blir en mindre bil än Polestar 3 också då Q6 ska vara mindre än E-tron.
Re: Polestar 3
Vågar påstå att ingen köper en bil den klassen enbart på skillnader i specifikationer. Det har man ju aldrig gjort tidigare. Förstår inte varför man skulle börja nu.backe skrev:Fredrik j skrev:Det är väl ungefär som att fråga på vad en xc60 är bättre på än en Q5?Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Mycket känslor inblandat när det gäller bilar.
Blir extra svårt när ingen sett en slutgiltig produkt eller specifikation eller pris på den ena(Q6) och den andra har precis presenterats och det finns ingen provkörning tillgänglig.
Man får helt enkelt gå lite på vilka preferenser och känslan man har, sen kan man inte vänta på nästa bil hela tiden heller för då kommer man aldrig kunna byta.
Sen gissar jag att Q6 blir en mindre bil än Polestar 3 också då Q6 ska vara mindre än E-tron.
Re: Polestar 3
Jag kollar på specifikationer(inte enbart) och har alltid gjort, men jag kan inte kolla på dom i det här fallet då den ena inte har några officiella ännu.Fredrik j skrev:Vågar påstå att ingen köper en bil den klassen enbart på skillnader i specifikationer. Det har man ju aldrig gjort tidigare. Förstår inte varför man skulle börja nu.backe skrev:Fredrik j skrev:Det är väl ungefär som att fråga på vad en xc60 är bättre på än en Q5?Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
Mycket känslor inblandat när det gäller bilar.
Blir extra svårt när ingen sett en slutgiltig produkt eller specifikation eller pris på den ena(Q6) och den andra har precis presenterats och det finns ingen provkörning tillgänglig.
Man får helt enkelt gå lite på vilka preferenser och känslan man har, sen kan man inte vänta på nästa bil hela tiden heller för då kommer man aldrig kunna byta.
Sen gissar jag att Q6 blir en mindre bil än Polestar 3 också då Q6 ska vara mindre än E-tron.
Dessutom verkar Q6 vara i en mindre klass.
Re: Polestar 3
Jag tycker verkligen bilen verkar superläcker och relativt prisvärd sett till all utrustning som ingår.
Två saker känna dock som dealbreakers:
* Polestars stora kvalitetsproblem. Känns som en av få bilar där det generellt strular mer än på Tesla.
* Det usla cW:t. Hur tusan kan man bygga en sprillans ny, relativt slimmad elbil med ett cW som tom är högre än VW Buzz? Jag tyckte det var ett skämt när i-Pace kom och Jaguar skröt om sitt cW trots att det var högt, men detta är ju galet. Förmodar att räckvidden i verkligheten kommer bli rätt dålig trots stort batteri. På resa riskerar hög förbrukning också bli dyrt med nuvarande trend i elpriser.
Två saker känna dock som dealbreakers:
* Polestars stora kvalitetsproblem. Känns som en av få bilar där det generellt strular mer än på Tesla.
* Det usla cW:t. Hur tusan kan man bygga en sprillans ny, relativt slimmad elbil med ett cW som tom är högre än VW Buzz? Jag tyckte det var ett skämt när i-Pace kom och Jaguar skröt om sitt cW trots att det var högt, men detta är ju galet. Förmodar att räckvidden i verkligheten kommer bli rätt dålig trots stort batteri. På resa riskerar hög förbrukning också bli dyrt med nuvarande trend i elpriser.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Polestar 3
backe skrev:Jag kollar på specifikationer(inte enbart) och har alltid gjort, men jag kan inte kolla på dom i det här fallet då den ena inte har några officiella ännu.
Dessutom verkar Q6 vara i en mindre klass.
Nej precis. Inte enbart. Ofta har ju människor svårt att ta kritik mot val man gör på subjektiv grund. Då letar man bland specifikationer för att motivera sitt val.
Så precis som du säger är det omöjligt att bedöma bilars egenskaper mot varandra innan man fått ta in även skillnader som är mer subjektiva.
Re: Polestar 3
Legato skrev:Jag tycker verkligen bilen verkar superläcker och relativt prisvärd sett till all utrustning som ingår.
Två saker känna dock som dealbreakers:
* Polestars stora kvalitetsproblem. Känns som en av få bilar där det generellt strular mer än på Tesla.
* Det usla cW:t. Hur tusan kan man bygga en sprillans ny, relativt slimmad elbil med ett cW som tom är högre än VW Buzz? Jag tyckte det var ett skämt när i-Pace kom och Jaguar skröt om sitt cW trots att det var högt, men detta är ju galet. Förmodar att räckvidden i verkligheten kommer bli rätt dålig trots stort batteri. På resa riskerar hög förbrukning också bli dyrt med nuvarande trend i elpriser.
Den(PS3) har dock lägre förbrukning än Buzz trots att den är större, tyngre, starkare och har AWD, så cW verkar inte vara allt.
Jag hade gärna sett ett lägre cW också, men samtidigt så är det kul om det inte är det enda man designar bilen utifrån då många bilar nu ser lite märkliga ut enligt mig.
Kvalitetsproblemen på PS3 är lite tidigt att bedöma nu enligt mig, sen är det såklart trist om man haft problem med PS2.
Är det såna här undersökningar du bedömer det på eller vad är det för problem man verkar ha? För jag har mest bara hört positivt om bilen från folk jag pratat med.
Jag blir dessutom lätt skeptisk när vinnare i kvalitet i denna undersökning är Buick , Dodge och Chevrolet.
https://www.dagensps.se/motor/volvo-pol ... tsproblem/
Re: Polestar 3
Håller med de är tidigt att bedöma kvalitets problem men samtidigt säger erfarenheten att en ny bil och ny platform kommer med en del problem, hoppas bara de hanterar de på ett bra sätt.backe skrev:Legato skrev:Jag tycker verkligen bilen verkar superläcker och relativt prisvärd sett till all utrustning som ingår.
Två saker känna dock som dealbreakers:
* Polestars stora kvalitetsproblem. Känns som en av få bilar där det generellt strular mer än på Tesla.
* Det usla cW:t. Hur tusan kan man bygga en sprillans ny, relativt slimmad elbil med ett cW som tom är högre än VW Buzz? Jag tyckte det var ett skämt när i-Pace kom och Jaguar skröt om sitt cW trots att det var högt, men detta är ju galet. Förmodar att räckvidden i verkligheten kommer bli rätt dålig trots stort batteri. På resa riskerar hög förbrukning också bli dyrt med nuvarande trend i elpriser.
Den(PS3) har dock lägre förbrukning än Buzz trots att den är större, tyngre, starkare och har AWD, så cW verkar inte vara allt.
Jag hade gärna sett ett lägre cW också, men samtidigt så är det kul om det inte är det enda man designar bilen utifrån då många bilar nu ser lite märkliga ut enligt mig.
Kvalitetsproblemen på PS3 är lite tidigt att bedöma nu enligt mig, sen är det såklart trist om man haft problem med PS2.
Är det såna här undersökningar du bedömer det på eller vad är det för problem man verkar ha? För jag har mest bara hört positivt om bilen från folk jag pratat med.
Jag blir dessutom lätt skeptisk när vinnare i kvalitet i denna undersökning är Buick , Dodge och Chevrolet.
https://www.dagensps.se/motor/volvo-pol ... tsproblem/
Lite Off topic, Hur är en ny p2 idag, har de löst de problem som funnits på p2?
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 3
Jag har haft min PS2 i 1.5 år och drygt 5000 mil. Har bytt externa högtalaren som varit enda felet, på garanti förstås och reparationen gjordes av närmaste Volvohandel tvärs över gatan från mitt jobb.chaffis75 skrev:Håller med de är tidigt att bedöma kvalitets problem men samtidigt säger erfarenheten att en ny bil och ny platform kommer med en del problem, hoppas bara de hanterar de på ett bra sätt.backe skrev:Legato skrev:Jag tycker verkligen bilen verkar superläcker och relativt prisvärd sett till all utrustning som ingår.
Två saker känna dock som dealbreakers:
* Polestars stora kvalitetsproblem. Känns som en av få bilar där det generellt strular mer än på Tesla.
* Det usla cW:t. Hur tusan kan man bygga en sprillans ny, relativt slimmad elbil med ett cW som tom är högre än VW Buzz? Jag tyckte det var ett skämt när i-Pace kom och Jaguar skröt om sitt cW trots att det var högt, men detta är ju galet. Förmodar att räckvidden i verkligheten kommer bli rätt dålig trots stort batteri. På resa riskerar hög förbrukning också bli dyrt med nuvarande trend i elpriser.
Den(PS3) har dock lägre förbrukning än Buzz trots att den är större, tyngre, starkare och har AWD, så cW verkar inte vara allt.
Jag hade gärna sett ett lägre cW också, men samtidigt så är det kul om det inte är det enda man designar bilen utifrån då många bilar nu ser lite märkliga ut enligt mig.
Kvalitetsproblemen på PS3 är lite tidigt att bedöma nu enligt mig, sen är det såklart trist om man haft problem med PS2.
Är det såna här undersökningar du bedömer det på eller vad är det för problem man verkar ha? För jag har mest bara hört positivt om bilen från folk jag pratat med.
Jag blir dessutom lätt skeptisk när vinnare i kvalitet i denna undersökning är Buick , Dodge och Chevrolet.
https://www.dagensps.se/motor/volvo-pol ... tsproblem/
Lite Off topic, Hur är en ny p2 idag, har de löst de problem som funnits på p2?
Vår Tesla MY som är 7 månader har som jämförelse haft problem med en fönsterhiss plus ickefungerande regnsensor och halvljusautomatik förstås men de är ju per design. Den hade även felaktig ljusinställning vid leverans. Tesla ville att vi skulle lämna in bilen i Malmö för åtgärder av detta vilket är över 20 mil enkel väg. Vi lyckades dock tjata oss till mobil service efter några vändor. Elhissen slutade bråka innan de hann komma men de justerade in helljuset i en verkstadslokal som de hyrde in sig i.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Polestar 3
Lägre specad förbrukning ja, men återstår att se var det landar i verkligheten. PS2 briljerar ju inte precis på det området och jag tror det höga cwt kommer ge sig till känna i högre fart, vilket för mig är det relevanta när det gäller räckvidd.backe skrev:Legato skrev:Jag tycker verkligen bilen verkar superläcker och relativt prisvärd sett till all utrustning som ingår.
Två saker känna dock som dealbreakers:
* Polestars stora kvalitetsproblem. Känns som en av få bilar där det generellt strular mer än på Tesla.
* Det usla cW:t. Hur tusan kan man bygga en sprillans ny, relativt slimmad elbil med ett cW som tom är högre än VW Buzz? Jag tyckte det var ett skämt när i-Pace kom och Jaguar skröt om sitt cW trots att det var högt, men detta är ju galet. Förmodar att räckvidden i verkligheten kommer bli rätt dålig trots stort batteri. På resa riskerar hög förbrukning också bli dyrt med nuvarande trend i elpriser.
Den(PS3) har dock lägre förbrukning än Buzz trots att den är större, tyngre, starkare och har AWD, så cW verkar inte vara allt.
Jag hade gärna sett ett lägre cW också, men samtidigt så är det kul om det inte är det enda man designar bilen utifrån då många bilar nu ser lite märkliga ut enligt mig.
Kvalitetsproblemen på PS3 är lite tidigt att bedöma nu enligt mig, sen är det såklart trist om man haft problem med PS2.
Är det såna här undersökningar du bedömer det på eller vad är det för problem man verkar ha? För jag har mest bara hört positivt om bilen från folk jag pratat med.
Jag blir dessutom lätt skeptisk när vinnare i kvalitet i denna undersökning är Buick , Dodge och Chevrolet.
https://www.dagensps.se/motor/volvo-pol ... tsproblem/
Ja det där är en av dem, men jag upplever att både PS och Volvo generellt presterar dåligt i tester gällande kvalitet.
Sen kan man såklart som vanligt ha tur eller otur. Jag har haft extremt lite problem med mina fem Teslor, borde väl vara nära nog omöjligt om man utgår ifrån felfrekvensen enligt tester som det där

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Polestar 3
Håller också med och att byta bil ofta och mellan märken är ju det roligaste som finnsHelectriC skrev:Lite osäker på hur jag ska tolka det du skrev, men håller du med mig eller skrattar du åt migthebishop skrev:Säger du ja som inte har skygglappar och faktiskt provat massor med olika märken på riktigt och fått en mer underbyggd uppfattning!HelectriC skrev:Det blir säkert en fin bil det också. Men det är inte alla som gillar Audi på samma sätt som inte alla gillar Polestar eller Tesla. Det finns plats för fler än 1 märke.Zalman3 skrev:På vad är en P3 bättre än en Audi Q6?
Audi Q6 e-tron spotted
New electric SUV to sit below the current e-tron
100kWh battery from A6 e-tron
800V electrical system
400 miles of range expected(643km)
270kW fast charging capability
Expected to go on sale in 2022
Predicted to cost from around £60,000(758.000kr)
