Lånebilar
Moderator: Redaktion
Lånebilar
Idag när man har lånebil från Tesla så undrar man hur skitigt ni andra har det invändigt. Denna bil har gått mindre än min och är super äcklig invändigt. Tom mina barn undrar vilka grisar som har suttit i bilen. Var tvungen att rengöra förarsidan helt innan jag kunde fortsätta använda bilen.
Behandlar folk en lånebil som skräp eller ser det generellt ut så i era bilar?
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Re: Lånebilar

De som är riktigt vidriga är dock arbetsfordon...
Kolla tex auktioner på kvd.se.
Till viss dell kan jag förstå det, själv brukar jag dock göra tvärtom. När det är någon annan som äger något så behandlar jag det bättre än om jag ägt det själv.
När jag returnerar en hyr/lånebil så är den kanske inte ren på utsidan, men jag rengör iaf om jag smutsat ner på insidan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Sen borde de ju sköta om sina egna bilar också man man tycka.Nogo skrev:Idag när man har lånebil från Tesla så undrar man hur skitigt ni andra har det invändigt. Denna bil har gått mindre än min och är super äcklig invändigt. Tom mina barn undrar vilka grisar som har suttit i bilen. Var tvungen att rengöra förarsidan helt innan jag kunde fortsätta använda bilen.
När vi hade privatleasad bil var jag minst lika noga som med bilar jag ägt - den ska ju lämnas tillbaka och är den förstörd kostar det pengar. Fick inte en anmärkning på bilens inredning trots tre barn.
Model Y LR AWD 2022
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tesla har nog aldrig städat sina lånebilar så det lär byggas upp en hel del med tiden oavsett.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Den model 3 vi hade en månad var riktigt rekondad och i superfint skick när vi fick den 
Kan ha varit ren slump/tur men dom verkar faktiskt höjt nivån i Uppsala iaf, även vår bil
som vi nyss hämtade hade dom tvättat både ut och invändigt
Även kommunikationen har varit excellent under hela tiden!
Jag fattar nada men är såklart mycket nöjd (det var länge sedan jag kände så med Tesla service)

Kan ha varit ren slump/tur men dom verkar faktiskt höjt nivån i Uppsala iaf, även vår bil
som vi nyss hämtade hade dom tvättat både ut och invändigt

Även kommunikationen har varit excellent under hela tiden!

Jag fattar nada men är såklart mycket nöjd (det var länge sedan jag kände så med Tesla service)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag har bara fått lånebil en gång, och den var rätt skräpig inuti.
Sedan dess så cyklar jag istället. Denna veckan var jag lite lat och cyklade bara till och från pendeltåget.
Sedan dess så cyklar jag istället. Denna veckan var jag lite lat och cyklade bara till och från pendeltåget.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Positivt att den har gratis supercharging. Har alla lånebilar det?
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
- Bjelke
- Teslaägare
Ja det lät så på tjejen i Uppsala iafNogo skrev:Positivt att den har gratis supercharging. Har alla lånebilar det?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Som tack för gratis laddning så ska de få en rekond av mig iaf.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
- Bjelke
- Teslaägare
Det tänkte jag också men det blev så kort varsel och 22 mil dit så jag hann inte tyvärr, men
jyst om man kan iaf
jyst om man kan iaf

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det behöver ju inte vara så att folk beter sig som grisar. Men städar man aldrig en bil så blir det såklart skitigt, och dessa bilar används antagligen flitigt.
Jag hade en M3 en gång som var fin inuti. Och en S som var... gyttjig.
Jag hade en M3 en gång som var fin inuti. Och en S som var... gyttjig.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Har vid flera tillfällen fått börja med att sanera och tvätta lånebilen innan jag börjat använda den.
Att bilar blir skitiga på utsidan när man använder dem är svårt att förhindra, men varför ska de se ut som en soptipp invändigt. Jäkla grisar är vad många folk är. Jag skulle aldrig återlämna en lånebil ostädad. Samma sak med en hyrbil.
En gång när jag sanerade en av Teslas lånebilar så hittade jag ett presentkort på 1000 spänn. Lite plåster...
Att bilar blir skitiga på utsidan när man använder dem är svårt att förhindra, men varför ska de se ut som en soptipp invändigt. Jäkla grisar är vad många folk är. Jag skulle aldrig återlämna en lånebil ostädad. Samma sak med en hyrbil.
En gång när jag sanerade en av Teslas lånebilar så hittade jag ett presentkort på 1000 spänn. Lite plåster...

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Har i ärlighetens namn aldrig städat eller tvättat en lånebil. Tror, likt hyrbilar, att det faktiskt krävs att Tesla tvättar och städar då och då om de ska vara i fint skick.
Misstänker också att det faktum att de ofta är så skitiga och uselt omhändertagna också tyvärr gör att de som lånar dem blir mindre rädda om dem.
Misstänker också att det faktum att de ofta är så skitiga och uselt omhändertagna också tyvärr gör att de som lånar dem blir mindre rädda om dem.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
-
Har haft lite enklare lånebilar från VW/Europcar. Typ Golf, Golf Kombi, Polo, T-Cross och Audi Q2. Uppskattningsvis en av sju har varit lite skitig inuti (en golf kombi)...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Fettig ratt, nedstänkta paneler av något, godispapper och kvarvarande skräp i lådor samt att folk verkar inte har kraft i varken armar eller ben då dörrsidorna är helt sandiga och tröskeln likaså tyder på att folk inte beter sig. Sen att det är lite grus på mattan är ju normalt.
Nä man behöver väl inte städa den grundligt men medvetet förstöra en bil man får låna är dålig stil.
Nä man behöver väl inte städa den grundligt men medvetet förstöra en bil man får låna är dålig stil.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Hehe det låg en Segway i bagaget på min.Nicke Nyfiken skrev:En gång när jag sanerade en av Teslas lånebilar så hittade jag ett presentkort på 1000 spänn. Lite plåster...

(Men den returnerade jag förstås)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Jävlar var bra den är i lacken vid tröskeln och i de ställen som jag lämnar in min bil för. Och denna har inte ens stänkskydd. Skillnad på lack och lack.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Skulle lämna min bil för byte av dator igår fredag 11.15. Får då veta att jag får en ubervoucher att ta mig hem med. Jaha, det är ju fint, men jag behöver ju ha bil i helgen också. Inte deras problem. Eh ok, bokade om så dom får den på måndag nu istället, och dom ska ha den ett dygn ungefär. Så nu får man alltså inte lånebil ens när det är över 4h samt garantiärende? Suck
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
” Lånebil har man som konsument rätt till vid garantireparation och lagen säger att kunden ej ska drabbas av ökade kostnader när bilen behöver repareras.”Remuz skrev:Skulle lämna min bil för byte av dator igår fredag 11.15. Får då veta att jag får en ubervoucher att ta mig hem med. Jaha, det är ju fint, men jag behöver ju ha bil i helgen också. Inte deras problem. Eh ok, bokade om så dom får den på måndag nu istället, och dom ska ha den ett dygn ungefär. Så nu får man alltså inte lånebil ens när det är över 4h samt garantiärende? Suck
https://motorbranschen.mrf.se/expertpan ... -bargning/
Dags för ARN!
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
No soup for you!Remuz skrev:Skulle lämna min bil för byte av dator igår fredag 11.15. Får då veta att jag får en ubervoucher att ta mig hem med. Jaha, det är ju fint, men jag behöver ju ha bil i helgen också. Inte deras problem. Eh ok, bokade om så dom får den på måndag nu istället, och dom ska ha den ett dygn ungefär. Så nu får man alltså inte lånebil ens när det är över 4h samt garantiärende? Suck
Skandal.
Sist jag hade in bilen i Uppsala fick jag besked att de inte kunde garantera loaner. Tänkte avboka och då sa de plötsligt att det fanns. Bilen jag fick låna var helt nystädad, laddad till 80% och kundmottagaren hade till och med startar värmen då det var iskallt och första snön kom. 5/5 elektroner till Uppsala.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
När jag får lånebilar så gör jag alltid en städning och en tvätt om jag kan. Anser att tesla är riktigt schyssta för att de för det mesta har en FRI lånebil.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Vid garantiärenden är de ju skyldiga att tillhandahålla lånebil.Tars skrev:När jag får lånebilar så gör jag alltid en städning och en tvätt om jag kan. Anser att tesla är riktigt schyssta för att de för det mesta har en FRI lånebil.
- Bjelke
- Teslaägare
Dock enbart för privatkonsumenter om jag minns rätt…LarsOJ skrev:” Lånebil har man som konsument rätt till vid garantireparation och lagen säger att kunden ej ska drabbas av ökade kostnader när bilen behöver repareras.”Remuz skrev:Skulle lämna min bil för byte av dator igår fredag 11.15. Får då veta att jag får en ubervoucher att ta mig hem med. Jaha, det är ju fint, men jag behöver ju ha bil i helgen också. Inte deras problem. Eh ok, bokade om så dom får den på måndag nu istället, och dom ska ha den ett dygn ungefär. Så nu får man alltså inte lånebil ens när det är över 4h samt garantiärende? Suck
https://motorbranschen.mrf.se/expertpan ... -bargning/
Dags för ARN!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Ja då har du vissa rättigheter, vilket man kan framföra om dom tjafsar.
Tänk även på att många fel kan räknas som reklamation också, vilket ger ännu starkare skydd
för oss privatköpare
finns rätt många fel som enkelt kan klassas som ursprungsfel…
Tänk även på att många fel kan räknas som reklamation också, vilket ger ännu starkare skydd
för oss privatköpare

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19