fjärrnyckel/fob säljs inte längre i Sverige?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pjohan
Teslaägare

fjärrnyckel/fob säljs inte längre i Sverige?

Inlägg av pjohan »

Börjar tröttna på att min "mobilnyckel" fungerar lite när telefonen känner för det, misstänker att den energisparar så att den inte låser upp bilen, tror inte problem sitter i bilen då det oftast fixas genom att slå av/på bluetooth eller boota om telefon. Dessutom får jag ständiga varningar att appen drar mycket batteri, skulle vilja tvinga den att inte exekvera i bakgrunden och ev även att bara ha bluetooth på när jag vill använda handsfree.

Leker med tanken att köpa en fjärrnyckel/fob, men hittar inga i Tesla shop, har de slutat att säljas i Sverige?

Hittar i amerikanska shoppen men inte i svenska. Model 3/Y av någon märklig anledning dyrare än Model S/X där.
Vit M3, dragkrok
Ej frälst. Än.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Re: fjärrnyckel/fob säljs inte längre i Sverige?

Inlägg av BrooklynS »

Låter som att mobilen krånglar faktiskt.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
pjohan
Teslaägare

Inlägg av pjohan »

Ja, att felet ligger på den sidan är väl ganska klart. Men även om jag byter lur så gillar jag tanken att nyckeln bara har en uppgift, att vara nyckel. :D

Men om mina upplevelser inte är det vanliga så kanske jag ska invänta nästa telefonbyte och se om det löser mina problem helt, ligger inte jättelångt bort.
Vit M3, dragkrok
Ej frälst. Än.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Lägg in appen i undantag för att inte energisparas så brukar det lösa de flesta problem. En del telefoner (om du har android) energisparar väldigt aggressivt och det kan leda till liknande problem.

Det enda som jag behöver göra ibland är att starta Tesla-appen om jag bootat om telefonen, annars fungerar det bra.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

pjohan skrev:
Börjar tröttna på att min "mobilnyckel" fungerar lite när telefonen känner för det, misstänker att den energisparar så att den inte låser upp bilen, tror inte problem sitter i bilen då det oftast fixas genom att slå av/på bluetooth eller boota om telefon. Dessutom får jag ständiga varningar att appen drar mycket batteri, skulle vilja tvinga den att inte exekvera i bakgrunden och ev även att bara ha bluetooth på när jag vill använda handsfree.

Leker med tanken att köpa en fjärrnyckel/fob, men hittar inga i Tesla shop, har de slutat att säljas i Sverige?

Hittar i amerikanska shoppen men inte i svenska. Model 3/Y av någon märklig anledning dyrare än Model S/X där.
Huawei? Kända för att sätta mobilen i energisparläge på ett väldigt aggressivt sätt.

Tröttnar du har jag en fob över. Skicka PM isf.
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

Foben är skön även om mobilen funkar.
Gillar att kunna öppna skuffen utan att ta fram mobilen när man t.ex. har handlat.. :)
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Inlägg av agehall »

Jag skaffade en ring från Cnick istället för FOB. Får in både kreditkort och Tesla i den vilket är väldigt praktiskt. Behöver inga nycklar i fickan längre.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Inlägg av Arctic Drifter »

agehall skrev:
Jag skaffade en ring från Cnick istället för FOB. Får in både kreditkort och Tesla i den vilket är väldigt praktiskt. Behöver inga nycklar i fickan längre.
Tack för tipset!

Nu lirar ju metall dåligt med RFID men känner mig inte tillräckligt trygg i min manlighet för att bära 2 st ringar.
Får kanske jaga rätt på någon i metall-look så jag kan byta ut vigselringen :D
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
pjohan
Teslaägare

Inlägg av pjohan »

Trådlyft. Ser ut som att FOB åter finns i svenska shoppen för 2100 pix. Om det är fler än jag som letar.

https://shop.tesla.com/sv_se/product/mo ... -bilnyckel
Vit M3, dragkrok
Ej frälst. Än.
Skriv svar