Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
Re: Jag har blivit icead!
Blev icead vid Slottstorget i Gävle.. av en laddande Outlander, som ställts sig så jävla snett över parkeringsplatsen att det var omöjligt att komma in på den andra laddplatsen. Suck! Så jävla svårt kan det inte vara att parkera rakt, speciellt inte när det är platsen längst ut, det finns bra med utrymme åt det håll där det inte står några bilar! Hur faan tänker vissa?
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Bild?joel80 skrev:Blev icead vid Slottstorget i Gävle.. av en laddande Outlander, som ställts sig så jävla snett över parkeringsplatsen att det var omöjligt att komma in på den andra laddplatsen. Suck! Så jävla svårt kan det inte vara att parkera rakt, speciellt inte när det är platsen längst ut, det finns bra med utrymme åt det håll där det inte står några bilar! Hur faan tänker vissa?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Jag tror att du kommer ha svårt att finna svaret på detta, då du verkar ha fått det om bakfoten. Dom tänker inte alls, ser du.joel80 skrev:Hur faan tänker vissa?

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
+346
Precis, tänker... Vad e de?
De kör tom omkring i rullande gaskammare.
/Sony Z3 Dual
Precis, tänker... Vad e de?
De kör tom omkring i rullande gaskammare.

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Tog ingen.. men plockade ut från dashcamen.. Blev lite oskarpt då jag inte låg i rak vinkel mot den utan fick ta en inzoomad bild från sidan.Pontus skrev:Bild?joel80 skrev:Blev icead vid Slottstorget i Gävle.. av en laddande Outlander, som ställts sig så jävla snett över parkeringsplatsen att det var omöjligt att komma in på den andra laddplatsen. Suck! Så jävla svårt kan det inte vara att parkera rakt, speciellt inte när det är platsen längst ut, det finns bra med utrymme åt det håll där det inte står några bilar! Hur faan tänker vissa?
Den leasas tydligen av någon på Vattenfall i Nacka!
City garaget i Göteborg just nu. 4 fossiler på de 4 laddplatserna
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Man blir bara mer och mer sugen på att ställa bilen bakom deras och dra en lång sladd... Hade man haft tiden hade jag gjort det och ställt mig på ett lägligt ställe och väntat med en filmkamera.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag har också tänkt tanken. Men ja, man vill ju vara in närheten, man vet ju inte riktigt vad de tar sig till när de inte kan komma ut, och det är inte helt säkert att de ser situationen som sitt eget fel...Pontus skrev:Man blir bara mer och mer sugen på att ställa bilen bakom deras och dra en lång sladd... Hade man haft tiden hade jag gjort det och ställt mig på ett lägligt ställe och väntat med en filmkamera.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nä, med tanke på den stora blå P-skylten framför så tror jag de flesta inte är medvetna om att de gör fel. Går lätt att tolka som att det är en parkeringsplats med tillgång till ström. (För motorvärmare t ex)bylund skrev:Jag har också tänkt tanken. Men ja, man vill ju vara in närheten, man vet ju inte riktigt vad de tar sig till när de inte kan komma ut, och det är inte helt säkert att de ser situationen som sitt eget fel...Pontus skrev:Man blir bara mer och mer sugen på att ställa bilen bakom deras och dra en lång sladd... Hade man haft tiden hade jag gjort det och ställt mig på ett lägligt ställe och väntat med en filmkamera.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Men vad ska man med motorvärmare till i ett varmgarage? Lite som att ställa sig vid bensinpumpen när man ska äta en korv på macken, det är väl en plats med tillgång till bensin eller??? Kanske lite väl överdrivet men ändå. Dvs finns det tillgång till något extra och du inte nyttjar det så finns ju risken att du står i vägen för någon annan.Nicke Nyfiken skrev:Nä, med tanke på den stora blå P-skylten framför så tror jag de flesta inte är medvetna om att de gör fel. Går lätt att tolka som att det är en parkeringsplats med tillgång till ström. (För motorvärmare t ex)bylund skrev:Jag har också tänkt tanken. Men ja, man vill ju vara in närheten, man vet ju inte riktigt vad de tar sig till när de inte kan komma ut, och det är inte helt säkert att de ser situationen som sitt eget fel...Pontus skrev:Man blir bara mer och mer sugen på att ställa bilen bakom deras och dra en lång sladd... Hade man haft tiden hade jag gjort det och ställt mig på ett lägligt ställe och väntat med en filmkamera.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Lösningen måste ju vara att det är parkering förbjuden, om man inte laddar.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Jag vet inte vilket garage det är, men tydligen vet du att det är ett varmgarage.Pontus skrev:Men vad ska man med motorvärmare till i ett varmgarage? Lite som att ställa sig vid bensinpumpen när man ska äta en korv på macken, det är väl en plats med tillgång till bensin eller??? Kanske lite väl överdrivet men ändå. Dvs finns det tillgång till något extra och du inte nyttjar det så finns ju risken att du står i vägen för någon annan.Nicke Nyfiken skrev:Nä, med tanke på den stora blå P-skylten framför så tror jag de flesta inte är medvetna om att de gör fel. Går lätt att tolka som att det är en parkeringsplats med tillgång till ström. (För motorvärmare t ex)bylund skrev:Jag har också tänkt tanken. Men ja, man vill ju vara in närheten, man vet ju inte riktigt vad de tar sig till när de inte kan komma ut, och det är inte helt säkert att de ser situationen som sitt eget fel...Pontus skrev:Man blir bara mer och mer sugen på att ställa bilen bakom deras och dra en lång sladd... Hade man haft tiden hade jag gjort det och ställt mig på ett lägligt ställe och väntat med en filmkamera.
Oavsett så försvarar jag inte de som står där utan att ladda. Jag försökte bara påtala problemet med att skylta laddplatser med en vanlig P-skylt med en tilläggstavla som nästan ingen känner till betydelsen av.
Parkeringsförbud är det enda rimliga på laddplatser. En laddplats är en sak, och en parkeringsplats är något helt annat.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Det kommer nya skyltar nästan varje år och det är körkortsinnehavarens ansvar att hålla koll på dessa
Så de som bryter bör bötfällas så enkelt är det
Så de som bryter bör bötfällas så enkelt är det
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag tog och mailed fotot till ansvarig för phuset och frågade hur de ställer sig till detta. På flera ställen vid ingångarna till phuset sitter skyltar där de gör reklam för sin miljö policy och sina e platser. Man kan nästan inte gå in eller ut utan att märka det.
Var det bara för att säga att de har en miljö policy som de satt upp dem eller tänker de se till att de används av behövande?
Det är ett privat phus så de kan bötfälla eller klampa eller sätta vänliga lappar på vindrutan eller nästan vad de vill om de vill se tull att de används på rätt sätt.
Skall bli kul och se om de svarar
Var det bara för att säga att de har en miljö policy som de satt upp dem eller tänker de se till att de används av behövande?
Det är ett privat phus så de kan bötfälla eller klampa eller sätta vänliga lappar på vindrutan eller nästan vad de vill om de vill se tull att de används på rätt sätt.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Tycker du det verkar funka så?e5m1r skrev:Det kommer nya skyltar nästan varje år och det är körkortsinnehavarens ansvar att hålla koll på dessa
Och vad hjälper det den som behöver ladda sin elbil när alla platserna är tagna av ICE-bilar?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Bilden på den här artikeln föreställer hur en p-vakt går och lappar fossilbilar just där: http://teslaclubsweden.se/problemet-med-skylten-del-2/Mickeren skrev:Jag tog och mailed fotot till ansvarig för phuset och frågade hur de ställer sig till detta. På flera ställen vid ingångarna till phuset sitter skyltar där de gör reklam för sin miljö policy och sina e platser. Man kan nästan inte gå in eller ut utan att märka det.
Så de bötfäller faktiskt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Inte idag. När vi åkte passade jag på att kolla igen och inga böter 3 av bilarna var nya vara 2 norska. Totalt var det då 3 norska och en svensk fosilbil
Tucker kanske att norskan vore mer van vid elbilsägare
Tucker kanske att norskan vore mer van vid elbilsägare
Det gör det inte men jag gnäller inte heller om jag brutit mot regler och fått en bot för att jag inte har koll på nya skylltarNicke Nyfiken skrev:Tycker du det verkar funka så?e5m1r skrev:Det kommer nya skyltar nästan varje år och det är körkortsinnehavarens ansvar att hålla koll på dessa
Och vad hjälper det den som behöver ladda sin elbil när alla platserna är tagna av ICE-bilar?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag själv kör runt i en fossilbil. Och då har jag aldrig heller haft tanken på att ställa mig på en plats avsedd för elbilar. Har heller inte reflekterat så mycket på vad det står för bilar på de P-platserna. Men efter att jag börjat hänga här på forumet så har jag börjat vara lite mer observant på det. Jag kör förbi Ica Kvantum Kronoparken i Umeå varje dag påväg hem från jobbet. Man ser då de elbilsplatser som finns där, och förra veckan började jag kolla vad det är för bilar som står där. Och jo, bara fossilbilar. Hur tänker folk?
Jag kör idag en Audi A3 2.0D Quattro-14. Planen är att förhandboka en model 3 när den släpps. Och sedan byta ut just A3:an mot den. Man får ju hoppas och tro att den stora massan blir mer medvetna om problemet och att alla lär sig att parkera på avsedd plats. Har man inget tillstånd att stå på handikapp-plats så står man inte där. Har man ingen elbil så ställer man sig inte på en plats avsedd för elbil. Hur svårt ska det va? Skillnaden är att man för böter om man ställer sig på handikapp-plats utan tillstånd, varför inte införa samma för elbilsplatser. Behöver ju inte kosta skjortan, men lite kan det få svida så att alla lär sig.
Jag kör idag en Audi A3 2.0D Quattro-14. Planen är att förhandboka en model 3 när den släpps. Och sedan byta ut just A3:an mot den. Man får ju hoppas och tro att den stora massan blir mer medvetna om problemet och att alla lär sig att parkera på avsedd plats. Har man inget tillstånd att stå på handikapp-plats så står man inte där. Har man ingen elbil så ställer man sig inte på en plats avsedd för elbil. Hur svårt ska det va? Skillnaden är att man för böter om man ställer sig på handikapp-plats utan tillstånd, varför inte införa samma för elbilsplatser. Behöver ju inte kosta skjortan, men lite kan det få svida så att alla lär sig.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Är det korrekt skyltat, d v s

så kan det bötfällas om man parkerar där med något annat än en laddhybrid eller elbil. På kommunala parkeringsplatser skulle jag påstå att det bötfälls också.

så kan det bötfällas om man parkerar där med något annat än en laddhybrid eller elbil. På kommunala parkeringsplatser skulle jag påstå att det bötfälls också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Precis man behöver ju kanske inte ge mer än 100kr i böter så tänker ju folk till och lär sig utan att behöva bli fly förbannade.peken skrev:Jag själv kör runt i en fossilbil. Och då har jag aldrig heller haft tanken på att ställa mig på en plats avsedd för elbilar. Har heller inte reflekterat så mycket på vad det står för bilar på de P-platserna. Men efter att jag börjat hänga här på forumet så har jag börjat vara lite mer observant på det. Jag kör förbi Ica Kvantum Kronoparken i Umeå varje dag påväg hem från jobbet. Man ser då de elbilsplatser som finns där, och förra veckan började jag kolla vad det är för bilar som står där. Och jo, bara fossilbilar. Hur tänker folk?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Två ynka platser i Bollnäs varav den ena var ockuperad av
i Fredags och jag ringde killen som lappar i Bollnäs men han var inte i tjänst då (fniss tydligen bara en här i lilla Bollnäs) men han berättade att han lappat ett 30-tal bilar iaf! 700kr har det kostat dessa 
Och det har faktiskt blivit betydligt lugnare där... Jag gav honom mkt cred för detta oxo

Och det har faktiskt blivit betydligt lugnare där... Jag gav honom mkt cred för detta oxo

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bilar med skyltigenkänning blir ju vanligare och vanligare. Hur långt är det kvar tills vi inte kan parkera fel?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Den här skylten är rätt "komplett".
Synd bara på "reserverade platser".
Den står inne på Stockholm Stadsledningskontorets mark vid Stadshuset. Endast avsedd för anställda och politiker.
Synd bara på "reserverade platser".

Den står inne på Stockholm Stadsledningskontorets mark vid Stadshuset. Endast avsedd för anställda och politiker.