MWall skrev:
Ska du köra bilen eller "infotaina"?
Tyvärr måste man ju se skärmarna när man kör och det känns fel att pynta så pass mycket pengar för något så gammaldags.
Rent generellt så kör jag inte bilar mer än att jag kör till motorvägen och slår på körassistansen då.
Legato skrev:
Tycker du det är ett stort problem trots Android Auto/Apple Carplay? Har inte testat just I4 men personligen hade jag nog inte stått ut om det inte var för AA i någon av de "icke-Tesla" jag kört respektive ägt.
CarPlay hade såklart hjälpt men det verkar inte finnas mycket integration mellan bilen och carplay, verkar bara vara Ford som löst så man får ”EV routing” i carplay. Och inte ens då verkar bilen förvärma på väg till laddarna.
Sedan hittar jag inget på nätet om att automatiskt starta CarPlay så man aldrig behöver se BMWs operativ alls. Verkar inte gå att ta bort ”mätarna” framför föraren heller som verkligen andas Tesla 2012.
Frun är partisk till BMWn jämfört med Polestaren som helhet och jag är väl mitt emellan eftersom det är svårt att uppskatta hur mycket man kommer störa sig i längden på att infotainmentet känns 10 år gammalt.
Kanske du kan svara på som kör CarPlay/AA i E-Tron och verkar ha samma inställning som jag vad gäller dessa system? Räddar verkligen CarPlay upp det tillräckligt så man kan njuta av allt som bilen gör bra istället?
HelectriC skrev:
Så illa är det verkligen inte. Att navigera med det går alldeles utmärkt. Sen är det ju inte varje dag man navigerar till platser där man behöver många laddstopp på vägen heller. Inte jag iaf. De få gångerna man faktiskt gör det per år, är det helt ok. Sen använder jag Android Auto vid alla mindre navigeringar. Men om man inte bryr sig om bilen, utan enbart att navigeringen är top notch i bilen, så kan man ju köpa nåt annat. Känns lite dumt att kasta bort så mkt pengar om resten av bilens kvaliteter ändå inte är intressant för dig.
Det är inte att jag inte värderar det andra, jag värderar en tyst och bekväm bil högt samtidigt som jag brukar köra rätt snabbt och där verkar BMWn ligga klart före Polestaren vad gäller räckvidd osv. BMWn är klart lyxigare att sitta i också och inte lika trång där fram. Kör varken bana eller speciellt ofta på småvägar så hur kul de är att köra är tillräckligt lika på allmän väg.
Problemet är väl att jag är tekniknörd så jag stör mig ofta på den typen av gammaldags designade system. Tycker rent generellt det är synd att paketera det så när de ändå har så mycket ny teknik i sig.